Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-29@07:27:41 GMT

ورزشگاه‌های جام جهانی 2022 پودر می‌شوند ! (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۵۵۶۹

ورزشگاه‌های جام جهانی 2022 پودر می‌شوند ! (عکس)

ورزشگاه‌های کشور قطر با هر حاشیه‌ای که داشت، ساخته شد و حالا با معماری‌های مدرن آماده شده و نمایانگر فرهنگ و تمدن این کشور به سایر نقاط جهان در جام جهانی 2022 خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، در بررسی هشت ورزشگاهی که برای جام جهانی 2022 قطر در نظر گرفته شده است، مهم ترین نکته غیر از طراحی فوق العاده‌ای که برای ساخت آنها با توجه به فرهنگ، طبیعت و معماری اسلامی مورد توجه ویژه قرار داشته است، پایان ماموریت آنها پس از پایان بازی‌ها است و با این روش دیگر هزینه های سرسام آور نگهدای، کشور قطر و مسئولان ورزش آن را اذیت نخواهد کرد؛ معضلی که همین حالا در ایران با آن مواجهیم و نگهدای ورزشگاه هایی نظیر غدیر اهواز و خیلی دیگر از استادیوم های کشور و نگهداری‌شان، به مشکلی لاینحل تبدیل شده‌ است؛ البته که در مورد مدرن ترین ورزشگاه های دنیا که در همین یک قدمی ما و در ساحل خلیج فارس ساخته شده اند، صحبت نمی کنیم !


در ادامه مروری کوتاه خواهیم داشت بر هشت ورزشگاهی که قطر با مطالعات اقلیم شناسی و اهدافی که برای معرفی کشور خود به جهانیان دارد، گاهی توسط شرکت های خودی و گاهی با ائتلاف آنها با خارجیان و گاهی با واگذاری کامل به شرکت های معماری بزرگ طراحی کرده است و می خواهد میزبانی بی نظیری از مهم ترین رویداد ورزشی جهان در سال 2022 داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

1-  استادیوم البیت؛ زندگی چادرنشینی
این استادیوم در شهر الخور ساخته شده و در سال 2015 قرارداد ساخت آن با یکی از معروف ترین شرکت های جهان سالینی و سیمولائ واگذار شد که طراحی منحصر به فرد آنها سبب شد تا جایزه مدیریت ساخت، بهره وری انرژی و طراحی سبز را در سال 2020 دریافت کند. این استادیوم با ظرفیت 60 هزار نفری میزبان بازی افتتاحیه جام خواهد بود. نام این استادیوم از زندگی چادرنشینی عشایر قطر گرفته شده و زندگی سنتی قطری ها را به میهمانانش یادآوری می کند. یکی از دلایل انتخاب شهر الخور، پتانسیلی است که این شهر در گردهمایی فرهنگ های مختلف از خود نشان داده است. پس از پایان جام جهانی بخش بالایی صندلی ها این استادیوم حذف می شود و برای نشان دادن سخاوت قطری ها به کشورهای در حال توسعه ارسال خواهد شد.  

 

 

 

 

 

 

 

2-  استادیوم جنوب؛ زندگی مردمان جنوب قطر
این استادیوم به استادیوم الوکره مشهور است و بیشتر با این نام مورد خطاب قرار می گیرد. طراحی این استادیوم به زهرا حدید معمار معروف عراقی- بریتانیایی واگذار شد که با همکاری یک شرکت معروف آمریکایی این پروژه را پیش برد. این ورزشگاه در سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی با حضور امیر قطر افتتاح شد و دومین ورزشگاهی است که برای میزبانی از جام جهانی 2022 آماده شده است. شغل اصلی مردم این قسمت از قطر، غواصی و ماهیگیری است که الهام بخش ساخت و طراحی این استادیوم شده است. افرادی که برای تماشای بازی به این استادیوم می روند، پیش از شروع بازی می توانند سری به کالاهای محلی بزنند و از آبشارهایی که در اطراف این استادیوم تعبیه شده لذت ببرند. یکی از دیدارهای یک چهارم نهایی جام جهانی در این ورزشگاه برگزار می شود و ظرفیت 40 هزار نفری آن را مناسب پذیرایی از این مسابقه می کند. این ورزشگاه البته امکانات بسیار دیگری نظیر سالن عروسی، مدرسه، فضای اسب دوانی، رستوران و .. در آن تعبیه شده که در بلند مدت می تواند به مردم الوکره خدمات خوبی ارائه دهد. ظرفیت 40 هزار نفری این ورزشگاه نیز در پایان جام جهانی به نصف کاهش پیدا می کند و صندلی های آن به کشورهای دیگر ارسال می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-  ورزشگاه الریان؛ دروازه جهان به بیابان
ورزشگاه احمدبن علی یا ورزشگاه الریان دیگر ورزشگاهی است که در جام جهانی 2022 مورد استفاده قرار گرفته است. این ورزشگاه همچنین در مسابقات جام ملت های آسیا 2011 قطر نیز در میان ورزشگاه‌های میزبان قرار داشته است.  ساخت ابتدایی در سال 2003 انجام شده و ظرفیتی نزدیک به 22 هزار نفر گنجایش داشت که برای حضور در جام جهانی این ورزشگاه توسط دو شرکت البغداد قطر و شرکت لارسن هند، طراحی دوباره شد و مورد بازسازی قرار گرفت و ظرفیت آن به 40 هزار نفر رسید.   از ویژگی ها منحصر به فرد این استادیوم ساخت آن در جایی با منظره کویر است و قطری درباره این استادیوم اینطور می گویند:« دروازه بیان درهای خود را به جهان باز می کند.» بار دیگر در طراحی این استادیوم از فرهنگ گذشتگان قطری و شیوه زندگی آنها که زیستن در بیابان بوده، بهره گرفته شده است. قطری ها در مورد این استادیوم اعتقاد دارند که از گذشته الهام گرفته اند و آینده را با آن ترسیم کرده اند.

 

 

 

 

 

 

 

4-  ورزشگاه الثمامه؛  کلاه مردان و پسران قطری
این استادیوم مدرن آمیزه ای از فرهنگ، تاریخ و نمادهای کشور قطر است که با ظرفیتی 40 هزار نفره اماده میزبانی از جام جهانی 2022 می شود. این ورزشگاه در 12 کیلومتری دوحه قرار دارد و طراحی آن شبیه کلاهی است که توسط مردان و پسران این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد و به آن طاقیه می گویند. قطری ها این ورزشگاه را نمادی از جوانان قطری می دانند که بازیگر اصلی مهم ترین رویداد جهانی خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 


5-  استادیوم شهر دانش؛ الماسی در دل کویر
قطری ها این استادیوم را تجربه ای فوق العاده برای تماشاگران و آینده ای روشن برای فوتبال می دانند. در واقع از این جهت به این ورزشگاه نام شهر دانش داده شده که در بیرون آن پر است از دانشگاه ها و مراکز آموزشی و قطری ها این منطقه را بنیاد آموزش و پرورش قطر کشورشان توصیف می کنند. از ویژگی های دیگر این ورزشگاه می توان به دسترسی آسان آن اشاره کرد که فاصله ای 7 کیلومتری با شهر دوحه دارد و همینطور مانند سایر ورزشگاه های قطر از تهویه بسیار قدرتمندی نیز برخودار است و شرایط ویژه ای نیز برای پذیرایی از افراد معلول ایجاد کرده است. همچنین در فضای بیرونی ورزشگاه "شهر دانش" زمین های گلف و فضاهای تفریحی زیادی تعبیه شده که با همراه وجود مغازه های متفاوت می تواند خاطرات خوبی برای تماشاگران بازی رقم بزند. مهم ترین نکته در مورد این استادیوم این است که ظرفیت 40 هزار نفری آن با پایان رقابت های جام جهانی به نصف کاهش پیدا می کند. این ورزشگاه در شهر دوحه قرار دارد. معماری این ورزشگاه برگرفته از تاریخ معماری اسلامی است. همچنین نمای مثلثی که به شکل الگوهای هندسی پیچیده و شبیه به الماس تشکیل شده ظاهراً با حرکت خورشید در آسمان تغییر رنگ می‌دهد. این ورزشگاه به گونه ای طراحی شده که نشانگر یک الماس در دل کویر باشد. شهر دانش در خردادماه 1399 افتتاح شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-  ورزشگاه بین المللی خلیفه؛ چشم انداز گذشته قطر به آینده !
در سال 2017 با یک مراسم تماشایی و با میزبانی از امیر قطر، محبوب ترین ورزشگاه ها قطری ها برای میزبانی از جام جهانی افتتاح شد. البته برای اینکه مسئولان قطری از شرایط این ورزشگاه آگاهی پیدا کنند، مسابقات جام باشگاه های جهان و چند رویداد دیگر در این ورزشگاه برگزار شده تا مسئولان آن آمادگی برگزاری مهم ترین رویداد ورزشی جهان را در سال 2022 به بهترین شکل داشته باشند.  این ورزشگاه توسط شرکت اسپایر ساخته شده که در زمینه های مختلفی فعالیت می کند. ورزشگاه الریان در سال 1976 ساخته شده و چشم انداز ورزش آینده قطر به شمار می رفت. در این مجموعه همچنین آکادمی اسپایر وجود دارد و یکی از پیشروترین بیمارستان های جهان در زمینه پزشکی. از ویژگی های دیگر این ورزشگاه می توان به قوس های دوتایی برای طراحی آن اشاره کرد و اینکه تمام صندلی های ان با سایبان محافظت می شود و سیستم تهویه بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

 

 


7-  ورزشگاه ملی لوسیل؛ از استادیوم تا مرکز اجتماعی
این ورزشگاه پذیرای فینال جام جهانی 2022 قطر خواهد بود و 80 هزار نفر ظرفیت برای آن در نظر گرفته شده است. طراحی این استادیوم تلفیقی از نور و سایه است که فانوس را به ذهن ها یادآور می کند. همچنین نمای آن نشان دهنده نقوشی است که روی کاسه ها و سایر آثار هنری در دوران اسلام وجود داشته است. جالب اینکه این استادیوم پس از پایان جام جهانی به یک مرکز اجتماعی تبدیل می شود که شامل فروشگاه ها، کافه ها، فضاهای ورزشی، پزشکی و .. خواهد بود و مردم می توانند هر چه را که نیاز دارند، زیر یک سقف پیدا کنند. همچنین بخشی از 80 هزار صندلی این ورزشگاه به پروژه های ورزشی در سایر نقاط دنیا ارسال خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

8-  ورزشگاه راس ابوعبود؛ ورزشگاه پیشرو
قطری ها این ورزشگاه را پیشرو در برگزاری رویدادهای بزرگ می دانند. این یک ورزشگاه دیگر است که با استفاده از وسائلی نظیر بلوک های ساختمانی، صندلی ها مختلف و ... ساخته شده و پس از جام جهانی از بین خواهد رفت و مواد آن در پروژه های ورزشی یا غیر ورزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این استادیوم 40 هزار نفری در ساحل خلیج فارس نمایی بسیار زیبا دارد و در پایان بازی ها برچیده می شود تا فضای ساحل گردی در اختیار مردم قرار بگیرد. ماهیت موقتی این ورزشگاه یکی دیگر از مزیت های آن است که باعث می شود هزینه کمتری برای ساخت آن صرف شود. قطری ها طراحی این ورزشگاه را خاص و منحصر به فرد می دانند و معتقدند شیوه ساخت آن، توسط کشورهای دیگر دنبال خواهد شد.

 

 

 

 

 

جام جهانی 2022 قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جام جهانی 2022 قطر جام جهانی 2022 جام جهانی قطری ها ورزشگاه ها ساخته شده هزار نفری مهم ترین شهر دانش صندلی ها ساخته شد ساخت آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ساعتی دیگر محفل بزرگ قرآنی امام حسنی ها آغاز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها امروز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.‌

برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، سرودخوانی، هم‌خوانی، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود. همچنین برای جشن قرآنی امام حسنی‌ها ۱۵۰ هزار پک اطعام افطار برای روزه داران تدارک دیده شده است.

در روزهای گذشته اقدامات لازم پیرامون سهولت در ورود و خروج عموم مردم، چگونگی تردد از طریق تونل‌ها به استادیوم آزادی، محل استقرار پارکینگ خودروها انجام شده است تا این مراسم قرآنی به نحو مطلوب در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود.

همانطور که انتظار می‌رود برای رفتن به ورزشگاه آزادی سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی در دسترس هستند. بدیهی است که در صورت تمایل با ماشین شخصی هم می‌توانید به استادیوم آزادی بروید.

در این مراسم علاوه بر پارکینگ‌هایی که در ضلع شرق و غرب استادیوم آزادی وجود دارد پارکینگ‌های دیگر نیز در سمت‌های شمال، شرق و غرب ورزشگاه پیش بینی شده است که شهروندان بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را پارک و در مراسم حضور پیدا کنند.

حضور زودهنگام برخی خانواده‌ها

براساس تصاویر موجود از ورزشگاه آزادی تهران تعدادی از خانواده‌های تهرانی پیش از آغاز مراسم در محل ورزشگاه حضور پیدا کرده اند.

چگونه به ورزشگاه برویم؟

همانطور که انتظار می‌رود برای رفتن به ورزشگاه آزادی سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی در دسترس هستند. بدیهی‌ست که در صورت تمایل با ماشین شخصی هم می‌توانید به استادیوم آزادی بروید.

استادیوم آزادی با ماشین شخصی

از جایی که هستید خود را به اتوبان تهران کرج برسانید. از آنجا بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری بروید و مسیر خود را در بلوار استادیوم آزادی پیش ببرید.

چطور با اتوبوس به ورزشگاه آزادی برویم؟

برای رفتن به ورزشگاه آزادی می‌توانید از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر می‌خواهید با اتوبوس به محفل قرآنی امام حسنی‌ها بروید باید قدری هم پیاده روی کنید. در فاصله‌ای نه چندان نزدیک از درب غربی ورزشگاه یک ایستگاه اتوبوس وجود دارد. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس مترو استادیوم است که دسترسی به این مکان را آسان‌تر می‌کند. ایستگاه اتوبوس پارک مریم، ایستگاه اتوبوس هلیکوپتر سازی و ایستگاه اتوبوس صنایع هوایی از دیگر ایستگاه‌های نزدیک به ورزشگاه آزادی هستند.

چطور با مترو به ورزشگاه آزادی برویم؟

اگر می‌خواهید با مترو به محفل قرآنی امام حسنی‌ها بروید می‌توانید از خط ۵ مترو استفاده کنید. ایستگاه ورزشگاه آزادی بین دو ایستگاه ارم سبز و چیتگر قرار دارد. این ایستگاه در ضلع جنوبی ورزشگاه آزادی واقع شده و تقریباً ۹۰۰ متر با آن فاصله دارد. ایستگاه اتوبوس مترو ورزشگاه آزادی و پایانه تاکسی استادیوم آزادی در مجاورت مترو استادیوم آزادی قرار دارند.

برای افطار چه کنیم؟

برگزاری ویژه برنامه محفل قرآنی امام حسنی‌ها قرار است تا دقایقی مانده به افطار ادامه داشته باشد. از این رو سوال اصلی این است که خانواده‌های روزه دار چگونه افطار کنند.

علیرضا خسرو بابایی، مسؤول تدارکات و پذیرایی برنامه محفل، در رابطه با تهیه و توزیع پک‌های افطاری گفت: ما از ابتدای ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه و خرید اقلام مورد نیاز کردیم و آن‌ها را در محل ورزشگاه ۱۲ هزار نفری نگهداری می‌کردیم.

وی افزود: از حوالی شنبه این هفته ۴ فروردین ماه شروع به آماده سازی و بسته بندی ۱۵۰ هزار پک پذیرایی افطاری را کردیم.

خسرو بابایی ادامه داد: این بسته‌ها توسط ۱۴۰ نفر پک و آماده سازی شد و نهایتاً تا روز برگزاری این محفل قرآنی در تریلرهای سردخانه‌ای نگهداری می‌شود تا در پایان روز مراسم تقدیم روزه داران عزیز شود.

آیا امنیت خانواده‌ها و فرزندان شأن تأمین شده است؟

وقتی قرار است چند ده هزار نفر کنار هم ساعتی را بگذرانند یکی از موضوعات مهم بحث امنیت است.

دانیال خسروی، مسؤول فنی برگزاری برنامه جشن قرآنی امام حسنی‌ها، در رابطه با نحوه آماده سازی فنی و ایمنی این اجتماع قرآنی گفت: با توجه به اینکه برنامه قرآنی است و مخاطبان خانواده‌ها همراه با کودکان هستند، حصارهای بیشتری برای رعایت تمهیدات ایمنی در نظر گرفته شده است.

خسروی با اشاره به اینکه از اواسط اسفند ماه فرایند ایمنی آغاز شده است، گفت: در قسمت جایگاه بتونی ورزشگاه تقریباً ۹۰ درصد فرایند بهره برداری وجود داشت اما با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تصمیم داریم بار وزن زنده سکو را کاهش بدهیم و غالب فضا با تزئینات پرچم درست شده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً این زیر ساخت‌ها و ایمن سازی‌ها از قبل در ورزشگاه وجود داشت اما ما سعی داشتیم به خاطر حضور خانواده‌ها ایمنی را افزایش بدهیم؛ مثلاً در رابطه با بحث سرویس‌های بهداشتی به خاطر اینکه مخاطب برنامه خانواده‌های مذهبی و روزه دار هستند، سعی شده تا سرویس‌های موجود نوسازی و آماده شوند و همچنین علاوه بر آن‌ها سرویس بهداشتی‌های سیار در اطراف ورودی ورزشگاه تعبیه شود.

گفتنی است اجتماع بزرگ محفل امام حسنی‌ها امروز سه شنبه ۷ فروردین از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

گفتنی است این برنامه در راستای نهضت زندگی با آیه‌ها است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

کد خبر 6062894 سيد اسد رجبی

دیگر خبرها

  • تابلوی ورود ممنوع زنان در پرتماشاگرترین بازی هفته
  • پرتماشاگرترین استادیوم‌های فوتبال انگلیس / تئاتر رویاها همچنان در صدر
  • بازسازی سیو جاودانه امیلیانو مارتینز در فینال جام جهانی 2022 / عکس
  • شهدای غزه، میهمان ضیافت‌ تهران‌اند یا میزبان؟
  • عکس| شرایط عجیب زمین چمن استادیوم عشق آباد
  • تصاویر پرشور میهمانان امام حسن (ع) در ورزشگاه آزادی | استادیوم پر از جمعیت شد
  • امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی/ ورود همچنان ادامه دارد
  • (ویدئو) ورزشگاه آزادی برای جشن ۱۵۰ هزار نفری آماده می‌شود
  • تا ساعتی دیگر محفل بزرگ قرآنی امام حسنی ها آغاز می شود
  • برای حضور در محفل امام حسنی‌ها،چگونه به ورزشگاه آزادی برویم؟