Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سه ماهه اول سال جاری، ۱۶ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های روستایی و فرعی استان سمنان جان باختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بر اساس آمارهایی که پلیس راه استان سمنان ارائه می‌دهد، در سه ماهه اول سال گذشته، ۶۴ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند که این رقم با کاهش ۲۰ درصدی در مدت مشابه سال جاری به ۵۱ نفر جان‌باخته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سه ماهه اول سال ۹۸، ۷۱۰ نفر به دلیل سوانح رانندگی در استان سمنان مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه امسال با کاهش ۲۶ درصدی به ۵۱۹ تن رسید.

در فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۸، یک هزار و ۲۴۳ مورد سانحه رانندگی خسارتی در استان گزارش شد که این رقم در سال جاری با کاهش ۲۸ درصدی به ۸۹۲ مورد رسید.

در مجموع در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و ۳۳۰ مورد سانحه رانندگی در جاده‌های استان گزارش شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۷۷۰ مورد بوده است.

از مجموع تصادف صورت گرفته در جاده‌های استان، ۵۸ درصد مربوط به خودروهای سواری، پنج درصد کامیون، ۱۰ درصد وانت، پنج درصد موتورسیکلت و مابقی سایر بوده است.

روزانه ساعت‌های پنج تا هفت، ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ بیشترین سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان گزارش می‌شود.

در سه ماهه اول سال جاری علت ۶۵ درصد سوانح رانندگی در جاده‌های استان توجه نکردن راننده وسایل نقلیه به جلو و واژگونی خودرو بوده است.

در جاده اصلی تهران-مشهد، ۶۰ درصد تصادف‌های فوتی در بخش جنوبی و ۴۰ درصد در بخش شمالی جاده روی می‌دهد.

در سه ماهه اول سال جاری ۱۶ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های روستایی و فرعی استان جان باختند.

رفع مشکلات زیرساختی در جاده‌های فرعی و روستایی به‌صورت مستمر در دستور کار مسؤولان مربوط باشد.

انتهای پیام/74002/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان سوانح رانندگی پلیس جاده های روستایی واژگونی رانندگی در جاده های استان سوانح رانندگی در جاده سه ماهه اول سال جاری استان سمنان جان باختند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان

ایسنا/خراسان شمالی جانشین انتظامی شهرستان شیروان از کاهش ۱۵درصدی تصادفات و افزایش فعالیت های تقویت فرهنگ ترافیک در شیروان خبرداد.

سرهنگ حسن صالحی گفت: میزان تصادفات نوروز سال ۱۴۰۳نسبت به نوروز سال گذشته با عنایت به حجم زیاد مسافران و هم چنین شرایط جوی ۱۵ درصد کاهش داشته ایم.

جانشین فرماندهی انتظامی شیروان با تاکید برتوجه به اهمیت برنامه های آموزش همگانی در فرهنگ سازی ترافیک افزود: ارتقاء فرهنگ ترافیک بسترساز کاهش حوادث رانندگی است .

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ ترافیکی بر رفتار ما در رانندگی حاکم شده، ادامه داد: در دهه اخیر نیروی انتظامی اقدامات گسترده ای در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک انجام داده که تاییدگر این موضوع کاهش چشمگیر حوادث و تلفات جاده ای است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، سرهنگ صالحی با تاکید بر اینکه همراهی مردم با پلیس سبب حاکمیت فرهنگ ترافیک در جامعه می شود، تصریح کرد: احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی باید به عنوان یکی مهارت زندگی اجتماعی به آن توجه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش فوتی‌های سوانح رانندگی
  • تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی
  • تایید مرگ شش نفر در تصادف رانندگی جاده جندق معلمان
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • ۱۹ مصدوم در سوانح رانندگی در شهرستان گتوند
  • ۱۹ مصدوم در سوانح رانندگی در گتوند
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم/ فراکسیون ایمنی راه ها تشکیل شود
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی تصادفات جاده ای در استان سمنان