Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@13:34:49 GMT

۶ نشانه بیماری که از روی پوست مشخص است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۶۶۷۴

۶ نشانه بیماری که از روی پوست مشخص است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیماری‌های پوستی می‌توانند با مشکلات سلامت دیگر مرتبط باشند. بر همین اساس است که پزشکان می‌توانند برخی نشانه‌های بیماری را در چهره فرد مشاهده کنند.

اگزما: با افسردگی و اضطراب مرتبط است

وصله‌های خشک، خارش‌دار و قرمز اگزما ممکن است در بخش‌هایی مانند گردن یا بخش داخلی آرنج ظاهر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگزما یک بیماری پوستی بسیار شایع است و اگرچه اغلب در کودکان ظاهر می‌شود، بزرگسالان نیز می‌توانند به آن مبتلا شوند. اگزما می‌تواند بر سلامت روانی انسان نیز تاثیرگذار باشد. بسیاری از بیماران مبتلا به اگزما این احساس را دارند که از خلق و خوی خوبی برخوردار نبوده یا به یک اختلال افسردگی مبتلا هستند. آن‌ها ارتباطات زیادی با افراد دیگر ایجاد نمی‌کنند که بیشتر از بیماری پوستی آن‌ها سرچشمه می‌گیرد. درمان اگزما، به عنوان مثال با دارو‌های موضعی، می‌تواند علائم آن مانند خارش که در خواب اختلال ایجاد می‌کند را تسکین دهد. این شرایط می‌تواند به کاهش استرسی که افراد ممکن است درباره بیماری خود داشته باشند، کمک کند.

بیشتربخوانید

۵ نکته مهم که پوست‌تان سعی می‌کند به شما بگوید!

سوریازیس: با بیماری قلبی مرتبط است

سوریازیس یک اختلال خودایمنی است که موجب شکل گیری وصله‌های پوسته پوسته، خشک و زبر روی پوست می‌شود. سوریازیس می‌تواند با برخی مشکلات سلامت جدی دیگر مرتبط باشد. پژوهش‌ها نشان داده اند افراد مبتلا به شکل شدید سوریازیس ۵۸ درصد احتمال بیشتری دارد یک رویدادی قلبی بزرگ را تجربه کنند و همچنین ۴۳ درصد احتمال بیشتری دارد با یک سکته مغزی مواجه شوند. برخی نشانگر‌های التهابی خاص ممکن است در سوریازیس و ایجاد پلاک در سرخرگ‌ها درگیر باشند. همچنین، دارو‌های قوی که بیماران اغلب برای کنترل بیماری خود مصرف می‌کنند ممکن است به بروز برخی عوارض جانبی منجر شود.

روزاسه: ممکن است با بیماری آلزایمر مرتبط باشد

روزاسه موجب قرمزی و گرگرفتگی پوست می‌شود. طی یک پژوهش این بیماری پوستی با ۲۸ درصد افزایش خطر زوال عقل در زنان مرتبط بود. اگر به روزاسه مبتلا هستید، به ویژه اگر بیش از ۶۰ سال سن دارید، باید با پزشک خود درباره هرگونه مشکلات شناختی که تجربه می‌کنید، صحبت کنید.

پیسی: خطر مشکلات تیروئید را افزایش می‌دهد

پیسی که به نام‌های برص و ویتیلیگو نیز شناخته می‌شود، به واسطه از بین رفتن رنگدانه‌های پوست رخ می‌دهد. این شرایط به واسطه حمله سیستم ایمنی به سلول‌هایی در پوست که رنگدانه ملانین را تولید می‌کنند، شکل می‌گیرد. این بیماری ممکن است مسیر‌های مشابه با دیگر بیماری‌های خودایمنی، بیشتر بیماری تیروئید، را به اشتراک بگذارد.

سرطان پوست: خطر سرطان‌های دیگر را افزایش می‌دهد

اگر بر ملانوما غلبه کرده باشید، هرگز دوست ندارید که بار دیگر نام سرطان را بشنوید. اما به گفته انجمن سرطان آمریکا، نجات یافتگان از ملانوما در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به انواع دیگر سرطان پوست و همچنین سرطان‌های غیر مرتبط مانند پستان، پروستات و کلیه قرار دارند. برای کاهش خطر سرطان ثانویه، انجمن سرطان آمریکا محدود کردن مواجهه با پرتو فرابنفش، فعالیت بدنی، مصرف یک رژیم غذایی سالم و مبتنی بر گیاهان و پرهیز از نوشیدن الکل را توصیه کرده است.

پوست خشک و خارش‌دار: با اختلال نقص توجه و بیش فعالی مرتبط است

زمانی که خارش پوست شما متوقف نمی‌شود، این شرایط می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. خارش مداوم می‌تواند تمام شب ادامه داشته و در خواب شما اختلال ایجاد کند. به همین دلیل، پژوهشگران بر این باورند که درماتیت آتوپیک (شایع‌ترین شکل اگزما) در اختلال نقص توجه و بیش فعالی هم در کودکان و هم در بزرگسالان ریشه دارد. اگر درماتیت آتوپیک/اگزما در شما تشخیص داده شده است و علائم اختلال نقص توجه و بیش فعالی مانند دشواری در حفظ تمرکز هنگام انجام یک وظیفه، مهارت‌های ضعیف مدیریت زمان و تکانشگری را تجربه می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: عصر ایران 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری های پوستی دانستنی های پزشکی نشانه های بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ ادرار نشان‌دهنده بیماری است؟

به گزارش خبرآنلاین،به گفته متخصصان کلینیک کلیولند، ادرار فرد سالمی که به اندازه کافی آب‌ مصرف‌کرده است باید تقریبا بین بی‌رنگ‌ که نشان‌دهنده نوشیدن آب زیاد است‌ و عسلی یا کاهی روشن باشد. این رنگ ادرار در افرادی که به اندازه کافی آب نمی‌نوشند، به رنگ زرد تیره یا کهربایی در می‌آید.

ایسنا در خبری نوشت:دلیل رنگ‌های دیگر ادرار می‌تواند رژیم غذایی یا مشکلات سلامتی باشد.

ادرار قهوه‌ای تیره نشانه کم‌آبی خطرناک است. این رنگ می‌تواند به معنای وجود صفرا در ادرار هم باشد که نشانه بیماری کبدی است.

رنگ نارنجی ادرار هم از کم‌آبی بدن خبر می‌دهد اما می‌تواند علامت مشکل کبد یا مجرای صفراوی هم به شمار رود. البته در برخی موارد هم ممکن است به رنگ خوراکی یا داروهای مصرفی مربوط می‌شود.

ادرار به رنگ صورتی و قرمز هم می‌تواند علامت خطر و هم پیامد خوردن لبو، زغال‌اخته یا ریواس باشد که در این صورت جای نگرانی نیست.

به گزارش ایندیپندنت، رنگ ادرار همچنین مواردی مانند بیماری کلیوی، مسمومیت با سرب و انواع خاصی از سرطان را هم نشان می‌دهد که در چنین مواقعی بهتر است حتما به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888529

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
  • تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟
  • رنگ ادرار نشان‌دهنده بیماری است؟
  • نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان