Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامدی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه حجاب حق الله است به مقایسه الگوی زن ایرانی با دو الگوی شرق و غرب پرداخت و گفت: تنها الگوی سوم یعنی الگوی زن مسلمان است که می تواند زنان جهان را به جایگاه اصلی خود در جوامع مختلف برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم حامدی مسئول بسج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تشریح وضعیت بانوان پیش از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: قبل از انقلاب دو نوع الگوی شرقی و غربی در کشور و جهان حاکم بود و زنان ایرانی همچون سایر نقاط جهان یا از الگوهای شرقی پیروی می کردند و  یا اینکه تحت سیطره فرهنگ غرب بودند،

وی با بیان اینکه الگوی سوم معادلات جهانی را به هم ریخت گفت: انقلاب اسلامی الگویی به جهان معرفی کرد که هم اکنون با فراگیرتر شدن آن به عنوان الگوی موفق در جهان مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامدی با بیان اینکه الگوی زن مسلمان برگرفته از تعالیم اسلام است که با نه گفتن به الگوهای شرقی و غربی، خود به عنوان یک الگوی جامع مطرح  شده است، به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنگره 7000شهیده انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: الگوی زن مسلمان از آن زمان  روح تازه ای گرفت بطوریکه با طرح ریزی مناسب جهانی شد.

مسئول بسج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) به شهدای مدافع حرم و حریم اشاره کرد و گفت: شهدا در دامن پاک مادرانی پرورش یافتند که الگویشان حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) است و این موهبت به برکت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال با انقلاب اسلامی هویت زن را به آنها بازگرداند گفت: الگوی زن مسلمان تا ابد تاریخ زنده و جاوید خواهد ماند چراکه شیوه و اسلوب آن بر گرفته از اصولی است که ریشه در تعالیم ائمه معصومین (ع) دارد.

حامدی خشم دشمنان اسلام از حجاب زن مسلمان را یادآور شد و گفت: دشمنان از اینکه در برابر زنان محجبه ناتوان هستند در آتش خشم خود می سوزند.

وی از رعایت حجاب به عنوان دفاع از دین نام برد و گفت: زن با رعایت حجاب علاوه بر اینکه از حریم خود دفاع می کند در واقع امنیت جامعه را نیز تضمین می کند و این بزرگترین نعمت الهی و موهبت است که خداوند متعال به انسان ها عطا کرده است.

مسئول بسج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود به فلسفه حجاب اشاره کرد و گفت: خداوند متعال با اهدای حجاب به زنان در واقع حضور سالم و پرنشاط بانوان را در فعالیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب عین آزادی برای زنان است، گفت: هر انسان آزاده ای با نگاهی به تاریخ و مرور اتفاقات فدک، جنگ احد و خندق و مرور مباحث تاریخ صدر اسلام به وضوح به نقش اثر بخش حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه پی می برد.

مسئول بسج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع)  با بیان اینکه الگوی زن مسلمان، زنان را به جایگاه اصلی خود در فعالیت های اجتماعی رسانده است از حجاب به عنوان حق الله نام برد و گفت: حیا، عفت،صیانت و قناعت از جمله عوامل مهم زمینه سازی حجاب در انسان ها است.

 

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

کلیدواژه: الگوی زن مسلمان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به تاثیر اقدامات فرهنگی در سطح جامعه، گفت در سال جدید از اولویت های اصلی و دغدغه امورات ما و همه مسئولین شهر، امورات فرهنگی خواهد بود.

غلامحسین عماری، ۹ فروردین ماه در اولین جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان ارومیه که در سالن شهید سلیمانی فرمانداری ارومیه برگزار شد،ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان ، عفاف و حجاب را از مبانی اسلامیت توصیف و با توجه به ابلاغیه وزارت کشور در زمینه عفاف و حجاب، نمونه ای از موضوعات حفظ و حراست از عفاف در جامعه را توجه به سبک زندگی خانواده محور، استفاده از مفاهیم اسلامی بین راهی و جاده ای با محوریت عفاف و حجاب، شبکه سازی و ایجاد شبکه های مردمی در امر آموزش، استفاده از ظرفیت رسانه در تبیین موضوع عفاف و  حجاب و لزوم وجودپیوست فرهنگی در ارایه برنامه های اجتماعی و عمومی دانست. 

وی افزود: دشمنان نظام و فرصت طلبان در صددند از برخی موضوعات همچون امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب به نفع خود بهره گیرند لذا ضمن توجه در این گونه اقدامات  ما نیز اجازه نخواهیم داد آنها از انجام تکالف دینی سو استفاده کنند چرا که آنها دنبال رواج بی بند وباری هستند. 

وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی درآغاز سال نو، امید و ایمان را مایه استمرار همه اقدامات و خدمات از جمله عفاف و حجاب دانست و افزود: یکی از مباحث موثر در بیانات رهبر معظم انقلاب مشارکت مردم است و قطعا در هر امری همراهی مردم و حضور آنها مخصوصا در امر عفاف و حجاب موثر است و موجبات موفقیت در پیشبرد اهداف را فراهم می کند. 

عماری به عدم موفقیت توطئه ها در دلسرد کردن مردم از اهداف و رشد و تعالی جامعه اسلامی اشاره نمود و گفت: ما منکر مشکلات نیستیم اما به لطف خدا دشمنان و معاندین هم علیرغم دشمنی های مستمر به آرزو آمال خود نرسیده‌اند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود
  • آیا الگوی سوم قابلیت توجیه علمی دارد؟
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است
  • رسانه‌ شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و «ایرانی‌گری» باشد
  • رهبرانقلاب: شعر فارسی در جنگ رسانه ای، کم‌نظیر و قدرتمند است
  • انتقادات قائم مقام سازمان تبلیغات در موضوع حجاب