Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@05:30:38 GMT

دوست‌نداریم درپایان مجلس کسی ردصلاحیت شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۶۱۳۰

دوست‌نداریم درپایان مجلس کسی ردصلاحیت شود

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد دهقان در گفتگوی ویژه خبری گفت: هیچگاه شورای نگهبان خوشحال و راضی نیست که افراد ردصلاحیت بشوند البته این ردصلاحیت به معنای آن نیست که این افراد در حوزه‌های دیگر هم صلاحیت ندارند.

وی افزود: هیئت نظارت بر نمایندگان باید در زمینه تذکر به نمایندگان اقدام کند، اما ما هم هیچ منعی نداریم که با مسئولان گفتگو کنیم تا به جایی نرسیم که بیش از ۷۰ نماینده ردصلاحیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دهقان تصریح کرد: همه‌ی اعضای شورای نگهبان معتقدند که وقت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نمایندگان کم است.

وی درباره قانون انتخابات گفت: طرحی آماده شده که ان شاءالله اشکالات قانون انتخابات اصلاح شود.

وی ادامه داد: ما دوست نداریم که احدی از نمایندگان فعلی در پایان این مجلس ردصلاحیت شوند.

دهقان با بیان اینکه قوه مقننه شامل مجلس و شورای نگهبان است گفت: بدیهی است که ما نباید اجازه بدهیم که ۱۰۰ نماینده دچار مشکل شوند البته نهاد‌های نظارتی که قرار است در آینده استعلامات را انجام دهند، از الان باید مراقبت کنند.

وی یادآور شد: یا باید پرونده افراد را همه مردم بخوانند و بعد رأی بدهند که این با چارچوب اعتقادات ما منافات دارد که آبروی افراد را ببریم. راه دیگر این است که یک نهادی بر صلاحیت افراد نظارت کند و افراد با صلاحیت را به مردم معرفی کند که شورای نگهبان همین کار را انجام می‌دهد.

دهقان همچنین گفت: اعتراضات مردم درباره وضعیت اقتصادی و نارضایتی مردم و همچنین کرونا، دلایل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم بود.

وی بابیان اینکه همه‌ی دستگاه‌ها با شورای نگهبان ارتباط دارند، گفت: این شورا یک نهاد کاملا حقوقی است و تعامل شورای نگهبان با دستگاه‌ها ارتباط بسیار خوبی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری رضا عسگری طرح مالیات بر خانه های خالی شورای نگهبان مجلس یازدهم ردصلاحیت سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری رضا عسگری طرح مالیات بر خانه های خالی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید