Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از طرح جدید مجلس برای الزام دولت به استفاده حداکثری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی خبر داد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح جدید مجلس برای الزام دولت به استفاده حداکثری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: مقرر شده است به زودی در مجلس طرحی تحت عنوان الزام دولت به استفاده حداکثری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طرح مذکور در حقیقت به منظور فعال سازی دیپلماسی اقتصادی کشور تدوین شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اخیرا جلسه بسیار خوبی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد که آقای ظریف هم در این جلسه حضور داشت و احساس کردیم که آن‌ها هم موانعی در این زمینه دارند.

وی تصریح کرد: درست است که وزارت خارجه مسئول کل سیاست خارجی کشور است، اما بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری کنند و یک سری موانع قانونی دارند که ما برای مطلع شدن از همین موانع، جلسه را برگزار کردیم.

تالار پشتی ادامه داد: خروجی جلسه مذکور این بود که کمیته مشترکی تشکیل دهیم و بر این اساس این کمیته از معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه و چند نفر از همکاران ما در کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: همچنین مقرر شد این‌ها به صورت فشرده صحبت‌هایی داشته باشند و موانع و راه حل‌ها را احصا و مشخص کرده و گزارش را به کمیسیون ارائه کنند. امروز هم اسامی آن‌ها را به وزارت خارجه ابلاغ می‌کنیم تا بر این اساس بحث و تبادل نظر کنند و سعی می‌کنیم تا حداکثر دو هفته آینده این موضوع را جمع کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: البته آقای دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی میهمان کمیسیون ما بود که در آن جلسه، کمیته کاری تشکیل دادیم و قرار است این کمیته به طور مشترک برگزار می‌شود چرا که ما به زودی طرح دیگری را را مطرح خواهیم کرد و آن طرح الزام دولت به استقرار نظامات جامعه است.

وی در توضیح طرح الزام دولت به استقرار نظامات جامعه گفت: به طور مثال، نظامات جامعه تولید و توزیع و تامین مالی و خدمات گمرکی تعریف نظام جامع بیمه و تامین اجتماعی و نظام جامع مشاوره‌های سرمایه گذاری در این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد که همچنین کمیته دیگری ایجاد کردیم که وزیر اقتصاد، معاونان اقتصادی خود را مامور به پیگیری کند و همچنین ما چهار نفر از همکاران را مامور کردیم و امروز این‌ها معرفی می‌شوند تا بر این اساس امور مربوطه را پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت صنایع دستی تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دیپلماسی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ناصر عتباتی رئیس دادگستری استان در راستای پیگیری سیاست‌های ابلاغی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه‌ای که با حضور مدیران کل منابع طبیعی، صمت و محیط زیست استان برگزار می‌شد به مفاد سند تحول قضایی و تاکیدات اخیر ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه ویدئو کنفرانسی اشاره و گفت یکی از مواردی که دستگاه قضایی آن را پیگیری میکند توجه به حقوق عامه و حقوق دولتی است. 
مانند حقوق دولتی معادن یا صنایع دارای آلایندگی که تحت عنوان عوارض سبز پرداخت می‌گردد و می‌باید حقوق دولتی مقرر قانونی به استان تخصیص و هزینه شود. 
عتباتی همچنین به مالیاتی که از استان پرداخت میشود و حجم بزرگی از درآمد دولت است اشاره و گفت وفق قانون بایدبخشی از این درآمد‌ها حقوق دولتی مالیات‌ها هم به استان برگردد تا کمکی به مناطق محروم و نیازمند یهای استان در مسائل مختلف صورت گیرد. 
 عتباتی با اشاره به فعالیت کارخانجات و معادن خاص نظیر معادن طلای زرشوران و آثار آن بر منطقه از مدیران حاضر در جلسه خواست میزان درآمد‌های ملی استان را از صنایع معادنی، منابع طبیعی صنایع آلاینده و ... استخراج و میزان برگشت حقوق دولتی را هم استخراج نمایند تا برای برگشت کامل آن به استان اقدامات قضایی و پیگیری‌های قانونی لازم معمول گردد 
و در ادامه مدیران حاضر هم به بیان مطالبات فراخور موضوع جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت
  • بازپس گیری معادن غیر فعال کرمان
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند