Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با گروه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی همراه شد و از احتمال اعدام سارقان مسلح در ایران ابراز نگرانی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر پیام‌هایی را به زبان انگلیسی و فارسی منتشر کرد. او نیز همانند گروه‌های ضدانقلاب تلاش کرده اعدام این افراد را به «تظاهرات» نسبت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ نوشت: «سه نفر در ایران برای شرکت کردن در تظاهرات محکوم به مرگ شده‌اند. اعدام آنها در هر لحظه قابل انتظار است. اعدام این سه نفر پیامی اسفناک به دنیا می‌فرستد و نباید انجام شود. #اعدام_نکنید»

این در حالی است که ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «از روز گذشته و با اعلام خبر صدور حکم اعدام برای دو سارق مسلح که اقدام به سرقت از یک خانم با سلاح سرد کرده بودند، موجی با هشتگ "اعدام نکنید" در برخی از شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد تا ضمن ناعادلانه خواندن روند دادرسی درباره‌ی این پرونده، زمینه برای "سیاسی" نامیدن جرم این افراد و پیوند زدن آن به حوادث آبان ماه سال گذشته در کشور فراهم شود.»

پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر نوشته است: «این اقدام و جریان رسانه‌ای در حالی صورت گرفت که بر مبنای توضیحات صریح سخنگوی دستگاه قضا، اساساً دلیل و سبب دستگیری این افراد، اقدام به سرقت مسلحانه و تهدید یکی از شهروندان بوده که پس از دستگیری این افراد، فیلم‌های آتش زدن بانک‌، اتوبوس و سایر اموال عمومی در تلفن همراه آنان پیدا شده و مشخص شده این دو نفر، از اراذل و اوباشی بوده‌اند که مسیر اعتراض مردم به برخی مشکلات اقتصادی در کشور را منحرف کرده و به سمت آشوب برده‌اند.»

بنا به اعلام ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، «اساساً صدور حکم اعدام برای این دو نفر، ارتباطی با اعتراضات آبان ماه سال ۹۸ ندارد و به دلیل "اقدامات مجرمانه" و "تهدید امنیت شهروندان" صادر شده است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن تروریست خواندن همه اسرای فلسطینی اجرای مجازات اعدام برای آن‌ها را راه حل صحیحی برای مقابله با مشکل ازدحام زندان‌های این رژیم دانست.

براساس گزارش الجزیره، او در پستی در حساب کاربری خود درباره راه حل جزئی برای بحران بازداشت در سرویس زندان ادعا کرد: اعدام برای خرابکاران راه حل صحیح برای مشکل شلوغی زندان‌ها  است.

دفتر رسانه دولتی در نوار غزه دیروز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی از زمان آغاز جنگ ویرانگر خود در نوار غزه از بیش از ۶ ماه پیش، بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی را دستگیر کرده است.

بن غفیر در همان پست، خواستار انحلال شورای جنگ و توقف سیاست مهار و پاسخ متناسب محدود رژیم صهیونیستی شد. این درحالی است که اگر بنابر ادعای این وزیر صهیونیست در پاسخ مهار شده ارتش اشغالگر، تاکنون بیش از سی هزار فلسطینی که بیشتر آنان کودک و زن بودند، به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: اسرائیل باید به دشمنان خود نشان دهد که به قول او به شیوه‌ای جنون آمیز پاسخ می‌دهد. ادامه سیاست کنونی شورای جنگ، اسرائیل را بیش از پیش از دستیابی به پیروزی مطلق دور می‌کند.

پیش از این باشگاه اسرای فلسطینی فاش کرده بود که به دلیل افزایش تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، این اسرا در اتاق‌های کوچک زندانی شدند. نظامیان صهیونیست اسرا را آزار داده، لباس‌های آنان را در آورده و به آنان غذای مورد نیازشان را نمی‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل ۲۰۰ امتیازی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در ۲فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل قهرمانی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • حاشیه امن برای زورگیران خشن مسلح؛ تعطیلی صدور احکام محاربه؟!