Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین احتمال داد رژیم صهیونیستی برای فرار از فشارهای داخلی به منطقه غزه حمله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) احتمال داد رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کند.

او شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان اظهار داشت که شرایط داخلی در سرزمین‌های اشغالی خوب نیست و ممکن است اشغالگران صهیونیست اختلافات داخلی بین خود را با یک حمله خارجی به حاشیه ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو حماس گفت: «این احتمال وجود دارد که رژیم اشغالگر هر آن، به غزه حمله کند و این همان طبیعت و خلق و خوی صهیونیست‌هاست».

او به سابقه حملات صهیونیست‌ها به گروه‌های مقاومت در نوار غزه اشاره کرد و گفت که نبرد سال ۲۰۱۴ بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در غزه طولانی‌ترین درگیری بود و این رژیم خواست با از استفاده از این فرصت، حماس و مقاومت را در غزه حذف کند.

ابومرزوق گفت که اهمیت نبرد ۲۰۱۴ در این است که حماس و مقاومت در غزه حضور منطقه‌ای خود را اثبات کردند.

طی روز‌های گذشته اراضی اشغالی به ویژه قدس و مقابل منزل «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحنه تجمعات اعتراضی شدید علیه فساد او و خانواده‌اش و ناکار آمدی کابینه این رژیم بود. معترضان خواستار استعفای نتانیاهو از نخست‌وزیری محاکمه او به عنوان مفسد شدند.

عضو دفتر سیاسی حماس، به شایعات منتشر شده طی یک هفته اخیر در مورد شناسایی و بازداشت فرماندهانی در گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) که متهم به جاسوسی برای اسرائیل شده‌اند، واکنش نشان داد و گفت این گونه اخبار صحت ندارد و هدف از آن، تخریب حماس است.

او گفت که حماس شماری از افرادی را که در غزه با رژیم صهیونیستی‌ همکاری داشته، بازداشت کرده ولی در بین آن‌ها نیروی نظامی یا فرمانده وجود ندارد.

ابو مرزوق از رسانه‌های عربی از جمله العربیه سعودی خواست دقت کرده و با انتشار چنین شایعاتی بلندگو و رسانه صهیونیست‌ها نشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حماس فلسطین غزه رژیم صهیونیستی غزه حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها

جنبش حماس فلسطین تصویب کمک ۲۶ میلیارددلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که این اقدام واشنگتن دلیلی آشکار بر همدستی و مشارکت رسمی آن در جنایات اشغالگران فاشیست علیه مردم فلسطین در نوار غزه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است که این اقدام آمریکا تاییدی بر همدستی و مشارکت رسمی واشنگتن در جنگ نسل کشی است که ارتش اشغالگر و فاشیست صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه به راه انداخته است؛ جنگی که در آن ده‌ها هزار انسان بی گناه به شهادت رسیده و شهرها و محله‌های مسکونی و همه زیرساخت‌ها در نوار غزه نابود شده است.

حماس در ادامه بیانیه خود تصریح کرد که دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور آن مسئولیت سیاسی و قانونی و اخلاقی جنایات جنگی که رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود را برعهده دارند.

این جنبش تاکید کرد که دولت آمریکا و بایدن از خلال این حمایت‌های خود از اشغالگران که مخالف قوانین بین‌المللی است و به کابینه افراطی صهیونیستی جهت تداوم تجاوزات وحشیانه آن علیه ملت فلسطین چراغ سبز نشان می‌دهد و همه قوانین و هنجارهای بین المللی را نقض می‌کند، مسئول جنایت صهیونیست‌ها هستند.

حماس: بیش از 72 درصد قربانیان جنگ زن و کودک هستندواکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا کمک 26.38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با 366 رای موافقت در مقابل 58 رای مخالف به تصویب رساند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این مصوبه در صفحه ایکس خود نوشت: کنگره ایالات متحده با اکثریت قاطع، لایحه کمکی را تصویب کرد که نشان دهنده پشتیبانی دو حزبی از اسرائیل و دفاع از تمدن غربی است. ممنون دوستان، متشکرم آمریکا!

یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل هم نوشت: از آنجایی که اسرائیل از هفت جبهه از جمله ایران با تهدید مواجه است، ایالات متحده در کنار اسرائیل ایستاده است.

چند هفته قبل هم دولت بایدن با بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به قیمت چند میلیارد دلار به اسرائیل موافقت کرد که در میان آنها 2000 بمب سنگر کوب یک تنی از نوع MK84 به چشم می‌خورد، بمب‌‌هایی که هر یک از 3.3 متر طول داشته و قادر است حفره‌ای به عرض 15 متر ایجاد کنند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که این بسته نظامی در حالی در اختیار اسرائیل قرار می‌گیرد که منابع آگاه در حزب دموکرات و نزدیک به دولت بایدن اعلام کرده‌اند اسرائیل این کمک‌ها را بدون اعطای تعهد برای عدم هدف قرار دادن غیرنظامیان و نیز عدم به کارگیری آن در عملیات پیش روی خود در رفح دریافت می‌کند و در مقابل این کمک‌ها هم هیچ نوع کاهش محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه هم صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • حماس:۳۰ افسر و ژنرال ارشد اسرائیلی در اختیار ما هستند
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • جزئیات سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها