Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان، بر بی فایده بودن فشار تحریمی بر ایران که محور سیاست خارجی آمریکا را تشکیل می دهد، تاکید کرد. گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل به ابتکار طرف آلمانی صورت گرفت. 

در گزارش کاخ کرملین آمده است: رئیس جمهوری روسیه در بخش مربوط به وضعیت پیرامون ایران به بی فایده بودن فشار تحریمی بر تهران و نیاز به تلاش های بیشتر برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تایید شده است، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در ماه می سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد که نقض کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محسوب می شود این تخطی و نقض آشکار قطعنامه، باعث شکل گیری تنش پیرامون برنامه هسته ای ایران شده است.

اکنون هم آمریکا با اجرای سیاست فشار حداکثری بر ایران، تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و بازگرداندن ساختار تحریم های گذشته علیه تهران، همچنان برجام را تهدید می کند و در مسیر تخریب این توافق بین المللی حرکت می کند. در بخش دیگر گفت وگوی تلفنی، پوتین و مرکل درخصوص اوضاع مناطق جنوب و شرق اوکراین تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری روسیه تلاش های طرف اوکراینی برای تحریف مفاد توافق های مینسک را غیرسازنده خواند و تصریح کرد که رویکرد کی‌یف برای اجرای گزینشی تعهدات خود در سند توافقنامه مینسک، روند مذاکرات را به بن بست می کشاند. دو طرف اظهارات اخیر مقامهای اوکراینی در مورد تجدید نظر توافقنامه مینسک را منفی ارزیابی کرده و بر افزایش تلاش ها برای اجرای توافق های موجود که در اجلاس گروه نورماندی به دست آمده تاکید کردند.

 پوتین و مرکل در ارزیابی اوضاع لیبی هم بر ضرورت رفع بحران در این کشور از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک و آغاز گفت وگوهای بین طرف های لیبی مطابق با قطعنامه ۲۵۱۰ شورای امنیت تاکید کردند. 

در این گفت وگوی تلفنی برخی مسائل دوجانبه ازجمله مبارزه با کرونا هم مطرح و بررسی شد. 

 پمپئو: به فشار حداکثری بر تهران ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا که به تصویب قطعنامه تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران امیدی ندارد، گفت: به فشار حداکثری بر تهران ادامه می‌دهیم. به گزارش ایرنا، مایک پمپئو روز چهارشنبه در نشست خبری خود این مطلب را مطرح کرد و در پاسخ به این سوالی درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که در مهرماه امسال به پایان می‌رسد، مدعی شد همه نگران فعالیت موشکی ایران هستند و حتی متحدان اروپایی هم نگران این مساله هستند.

وی ادعا کرد همه موافق تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران هستند اما ممکن است چگونگی دستیابی به آن متفاوت باشد.

وزیر خارجه آمریکا که به گفته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، وزیر نفرت دولت ترامپ است، اضافه کرد: امیدواریم تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران با قطعنامه شورای امنیت محقق شود اما اگر نشود هرکاری که در توانمان باشد برای این کار انجام می‌دهیم.

همکاری ایران و چین

وی درباره قرارداد همکاری ایران و چین هم گفت: این شاهدی برای آن است که ما به تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران نیاز داریم. اکنون گزارشی از دبیرکل سازمان ملل متحد را داریم که تمدید ممنوعیت تسلیحاتی را پیشنهاد می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: نه تنها ایالات متحده بر این باور است که چین می‌خواهد به ایران سلاح بفروشد که ایرانی‌ها هم معتقدند چین سیستم‌های تسلیحاتی به آنها خواهد فروخت. آنها در حال همکاری هستند و منتظرند تا مهرماه برای پایان یافتن این ممنوعیت تسلیحاتی فرا برسد.

پمپئو مدعی شد: فکر می کنم اروپایی‌ها باید به این مساله خیره شوند و واقع‌گرایانه ببینند که خطر، واقعی است. اگر ما برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران موفق نشویم، همکاری بین ایران و حزب کمونیست چین با فرارسیدن ۲۷ مهرماه سریع‌تر و قدرتمندتر آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در تصویری بزرگتر ما تحریم‌های شدیدی بر ایران اعمال کرده ایم و هر کشور یا شرکتی که با ایران در تعامل باشد، مشمول این تحریم‌ها قرار خواهد گرفت. همه شرکت‌های فعال در رابطه چین و ایران هم باید به این نگرانی توجه داشته باشند.

کد خبر 531367 برچسب‌ها آمریکا - مایک پمپئو ایران و آمریکا روسیه - ولادیمیر پوتین آلمان - آنگلا مرکل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا مایک پمپئو ایران و آمریکا روسیه ولادیمیر پوتین آلمان آنگلا مرکل تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران فشار حداکثری گفت وگوی تلفنی شورای امنیت بر ایران بر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که باید تلاش‌ها با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه را یکپارچه کنیم.

بورل اضافه کرد: «امیدواریم که به آتش‌بس دائمی در غزه رسیده و درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولت فعالیت کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «اسرائیلی‌ها به قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تسهیل ورود کمک‌ها به غزه پایبند نبوده‌اند».

جنایت‌های رژیم صهیونیسیتی در غزه در حالی ادامه دارد که دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

در این میان بمباران و گلوله‌باران منطقه مختلف غزه از بامداد امروز تاکنون ادامه دارد؛ در ساعات ابتدایی بامداد جنگنده‌های اسرائیلی منطقه «الثلاثینی» در مرکز شهر غزه را به شدت بمباران کردند. شمال غزه نیز هدف حملات پهپاد‌ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند