Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@10:02:09 GMT

جریمه میلیونی عاملان کشتار ۱۷ سر خرگوش

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۵۳۸۹

ساعت 24-ئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: دو شکارچی متخلف که مرتکب کشتار ۱۷ سر خرگوش شده بودند، با مراجعه به این اداره ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خسارت به محیط زیست پرداخت کردند.

کامبیز عبدالهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو شکارچی متخلف که مرتکب کشتار ۱۷ سر خرگوش شده بودند، با مراجعه به این اداره ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خسارت به محیط زیست پرداخت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: براساس مصوبه شورای عالی محیط زیست کشور جریمه صید و کشتار هر سر خرگوش چهار میلیون و ۵۰۰ هزارریال است که از شکارچیان اخذ شد.

وی اظهار داشت: شکارچیان متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی، یک قبضه سلاح ساچمه زنی پنج تیر بدون جواز داشتند که توسط این اداره ضبط شد.

عبدالهی گفت: دو شکارچی متخلف فردا برای ادامه سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شهرستان خواهند شد و قاضی برای آنان جرایم و مجازات دیگر اعمال خواهد کرد.

وی بیان کرد: در پی انتشار فیلم کشتار خرگوش‌های وحشی در فضای مجازی، بلافاصله اقدام‌های لازم برای شناسایی متخلفان انجام شد و پس از ۱۰ روز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و حکم جلب آنان در ۱۵ تیر برای دستگیری صادر شد.

وی اظهار داشت: خرگوش وحشی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش است که نقش مفیدی را در چرخه طبیعت برعهده دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: هرگونه شکار و صید گونه‌های جانوری نیازمند گرفتن مجوزهای قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است در غیر این صورت جرم به شمار می‌آید.

فیلم کشتار ۱۷ سر خرگوش چندی پیش توسط عاملان آن در فضای مجازی شهرستان گناوه پخش شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محيط زيست اداره حفاظت محیط زیست گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با اشاره به اینکه هم اکنون سه هزار کیسه پارچه‌ای آماده توزیع در نانوایی‌های شهرستان بروجرد است، گفت: هفته زمین پاک از سوم اردیبهشت به مدت یک هفته با اجرای برنامه‌های مختلفی گرامی داشته می‌شود که شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک نجات زمین» تعیین شده است.

اصغر بلکی وند افزود: انتخاب این شعار فرصتی برای ترویج سبک زندگی پایدار و کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: با توجه به خطرات استفاده از کیسه‌های نایلونی برای سلامت شهروندان و محیط زیست، اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با همکاری سازمان مدیریت پسماند، شورای اسلامی شهر بروجرد، صنایع مهم شهرستان نظیر نساجی، اقدام به آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با نایلونی در نانوایی‌های سطح شهر کرده است.

وی اضافه کرد: در این طرح با تمهیدات پیش‌بینی شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته و به تدریج پلاستیک حذف خواهد شد.

بلکی وند در خصوص برنامه‌های مختلف هفته زمین پاک در بروجرد ادامه داد: نواختن زنگ زمین پاک با حضور مسئولان در مدرسه شهید علی نقی نکوئی، مراسم گرامیداشت هفته زمین پاک به همراه انجام پاکسازی زباله‌ها در مجموعه باغ فدک به همراه تجلیل از فعالان زیست محیطی و رهاسازی پرندگان تیمار و درمان شده توسط خانه محیط زیست تیمار و رهاسازی حیات وحش از جمله برنامه‌های محیط زیست بروجرد همزمان با هفته زمین پاک است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد یادآور شد: استقرار ایستگاه سلامت در باغ فدک به مناسبت هفته زمین پاک و هفته سلامت، آغاز و اعلام رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه در نانوایی ها، تجلیل از آثار برتر دانش آموزان و اهدای جوایز و تشدید بازدید‌های نظارتی از صنایع آلاینده به خصوص صنایع آلاینده خاک از دیگر برنامه‌ها در هفته زمین پاک در بروجرد است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال