Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: از تمامی ظرفیت‌های فراموش شده قانون کار باید به نفع کارگران بهره‌برداری شود.

داود میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراموش شده قانون کار به نفع کارگران تاکید و اظهار کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند از دستمزد تا امنیت شغلی این قشر مظلوم و نجیب را شامل شود که توجه به اصلاح برخی نقاط ضعف در جهت تقویت نقاط قوت قانون کار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: برخی بندهای حمایتی قانون کار در اجرا یا ناقص و یا مغفول مانده‌اند و از آنجائی که حقوق کار در کشور ضمانت اجرایی لازم و شایسته‌ای  ندارد موجب تضعیف امنیت شغلی کارگران شده و اهرم‌های چانه‌زنی را که قانون کار آنها را به رسمیت شناخته بی‌‌اثر کرده است.

 ارتقای مدت زمان فعالیت تشکل‌ها باید از دو سال به 4 سال ارتقا یابد

 

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه با اشاره به ضرورت اصلاح فصل ششم قانون کار و فعالیت تشکل‌ها گفت: ارتقای مدت زمان فعالیت تشکل‌ها باید از دو سال به 4 سال ارتقا یابد.
میرزائی با اشاره به این که باید به سمت افزایش تشکل‌های کارگری همراه با کیفیت رفت، افزود: این تشکل‌ها باید برای احقاق حق کارگران تلاش کنند. 
وی تصریح کرد: از آنجایی که بیش از 96 درصد قراردادهای کارگران موقت و کوتاه مدت است آنان بدلیل احاطه نا امنی شغلی، تمایلی برای عضویت و فعالیت در این تشکل‌ها از خود نشان نمی‌دهند زیرا تضمینی برای ادامه کار تا پایان اعتبارنامه شورایی نیست.
دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه ارتقای مدت  زمان فعالیت تشکل‌ها  از دو سال به 4 سال همراه با  امنیت شغلی برای نماینده کارگران، انجمن صنفی و شورای اسلامی کار در دوران نمایندگی را از مهم‌ترین خواسته‌های کارگران برشمرد.

وی ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا، کادر درمان تامین اجتماعی در بحث کرونا جهادگونه وارد میدان شد و خوش درخشید.

میرزائی با اشاره به افزایش مشاغل جدید در شبکه‌های مجازی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی باید ضمن شناسائی این گونه مشاغل به دنبال فعالیت ضابطه مند و قانونی آنان باشد.

بیشترین آسیب در خصوص شیوع کرونا متوجه کارگران صنوف شد زیرا از همان ابتدا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعطیلی واحدهای صنفی برخی از آنان از کار بیکار و تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه افزود: بیشترین آسیب در خصوص شیوع کرونا متوجه کارگران صنوف شد زیرا از همان ابتدا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعطیلی واحدهای صنفی برخی از آنان از کار بیکار و تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

میرزائی عدم  امنیت شغلی را از عمده مشکلات جامعه کارگری دانست و افزود: متاسفانه کارگری بعد از 20 سال شاغل در واحدهای صنعتی، همچنان با قراردادهای سفید امضاء و کوتاه مدت به کار مشغول است که این امر استرس و نگرانی را به خانواده‌ها وارد می‌کند.

وی افزود: عقد قرارداد بلند مدت با کارگری با این میزان سابقه می‌تواند ضمن تقویت انگیزه و نشاط منجر به افزایش بهره وری، تولید محصول با کیفیت رقابت پذیر و کاهش ضایعات در واحدهای تولیدی و صنعتی شود.

تامین معیشت کارگر و تورم افسار گسیخته گلوی کارگر و بازنشسته را می‌فشارد

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه با اشاره به این که تامین معیشت کارگر و تورم افسار گسیخته گلوی کارگر و بازنشسته را می‌فشارد، اظهار کرد: متاسفانه این حقوق جوابگوی معیشت کارگران نیست و 50 درصد این قشر قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و در گذران زندگی با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به آموزش‌های رایگان و کوتاه مدت خانه کارگر ساوه تصریح کرد: آموزش‌های رایگان کوتاه مدت یکی از تعهدات خانه کارگر به کارگران است که بنا داشتیم سال گذشته آمار شرکت کنندگان در این کلاس‌ها به بیش از 20 هزار نفر برسد این در حالی است که با شیوع کرونا، برگزاری دوره‌های آموزشی از حضوری به مجازی تغییر رویه داد و اکنون نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد؛ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم شرایط آموزش را همچنان حفظ و نگهداری کنیم و در غیر این صورت ادامه برگزاری در شبکه مجازی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف كارگر معيشت رعایت پروتکل های بهداشتی دبیر اجرائی خانه کارگر فعالیت تشکل ها ساوه و زرندیه امنیت شغلی کوتاه مدت قانون کار ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ احمدی ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر و سالروز تشکیل بسیج این قشر در این هفته، گفت: فلسفه وجودی هفته کارگر تکریم کارگران به عنوان ستون فقرات کشور و پرداختن به موضوعات مربوط به جامعه کار و تولید است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان زنجان با اشاره به نقش بی بدیل کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مقابله با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و جنگ ترکیبی اخیر افزود: کارگران همواره در میدان عمل بودند و با تلاش و ایثار در عرصه‌های تولید نقش آفرینی کرده‌اند.

وی در ادامه به مهمترین برنامه‌های هفته کارگر اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدای کار و تولید استان، دیدار با خانواده شهدای کارگری و معرفی شهدای شاخص استان و کشور، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی کارگران در شهرستان ابهر، میز خدمت کارگری (رفع موانع تولید و مشکلات قشر)، عیادت از بیماران بستری و کارگران آسیب‌دیده در بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین (ع) استان، رزمایش شیفت ایثار با هدف توزیع بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه، اعزام گروه‌های جهادی سفیران تولید به مدارس و برنامه راهیان پیشرفت توسط خواهران بسیجی قشر برخی از برنامه‌های پیش رو است.

برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان