Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@02:17:38 GMT

مرمت ۶ رشته قنات در شهرستان کازرون

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۶۱۳۸

مرمت ۶ رشته قنات در شهرستان کازرون

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: امسال ۶ رشته قنات به طول ۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیون ریال در این شهرستان مرمت شده است.

رشیدی گفت: از این ۶ رشته قنات بالغ بر یک میلیون متر مکعب آب استخراج می‌شود که برای بیش از ۲۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه رونق اشتغال و تولید در بخش کشاورزی با مرمت قنات‌ها امکان‌پذیر است، افزود: قنات‌ها از مهم‌ترین منابعی هستند که بدون صرف انرژی، آب را در اختیار کشاورزان و مردم قرار می‌دهند، بنابراین رسیدگی و احیای آن‌ها جهت خشک و مسدود نشدن راه آب بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول گفت: در شهرستان کازرون ۳۷ رشته قنات به طول ۵۰ کیلومتر وجود دارد که ۳۵ کیلومتر آن خشک شده و ۱۵ کیلومتر دارای آب است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت قنات جهاد کشاورزی رشته قنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نقده در سال گذشته 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نقده گفت: با توجه به تردد زائرین اربعین حسینی از محور‌های مواصلاتی و لزوم ایمن سازی این محور‌ها در سال گذشته ضمن خط کشی نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان در دو مرحله، عملیات شانه سازی در ۴۰ کیلومتر از این محور‌ها نیز انجام گرفته است. 

وی افزود: شهرستان نقده از لحاظ آسفالت راه‌های روستائی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با بهسازی و آسفالت ۳.۵ کیلومتر از این محور‌ها در سال گذشته رتبه دوم برخورداری از آسفالت راه‌های روستائی در استان را به خود اختصاص داده است و ۱۲۰ کیلومتر از این محور‌ها تسطیح و رگلاژ شده اند همچنین در سال گذشته با توجه به نیاز شهرستان، یک کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان روکش آسفالت شد. 

رستمی با اشاره به سایر فعالیت‌ها حوزه استحفاضی این شهرستان گفت: شانه سازی به طول ۲۳ کیلومتر در محور‌های روستائی، شن ریزی ۱۱ کیلومتر از این محور ها، دیگر اقدامات حوزه راهداری در این شهرستان در سال گذشته را شامل می‌شود. 

وی اضهار کرد: بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنائی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت‌های مهم این اداره کل در سال گذشته است.

دیگر خبرها

  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نقده در سال گذشته 
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد
  • لایروبی و احیای ۴۶ کیلومتر از قنات‌های اصفهان
  • لایروبی و احیا ۴۶ کیلومتر از قنات‌های اصفهان
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه های شهرستان نوشهر انجام شد ​
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان نوشهر