Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، منطبق با ماده ۶۹ قانون کار، تاریخ استفاده از مرخصی با توافق طرفین تعیین می‌شود و در صورت بروز اختلاف نظر اداره کار و امور اجتماعی قطعی خواهد بود به این لحاظ کارفرما باید در صورت درخواست مرخصی استحقاقی از سوی کارگر موافقت یا مخالفت خود را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است در صورت مخالفت کارفرما با تقاضای کارگر این امر الزاماً به معنی عدم استفاده کارگر از مرخصی مورد درخواست نخواهد بود بلکه همانگونه که حکم ماده ۶۹ مرقوم نیز تصریح دارد نظر قطعی اداره کار محل در موضوع اختلاف معتبر و قابلیت اجرائی پیدا می‌کند.

بیشتربخوانید

کارفرما مسئولیت تهیه ناهار کارگران را ندارد پرداخت پایه سنوات الزامی است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرخصی استحقاقی تقاضای کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یعثوب نژاد محمد گفت: بیمه اجباری مجدد شاغلین فصلی و ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر که از مزایای درمان روستایی و عشایری استفاده کرده و زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه هستند، نزد سازمان تامین اجتماعی لازم نیست.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در پانزدهم اسفندماه ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده که متاسفانه تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

او با اشاره به رفع قوانین مخل کسب و کار در استان افزود: از ۷۰ مورد قوانین مخل کسب و کار ۲۱ مورد در سال گذشته شناسایی شد که از این تعداد ۱۷ مورد مصوب و مابقی نیز قرار است تا آخر اردیبهشت ماه امسال تسهیل و به استان ابلاغ شود.

نژاد محمد با بیان اینکه تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۶ مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها در این استان صادر شده است، گفت: ۵۲ هزار و ۸۰۶ درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان در درگاه ملی مجوزها ثبت شده بود که از این تعداد تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۶ مجوز صادر شده است.

او تصریح کرد: علاوه بر این ۲ هزار و ۹۰ متقاضی از درخواست خود انصراف داده، ۴۴ درخواست باطل و مابقی درخواست‌ها هم در مرحله استعلام، تایید و تکمیل مدارک برای صدور مجوز است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: ۸۱ درصد مجوزهای صادر شده در این استان در بازه زمانی مقرر در درگاه ملی مجوزها و ۱۹ درصد خارج از مهلت قانونی مقرر صادر شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رسالت همه فعالین اجتماعی نشان‌دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان است
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک