Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@13:31:56 GMT

یک نماینده: ۲۰ درصد خانه‌های تهران خالی است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۶۱۹۹

یک نماینده: ۲۰ درصد خانه‌های تهران خالی است

باشگاه خبرنگاران: ابراهیم عزیزی، نماینده مجلس یازدهم در صحن علنی امروز و در موافقت با طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر مالیات مستقیم گفت: مردم امروز منتظر تصمیم عاقلانه مجلس درباره مسکن هستند و اگر با این موضوع عقلایی برخورد نکنیم تاثیر زیادی بر حوزه مسکن خواهد گذاشت.

او ادامه داد: بر اساس استانداردای بین المللی ۴ تا ۵ درصد خانه خالی آمار پذیرفته شده است، اما در کشور حدود ۱۰ و در تهران نزدیک ۲۰ درصد خانه‌ها خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی تصریح کرد: باید سمت ساخت مسکن برویم و این موضوع با تولید آن منافاتی ندارد، مردم توقع دارند به مسئله واقع بینانه نگاه شود.

نماینده مجلس یازدهم گفت: دولت انگیزه جدی و لایحه‌ای در این حوزه نداشته است.

او اظهار کرد: مسکن باید تجاری سازی شود وزارت اقتصاد آمار می‌دهد که در سال ۸۵، ۴.۲ درصد خانه‌ها خالی بوده است که در سال ۹۹ احتمالا این آمار به بالای ۱۵ درصد می‌رسد.

عزیزی یادآور شد: بازار مسکن دچار دلالی است. چه پاسخی برای ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار واحد خالی عرضه نشده وجود دارد؟ باید این موضوع با اولویت به صورت اضطراری حل شود و مردم منتظر جلوگیری از احتکار مسکن هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار خانه های تهران خانه ها خالی درصد خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر در ایتالیا به اوج خود رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ اداره ملی آمار ایتالیا گزارش داد کسانی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند، یعنی افرادی که قادر به خرید کالاها و خدمات ضروری نیستند، به ۵٫۷۵ میلیون نفر یا ۹٫۸ درصد از جمعیت ایتالیا افزایش‌یافته است. این رقم نسبت به ۹٫۷ درصد در سال ۲۰۲۲ و بالاترین رقم از زمان شروع انتشار این داده‌ها در سال ۲۰۱۴، اندکی افزایش‌یافته است.

اقتصاد ایتالیا به‌واسطه بهبود اشتغال،‌ نسبت به کشورهای همسایه مانند آلمان و فرانسه از رکود ناشی از کرونا در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ قوی‌تر بهبودیافته است، اما گزارش مرکز آمار ایتالیا نشان داد که این بازگشت کمک چندانی به ممانعت از فقیرترین شدن کشور نکرده است.

درصد افراد در فقر مطلق در سال ۲۰۲۰ به ۹٫۱ درصد و در سال ۲۰۲۱ به ۹ درصد رسید، زمانی که تأثیر رکود اقتصادی بر خانواده‌ها تا حدی با اقدامات حمایتی متعدد دولت جبران شد.

مرکز آمار ایتالیا فقر مطلق را به‌عنوان وضعیت کسانی تعریف می‌کند که نمی‌توانند کالاها و خدمات موردنیاز برای حفظ استانداردهای قابل‌قبول یک زندگی که تضمین می‌کند انسان‌ها به حاشیه جامعه رانده نشده‌اند را خریداری کنند. به‌استثنای کاهش در سال ۲۰۱۹، فقر از ۶٫۹ درصد در سال ۲۰۱۴، زمانی که انتشار داده‌های مربوط به فقر آغاز شد، به‌طور پیوسته افزایش‌یافته است.

سال گذشته، دولت دست راستی جورجیا ملونی شروع به حذف تدریجی یارانه فقرزدایی «درآمد شهروندان» کرد که در سال ۲۰۱۹ معرفی‌شده بود، بدون اینکه نسبت به هشدارهای برخی از اقتصاددانان و بانک مرکزی ایتالیا در مورد تأثیر این اقدام بر فقرا توجهی نشان دهد.

این طرح که به گفته مرکز آمار ایتالیا به حدود یک‌میلیون خانواده کمک کرد تا در سال ۲۰۱۹ از فقر خارج شوند، از ابتدای سال جاری به‌کلی کنار گذاشته شد و با یک یارانه محدود که عمدتاً به افرادی که ازنظر فیزیکی قادر به کار نیستند، جایگزین شد.

به تفکیک منطقه، افراد در فقر مطلق در سال گذشته ۹ درصد در شمال، ۸ درصد در مرکز و ۱۲٫۱ درصد در جنوب ایتالیا فقیرتر بودند. داده‌های مرکز ملی آمار ایتالیا نشان می‌دهد درحالی‌که سطح فقر در سال ۲۰۲۳ در شمال و مرکز نسبت به سال قبل افزایش‌یافته است، در جنوب این کشور کاهش‌یافته است.

دیگر خبرها

  • مساجد و حسینیه‌ها پایگاه اصلی شروع راهپیمایی امسال روز قدس در یزد
  • فقر در ایتالیا به اوج خود رسید
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • آورد یک میلیارد مترمکعبی سدهای کرمانشاه
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟
  • مالیات برعایدی سرمایه سپری در برابر نوسانات اقتصادی است
  • پیشبینی دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران از انفجار قیمت مسکن در آینده؟