Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به تنش اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بار دیگر از جمهوری باکو در برابر حملات ایروان حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه حملات نیروهای ارمنی به منطقه مرزی «تووز» جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و گفت که ارمنستان «از مرزهای خود فراتر رفته و در توطئه‌های خود غرق خواهد شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع ترکیه که امروز چهارشنبه به مناسبت سالروز کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ سخنرانی می‌کرد، ضمن محکوم کردن حملات ارمنستان، از کشته شدن نیروهای آذربایجان در این حملات «ابراز تأسف و همدردی» کرد.

به گزارش آناتولی، حلوصی آکار با بیان اینکه «اقدام نیروهای آذربایجان در مقابله با حملات ارمنستان ستودنی است»، اظهار داشت: «ارمنستان به شکل غیر قانونی و بر خلاف قوانین بین‌الملل، منطقه "قره‌باغ" آذربایجان را اشغال کرده است».

وزارت دفاع آذربایجان یکشنبه این هفته طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در حمله ارتش ارمنستان به منطقه مرزی تووز خبر داد و گفت که در پاسخ به این حملات، مواضع نیروهای ارمنی را هدف حمله قرار داده است.

این درگیری‌ها برای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ادامه داشت و طی آن، چند تن از نیروهای مسلح دو طرف کشته یا زخمی شدند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو طرف را به خویشتن‌داری و حفظ آرامش دعوت کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال اشغال منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقضه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه جمهوری آذربایجان ارمنستان وزیر دفاع جمهوری آذربایجان وزیر دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت که تلاش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل‌وفصل مسائل مرزی لازمه صلح و ثبات در قفقاز جنوبی است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی اضافه کرد: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل‌وفصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت‌آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

دیگر خبرها

  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • ارمنستان با بازگرداندن چهار روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد
  • ارمنستان با بازگرداندن ۴ روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد
  • واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان
  • ارمنستان با بازگشت ۴ روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد