Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:10:35 GMT

جلسه کمیته امنیتی ستاد ملی مدیریت کرونا برگزارشد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۵۶۲۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا درکشور و پیش بینی های موجود از روند شیوع این بیماری در ایران و جهان ارائه کرد.

در ادامه این جلسه نحوه اجرای مصوبات پیشین ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص کنترل بازار اجاره مسکن مورد بررسی قرار گرفت و توضیحات معاون وزیر مسکن و شهرسازی در این ارتباط ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس مستاجران می توانند با افزایش بیش از ۲۵ درصد اجاره بها موافقت نکنند و در این صورت، مراجع قضایی هم از صدور حکم تخلیه اجتناب می کنند.

در بیست و ششمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین چگونگی برگزاری مراسم ها، سمینارها و تجمعات نیز درشهرهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این راستا دوباره تاکید شد که هرگونه برگزاری مراسم اعم از عروسی وعزا و همایش و نظائر آن در شهرهای قرمز ممنوع است و در شهرهای سفید و نارنجی نیز، منوط به رعایت دقیق پروتکلها و صرفاً در اماکن تحت نظارت اتحادیه های صنفی مجاز است، درغیر اینصورت ضابطین قضایی برخورد و خدمات به این اماکن قطع خواهد شد.

همچنین در تمامی شهرها، در ادارات و سازمانها نیز اجازه برگزاری هیچ سمینار و همایشی وجود ندارد و درصورت لزوم همایشها به صورت ویدئوکنفرانس و آنلاین برگزار شود.

کمیته اجتماعی انتظامی، همچنین براجرای کامل همه پروتکل ها وپیگیری اجرای دقیق آن با جدیت و از طریق تمرکز هیات های نظارت استانی بر آن تأکید کرد.

درادامه این نشست، با پیشنهاد مطرح شده درباره بازگشایی مرزها برای سفرهای گردشگری و ورود تورهای خارجی موافقت نشد و صرفاً انجام سفرهای کاری فردی بلامانع اعلام شد.

نحوه برگزاری مراسم عزاداری اباعبدا...الحسین علیه السلام ازدیگر موضوعاتی بود که دراین جلسه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح و مقرر گردید تا سازمانهای مسئول در این راستا از جمله حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد ائمه جمعه و جماعات پس از بررسی های کارشناسی، طرحی را تدوین و برای تصمیم گیری در جلسه بعدی کمیته و ستاد ملی کرونا ارائه کنند.

وزیرکشور در این راستا ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و آگاه سازی فعالان و متولیان تکایا و هیأت های مذهبی درخصوص شرایط شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت بیش از پیش همه پروتکل های بهداشتی و ملاحظات مرتبط با سلامت عمومی، گفت: باید از نظرات و پیشنهادات این فعالان و گروهها استفاده کنیم و درصورت لزوم بایستی از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی در پخش برنامه ها و مراسم مرتبط بیش از گذشته استفاده کنیم.

همچنین مقرر شد که باتوجه به اهمیت مراسم عزاداری سید الشهدا علیه السلام و ایام محرم و صفر، کارگروهی با مسولیت وزارت بهداشت و متشکل از نمایندگان همه سازمانها و ارگان های مرتبط و جامعه مداحان تشکیل تا با استفاده از خرد جمعی، بهترین تصمیمات در این رابطه پیشنهاد شود.

وزیر کشور در این جلسه با اشاره به همکاری خوب تمامی دستگاه ها و نهادها در اجرای مصوبه الزام استفاده از ماسک در کشور، از رسانه ها خصوصاً رسانه ملی، رسانه های مکتوب و مطبوعات برای اطلاع رسانی، آگاه سازی و انعکاس مؤثر لزوم استفاده ماسک و همچنین همراه سازی مردم در این مسیر قدردانی کرد و درخواست کرد تا با قدرت و توان بیشتری این همکاری ادامه یابد. در این جلسه پیشنهاد به ستاد ملی مدیریت کرونا برای تمدید استفاده اجباری از ماسک در اماکن عمومی برای یک ماه دیگر به تصویب رسید.

عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین تاکید کرد: مرجع تصمیم گیری و اظهار نظر در خصوص اعمال محدودیت ها و اجرای پروتکل های مدیریت بیماری کرونا، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است و سایر نهادها صرفاً می توانند در خصوص واحدهای زیر مجموعه خود، ارائه چارچوب کنند.

مرجع اعلام محدودیت ها در استان ها، در چارچوب اختیارات تفویضی ستاد ملی مدیریت کرونا، فقط ستاد های استانی متناظر ستاد ملی در هر استان است.

برچسب‌ها وزارت کشور پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور وزارت کشور ستاد ملی مدیریت کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

تین نیوز

مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه اکوسیستم دریاچه نمک قم به شدت شکننده شده است، گفت: ستاد ملی مدیریت گردوغبار کشور اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گرد و غبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمدحسین بازگیر در پاسخ به شرایط فعلی دریاچه نمک و وجود ریزگردها در این منطقه اظهار داشت: دریاچه نمک، یکی از فرصت های خوب استان قم است که بین سه استان قم، اصفهان و سمنان قرار گرفته و وسعتی حدود 200 هزار هکتار دارد و از دشت مسیله پشتیبانی می کند و خوشبختانه هنوز به وضعیتی که گرد و غبار و ریزگرد ایجاد کند نرسیده است.

بازگیر افزود: بخشی از آن به دلیل قرار گرفتن در محیط مناسب است که در سمت استان سمنان، کویر مرکزی ایران واقع شده و وجود پارک ملی، خود یک زون حفاظتی برای دریاچه به حساب می آید، در سمت استان اصفهان هم پناهگاه حیات وحش یخاب وجود دارد و در سطح استان قم، شرایط مناسب تری از لحاظ میزان رطوبت و آب دریاچه را داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، گفت: متأسفانه کم کم با تهدید این فرصت گرانبها روبه رو می شویم و حق آبه هایی که باید به تالاب های اقماری دریاچه، مثل؛ تالاب مُرّه، تالاب حوض سلطان، تالاب بند علی خان در استان تهران و ...  برسد، نرسیده و رودخانه ها، ورودی و آوردهای گذشته را ندارد، در بالادست، هم سدهای زیادی و هم برداشت های زیادی داشتیم.

بازگیر عنوان کرد: آبی که هم اکنون در رودخانه شور، تالاب مُرّه به استان می رسد، با خودش آلودگی همراه دارد و آب سالمی نیست، اما کارهای خوبی هم در دست اقدام است، از جمله؛ دریاچه نمک که در پایین دست یک حوزه آبخیز بزرگ قرار گرفته، یکی از زیرحوزه های فلات مرکزی ایران است که 9 استان در این حوزه آبخیز مشترک و سهیم هستند که به دریاچه نمک منتهی می شود.

وی تصریح کرد: لازمه مدیریت و ساماندهی آن کارهای فرااستانی است که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان قم، موضوع دریاچه نمک در یک کارگروه ملی به تصویب رسید و بیش از یک سال کار انجام شد و یک برنامه جامعی برای مدیریت این حوزه تهیه و با دستگاه های مختلفی که مرتبط با این حوزه اند، همچون وزارت کشور، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، وزارت صمت و ... تبادل اطلاعات صورت گرفت و در این راستا طرحی نوشته شد که در ششمین جلسه ستاد ملی تالاب های کشور به تصویب رسید.

مدیرکل محیط زیست استان قم اظهار داشت: جایگاه این ستاد در ذیل قانون حفاظت و مدیریت تالاب های کشور است و با حضور 10 عضو کابینه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود و شأن مصوبات این ستاد شبیه مصوبات ستاد هیئت دولت است.

بازگیر درباره پروژه های الویت دار طرح جامع دریاچه نمک گفت: کارهایی که باید در سطح کل حوزه صورت پذیرد، مشخص شده و برنامه 5 ساله برای آن تصویب و از اسفند ماه ابلاغ شده که در دستور کار همه دستگاه ها باید قرار گیرد.

 وی افزود: برای تحقق پیدا کردن این اقدامات، یک کارگروه ویژه تخصصی باید شکل گیرد که ستاد، مسئولیت این کارگروه را به استاندار محترم قم داده و استانداران سایر استان های حوزه و دستگاه های مرتبط هم در این کارگروه حضور دارند.

مدیرکل محیط زیست استان قم تصریح کرد: ستاد ملی مدیریت گرد و غبار کشور  اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گردوغبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر