Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت:یکی از اولویت‌های اساسی فدراسیون جانبازان و معلولین استعدادیابی رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولین است که این برنامه با همکاری سپاه، بسیج، وزارت ورزش و دستگاه‌های مربوطه اجرا خواهد شد .


شروین اسبقیان 25 تیر در مجمع سالانه هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اردبیل با قدردانی از قهرمانان و پهلوانان عرصه ایثار و جهاد و افتخارآفرینان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های ورزشی اظهار کرد: اردبیل پنجمین استانی است که با وجود شرایط کرونا سفر خود را انجام می‌دهیم تا از نزدیک با جانبازان سرافراز و همچنین مجموعه معنوی و ارزشمند هیئت‌های ورزشی آشنایی پیدا کرده و به حل مشکلات آنها اهتمام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از اردبیل به عنوان دیار قهرمانان و پهلوانان همچون باقری جدی، مدبرها و حیدری‌ها یاد کرد و گفت: در حوزه مربیگری نیز بهتاج و بایرامی از چهره‌های شناخته شده ملی است که با اخلاق‌مداری تمام قهرمانان و پهلوانان زیادی را پرورش داده و وارد عرصه ملی و پارالمپیک کرده‌اند.
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان به تنگناهای مالی و شرایط سخت کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: ما به شکل ویژه در خدمت ورزشکاران و قهرمانان جانباز و معلول هستیم و سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی در حمایت از این مجموعه‌ها استفاده کنیم.
اسبقیان از رایزنی‌ها برای اجرای قانون مصوب و ابلاغ شده به همه استان‌ها برای حمایت از ورزش جانبازان و معلولان خبر داد و بیان کرد: از بنیاد شهید و بهزیستی گرفته تا مجموعه‌های نظامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و ادارات باید به اجرای این مصوبه قانونی اقدام کنند چرا که شخص رئیس جمهور این مصوبه شورای انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرده تا همه وزارتخانه‌ها بخشی از اعتبارات خود را به توسعه و تقویت ورزش جانبازان و معلولان اختصاص دهند.
وی بیان کرد: با وزارت ورزش و جوانان نیز رایزنی انجام شده تا اجرای این مصوبه از خود وزارت ورزش و جوانان شروع شود تا آنها به تکمیل سالن‌های ورزشی جانبازان و معلولان اعتبار ویژه‌ای اختصاص دهند.
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: در سفر به استان‌ها سعی می‌کنیم با استانداران رایزنی‌های لازم را انجام دهیم تا با ابلاغ این مصوبه به ادارات و سازمان‌ها شرایط اجرایی آن تا پایان امسال به شکل کامل فراهم آید.
اسبقیان تصریح کرد: اگر بتوانیم از این محل اعتبار لازم را جذب کنیم به یقین بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در استان‌ها تکمیل و تجهیزات و امکانات مورد نیاز خریداری و باشگاه‌ها نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی گفت: ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها باید نسبت به واگذاری سالن‌های ورزشی به هیئت جانبازان و معلولان به شکل رایگان اقدام کنند چرا که در این مصوبه هیئت جانبازان و معلولان معاف از مقررات ماده 80 هستند.
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان اظهار کرد: آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، بنیاد شهید، راه و شهرسازی، شوراها و شهرداری‌ها و همچنین صداوسیما در راستای فرهنگسازی و جلب مشارکت مردمی باید به اجرای این مصوبه کمک کنند تا در کنار توسعه فضاهای ورزشی مناسب‌سازی اماکن ورزشی معلولان و جانبازان نیز انجام شود.
اسبقیان موضوع استعدادیابی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: باید هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان در هر 11 شهرستان استان فعال شود تا ما با جذب نیروهای جوان به ویژه از بین جانبازان مبارزه با قاچاق موادمخدر مدافعان حرم با همکاری سپاه، بسیج و نیروی انتظامی بتوانیم ورزشکاران بیشتری را جذب این هیئت‌ها کنیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه 5 تا 10 درصد جمعیت کشور معلول هستند، ما باید فرصت مناسبی را برای جذب و جلب نظر علاقمندان به رشته‌های ورزشی در این حوزه فراهم کنیم تا آنها فعالیت موثری را انجام دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ورزش معلولان جانبازان و معلولین رئیس فدراسیون جانبازان جانبازان و معلولان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمد نقی‌پور اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور رقابت‌های هندپلو در شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رقابت‌ها به میزبانی مجموعه فرهنگی ورزشی استخر شهرداری ارومیه پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: این مسابقات که به صورت دوستانه و بین استخرهای شهر ارومیه برگزار خواهد شد، در رده سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال انجام می‌شود.

نقی‌پور ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات هندپلو که ورزشی شاد و نوین در سراسر کشور است می‌توانند به استخر شهرداری ارومیه مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: این مسابقات روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد.

ورزش هندپلو یا به زبان ترکی محلی توپ‌سو برای اولین بار توسط دو تن از اساتید دانشگاه ارومیه طراحی و در مسابقات المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های کشور برای بانوان و آقایان اجرا شد و از سال ۱۴۰۲ توسط وزارت ورزش و جوانان به رسمیت شناخته شده و به عنوان کمیته هندپلوی ایران، زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی با مجوز وزارت ورزش و جوانان فعالیت ملی خود را آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه
  • تغییر ساعت کار ادارات باید در هیئت دولت تصویب شود
  • ورزشکاران رشته گلف موفق عمل می‌کنند/ لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت ورزش گلف
  • کوهپایه‌زاده رئیس کمیته پزشکی کمیته پارالمپیک آسیا شد
  • راه اندازی دبیرخانه بیماری های غیرواگیر در وزارت بهداشت
  • ورزشکاران زنجانی ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کردند