Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@03:31:56 GMT

نخست‎ وزیر تونس همه وزرای النهضه را برکنار کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۶۷۲۷

نخست‎ وزیر تونس همه وزرای النهضه را برکنار کرد

به دنبال تنش‌های بوجود میان رهبران جنبش «النهضه» و ریاست دولت تونس، نخست‌ وزیر این کشور دستور برکناری همه وزرای وابسته به این جنبش را برکنار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری تونس، «الیاس الفخفاخ» نخست وزیر تونس چهارشنبه همه وزرای وابسته به جنبش «النهضه» را برکنار کرده و آنها را برای شرکت در جلسه هیات دولت دعوت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست جمهوری تونس در بیانیه ای اعلام کرد که الفخفاخ در تصمیم چهارشنبه شب خود، وزرای ورزش و جوانان، امور داخلی، حمل و نقل و لجستیک، وزیر بهداشت، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی را برکنار کرد.

در ادامه بیانیه آمده است که نخست وزیر تونس پس از برکناری وزرای نامبرده، چند شخصیت دیگر را به عنوان گزینه‎های جایگزین برای تصدی پست‌های خالی تعیین کرده است.

این تصمیم نخست وزیر تونس در واکنش به اقدام حزب النهضه به عنوان بزرگترین جناح سیاسی پارلمان تونس در پس گرفتن رای اعتماد خود به دولت الیاس الفخفاخ گرفته شده است.

شورای مرکزی حزب النهضه دیروز با برگزاری یک نشست فوق العاده اعلام کرد که النهضه رای اعتماد خود به الیاس الفخفاخ نخست وزیر تونس را سلب کرد.

اختلافات بین النهضه و دولت تونس مدت‌هاست که شروع شده و این حزب معتقد است، به منظور عبور کشور از بحران‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی باید الیاس الفخفاخ ، دیگر گروه‌های سیاسی را وارد ائتلاف دولت کند اما نخست وزیر تونس با این پیشنهاد مخالفت کرد. در همین حال،  پرونده فساد مالی شرکت‌های وابسته نخست وزیر تونس مطرح شد و النهضه در واکنش به این موضوع اعلام کرد: دیگر نمی‌توان با نخست وزیری که به فساد مالی متهم است از همکاری کرد و کشور را از بحران اقتصادی نجات داد.

 از سوی دیگر، «الیاس الفخفاخ» نخست وزیر تونس دیروز همچنین استعفانامه خود را تقدیم قیس سعید رئیس جمهور کشورش کرد. قیس سعید در این باره گفته است که الفخفاخ با هدف حفظ منافع ملی و پرهیز از ایجاد درگیری و اختلافات میان حزبی در ساختار حکومتی تونس اقدام به استعفای خود کرده است.

انتهای پیام

 

R1283/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور تونس بیشتر بخوانید... استعفای نخست وزیر تونس به درخواست قیس سعید درخواست رئیس جمهور تونس از نخست وزیری برای کناره گیری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور تونس تون س نخست وزیر تونس الیاس الفخفاخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی «تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی با «حسین امیرعبداللهیان» آخرین وضعیت تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم نماید اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب‌شده‌ای در چهارچوب حق دفاع مشروع از سوی کشورمان در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

«تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفت‌وگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهار کرد: تلاش‌های اسلوونی پیرامون ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش‌بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

در پایان، طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

کد خبر 6079091 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه مصر پیام ایران را به رژیم اسرائیل رسانده است
  • جورج گالووی سیاست دوگانه دولت انگلیس را به چالش کشید
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و مصر
  • هشدار نماینده اصولگرا به خاندوزی و فرزین /برکنار خواهید شد اگر... /قیمت دلار ربطی به حملات نظامی در منطقه ندارد
  • نماینده شاهین شهر: بالا رفتن قیمت دلار به شرایط منطقه ارتباطی ندارد/ رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اگر توضیح قانع کننده‌ای نداشته باشند باید برکنار شوند
  • سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق
  • مبتکر سربازی دختران «مرد»