Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: هرچه بی توجهی بیشتر ادامه پیدا کند بیشتر کشته می دهیم لذا مردم نباید به صورت احساسی و عاطفی در مراسمات شرکت کنند.

دکتر "علی اصغر مکارم" در گفت و گو با ایسنا از عدم تغییر نوع رفتار مردم نسبت به هشدارهای بهداشتی در قطع زنجیره انتقال‌ ویروس منحوس کرونا هشدار داد و گفت: مصوبات سختگیرانه ای در جنوب استان کرمان از جمله، اعمال محدودیت های جدید و گشت های ویژه در منطقه رقم خورد اما در آمارمبتلایان و فوتی ها سیر نزولی نداشته ایم که این وضعیت نشان دهنده این است که مردم نسبت به خطر کشنده ویروس و هشدارهای بهداشتی بیتوجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مسئولان و تأثیرگذاران در جامعه با توجه به اهمیت موضوع همکاری لازم را در امر پیشگیری داشته اند، افزود: با توجه به نحوه افزایش و کاهش بیماری در مناطق مختلف این نتیجه حاصل شده که میزان دما در کنترل بیماری نقش چندانی ندارد و همچنان آمار در بسیاری از نقاط دنیا در حال افزایش است.

مکارم با بیان اینکه با توجه به ناشناخته بودن ویروس راهی برای درمان و کنترل آن پیدا نشده است، اظهار کرد: کشورهایی که موفق به کنترل بیماری شده اند، دلیل اصلی موفقیت آنها در فاز دوم همراهی بیشتر مردم، رعایت اصول و قوانین و همچنین وضعیت اقتصادی آنها به عنوان یک زیر بنا و کمکی برای حوزه درمان است که این در کشورهای کوچک اروپایی که وسعتی به اندازه جنوب کرمان دارند، کار خیلی سختی نیست.

وی در ادامه نسبت به حضور احساسی و عاطفی مردم در مراسمات جشن و عزا افزود: البته بحث فرهنگی، احساسی و عاطفی بودن، مانند حضور در مراسم عزا و عروسی که در برخی از مناطق کشور و جنوب کرمان وجود دارد در بین مردم کشورهایی که موفق به کنترل نسبی شیوع ویروس شدند وجود ندارد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تأکید بر لزوم افزایش حساسیت در بین مردم و مسئولان گفت: با توجه به اینکه این ویروس حرکات کاملا ناشناخته ای دارد و قابل پیش بینی نیست دو راه بیشتر نداریم، اینکه مردم به عنوان صاحبان اصلی فرآیند کمک کنند و دیگری کمک مسئولان که کار سیاست گذاری می کنند.

مکارم با بیان اینکه در حوزه درمان کاری که ما انجام می دهیم، پوشش حمایتی بیمار است چرا که تأثیر ویروس بر بیمار قابل پیش بینی نیست گفت: کادر درمان همه تلاش خود را می کنند  و تمام توان فنی و اقتصادی دانشگاه را به کار گرفته ایم تا از مرگ مبتلایان به کووید ۱۹ پیشگیری و جلوگیری کنیم اما مرگها در این بیماری قابل پیش بینی نیست، پس بخش مهم این قضیه کار فرهنگی است که باید به فکر سلامتی دیگران باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیت تجدید روحیه کادر درمان و دلجوئی از همکاران درگیر با بیماران کرونا برای ایجاد انگیزه خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که به شدت باید پیگیری کنیم، بحث نظارت است که باید قوی تر شود، حتما باید با هماهنگی و همکاری دادستان ها و فرمانداران اکیپ های سه و چهار نفری در راستای نظارت بر رعایت پروتکل ها تشکیل شود.

مکارم بیان بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: جاهایی که نیاز است از دستکش استفاده کنیم در جمع های غیر ضرور اصلا شرکت نکنیم. باید مراسم عروسی و عزا کلا تعطیل شود زیرا در غیر اینصورت آمار کشته های کرونا افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این مطلب، آمار نشان می دهد، ویروس تعارف ندارد و هرچه بی توجهی بیشتر ادامه پیدا کند، بیشتر کشته خواهیم داد افزود:در اثر بی توجهی ها فوت شدگان افرادی هستند که انصافا نباید آن‌ها را از دست بدهیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کمک از نهاد هایی از جمله هلال احمر و بسیج را خواستار شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل زمستان و پاییز را در پیش داریم، پیش بینی وضعیت بیماری خوب نیست و کادر در مان در این شرایط به تنهایی پاسخگوی نیازهای درمانی و اجتماعی جامعه نخواهند بود.

مکارم با ابراز امیدواری از کوشش دانشمندان و پژوهشگران برای کشف واکسن و یا داروی کرونا گفت: امید است با توکل بر خدا و اتکا به دانش و توانمندی پژوهشگران و محققان به یک راه حل درمانی راه پیدا کنیم و زندگی مردم به حالت عادی برگردد اما تا رسیدن به این مرحله تنها راه حل رعایت هشدارهای بهداشتی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس جنوب کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بی توجهی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان

به گزارش قدس آنلاین، احمد بلند نظر  از آغاز فعالیت سامانه بارشی در منطقه خبرداد که جیرفت هم تحت تاثیر آن قرار گرفته و افزود: بر اساس بررسی صورت گرفته بارش‌ها از اولین ساعات بامداد امروز ۲۸ فروردین ماه آغاز شده و تا کنون گزارش خسارت‌زایی از طریق ستاد مدیریت بحران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مردم جهت دریافت کمک اضطراری دریافت نکرده‌ایم.

وی از آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرایی جنوب کرمان و استان خبرداد و با بیان اینکه پیرو سفر شامگاه ۲۷ فروردین ماه استاندار به مناطق سیل اخیر جنوب با اهتمام ویژه‌تری در حال آماده باش هستند، افزود: راهداران در جای جای منطقه و شهرستان جیرفت با همه تجهیزات حضور دارند و انتظار می‌رود با همکاری مردم و کاربران جاده ای این سامانه بدون خسارت پایان یابد.

فرماندار جیرفت شناسایی نقاط سیل خیز را یادآور شد که پیش از این مورد بررسی قرار گرفته‌ و مستحکم سازی شده‌اند و اظهار کرد: بعضا مشاهده کردیم در گذشته شدت بارش‌ها این قدر غیرمترقبه بوده که آب‌های سطحی باعث سیلاب و خسارت به زیرساخت‌ها شده‌اند که باز هم شهرداری‌ها با همه امکانات‌ آماده هستند.

بلندنظر از رصد لحظه ای وضعیت بارندگی‌ها در جنوب کرمان و شهرستان‌هایی که بیشترین بارش‌ها را طی امروز و فردا خواهند داشت توسط استاندار کرمان و ستادهای مدیریت بحران خبرداد و افزود: البته در مناطق کوهستانی و شهرستان‌های قلعه گنج و منوجان بارش‌ها از شدت بیشتری همراه با رعد و برق هستند که باز هم تاکنون ساعات بدون خسارتی را پشت سر گذاشته‌ایم.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان جیرفت از مردم، عشایر و روستاییان خواست به شایعات توجه نکند و هر گونه مشکل را از طریق دهیاری و شوراها گزارش بدهند و گفت: همه امکانات خدماتی و امدادای استان پای کار هستند لذا همراهی مردم و توجه به هشدارها کار خدمات دهی را تسریع خواهد کرد.

وی از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران توسط ادارات و سازمان هایی از جمله راهداری، امور عشایری و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبرداد که علاوه بر مدیریت بحران شهرستان‌ها و استان، هماهنگی‌های بین بخشی را برای اطلاع از آخرین وضعیت جامعه هدف خود انجام داده‌اند و از آمادگی خوبی برخوردار هستند.

بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان و اعلام شرایط جوی در منطقه، بارش باران در محور جیرفت _ فاریاب و محورهای مواصلاتی به شهرستان منوجان با شدت بیشتری آغاز شده و از رانندگان و کسانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند خواسته شده با احتیاط عمل کنند و در بخشی از این اطلاعیه آمده است که رانندگان و مسافران جهت اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد
  • بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد
  • مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار شد؟ | توضیحات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه
  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود
  • آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین /بارش باران در محورهای مواصلاتی ۵ استان