Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه حملات نیروهای ارمنی به منطقه مرزی «تووز» جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و گفت که ارمنستان «از مرزهای خود فراتر رفته و در توطئه‌های خود غرق خواهد شد».

اخبار بین الملل- وزیر دفاع ترکیه که امروز چهارشنبه به مناسبت سالروز کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ سخنرانی می‌کرد، ضمن محکوم کردن حملات ارمنستان، از کشته شدن نیروهای آذربایجان در این حملات «ابراز تأسف و همدردی» کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آناتولی، حلوصی آکار با بیان اینکه «اقدام نیروهای آذربایجان در مقابله با حملات ارمنستان ستودنی است»، اظهار داشت: «ارمنستان به شکل غیر قانونی و بر خلاف قوانین بین‌الملل، منطقه "قره‌باغ" آذربایجان را اشغال کرده است».

وزارت دفاع آذربایجان یکشنبه این هفته طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در حمله ارتش ارمنستان به منطقه مرزی تووز خبر داد و گفت که در پاسخ به این حملات، مواضع نیروهای ارمنی را هدف حمله قرار داده است.

این درگیری‌ها برای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ادامه داشت و طی آن، چند تن از نیروهای مسلح دو طرف کشته یا زخمی شدند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو طرف را به خویشتن‌داری و حفظ آرامش دعوت کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال اشغال منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقضه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی‌نتیجه بوده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر دفاع ترکیه ارمنستان ارمنستان آذربایجان وزیر دفاع تركیه حلوصی آکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد صلابت و اقتدار در کشور است

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش توسط امام خمینی (ره) آن هم در روزهایی که دشمنان جمهوری اسلامی درصدد انحلال ارتش بودند، نشان از درایت ایشان دارد.

وی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نماد صلابت و اقتدار کشور دانست و خاطرنشان کرد: غیرت و مردانگی نیروهای دلاور که دل در گروی عشق به ایران دارند، در دفاع از کشور بینظیر و یه افتخار و مباهات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نمونه برجسته ای از ولایتمداری، اخلاق مداری، صلابت و قدرت است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید با تمام قدرت بر اقتدار و آمادگی خویش بیفزایند.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره سدی در برابر توطئه‌های دشمنان بوده و در سایه دوراندیشی و اقتدار فرمانده کل قوا خوش درخشیده و قدرتمند در برابر هر تنشی ایستاده است.

وی بیان کرد: نیروهای ولایت‌مدار ارتش در دوران دفاع مقدس با همه توان در بخش‌های دریایی، زمینی و هوایی از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و برای قطع کردن دست متجاوزان از خاک میهن اسلامی حماسه‌های بزرگ و به یادماندنی خلق کردند که همواره بر تارک تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: ایران اسلامی به برکت وجود نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش، قدرت مطلق منطقه را دارد و سبزپوشان نظام باید با اتکا بر داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود و تقویت آموزه‌های دینی همواره به فکر پیشرفت این نهاد باشند و با ابداعات در زمینه‌های مختلف جنگی و نظامی، جایگاه خود را هر روز در بین قدرت‌های نظامی دنیا مستحکم‌تر کند.

کد خبر 6080660

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه است
  • نیروهای مسلح تا آخرین نفس‌های خود از انقلاب دفاع می‌کنند
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد صلابت و اقتدار در کشور است
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو