Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، رسانه‌های خبری چهارشنبه‌شب  از کاهش تنش‌های مرزی بین ارمنستان با جمهوری آذربایجان خبر دادند. 

به نوشته وبگاه «رادیو اروپای آزاد» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در روز  چهارشنبه هیچ نقض آتش بس جدی در بخشی مرزی با جمهوری آذربایجان صورت نگرفته و تنها چند تیراندازی پراکنده از مواضع ارتش آذربایجان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارمنستان همچنین از عدم گلوله باران مواضع خود از سوی ارتش آذربایجان خبر داد. ارتش ارمنستان روز سه شنبه گزارش داد که هواپیماهای بدون سرنشین آذربایجان به زیرساخت‌های یک منطقه مرزی  حمله کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز روز چهارشنبه نقض جدی آتش بس را گزارش نکرد. خبرگزاری  آذری «ترند» اعلام کرد که تنها  یکی از روستاهای مرزی اذربایجان روز چهارشنبه هدف آتش ارمنستان قرار گرفت که کشته یا مجروحی برجای نگذاشت.

 ارتش ارمنستان روز سه ‌شنبه تصویری از یک پهپاد «هرمس» متعلق به نیروهای مسلح آذربایجان که توسط یک موشک سطح به هوای ارمنستان شلیک شده بود  را منتشر کرد.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است.

در پی بروز درگیری‌های اخیر بین نیروهای آذربایجانی و ارمنستانی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ضمن توصیه به طرفین برای خویشتنداری و آغاز گفت‌وگو برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان دادن به تنش‌ها اعلام کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ «محمد هاشم حنظله» کمیسار منطقه مرزی «پل ابریشم» امروز اعلام کرد: «پل ابریشم» به عنوان گمرک مرزی ایران و افغانستان اکنون بازگشایی شده است و رفت و آمد از این گذرگاه مرزی به صورت عادی جریان دارد.
این مقام مرزی افغان ساعاتی قبل از بسته شدن گمرک مرزی ایران و افغانستان در منطقه مرزی پل ابریشم خبر داده بود.

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله هماهنگ صهیونیست‌ها و القاعده به غرب و شرق حلب / دفع حملات تروریست‌ها پس از چند ساعت درگیری سنگین + نقشه میدانی 
  • جمهوری اسلامی توانست جبهه‌ای بزرگ در مقابل استکبار باز کند
  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محور‌های آذربایجان‌غربی
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • یک روز با مرزبانان روزه دار در نقطه صفر مرزیِ ایران و آذربایجان
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • انفجار مین در سردشت با دو زخمی
  • انفجار مین در سردشت دوزخمی برجای گذاشت