Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر چهارشنبه صفحه توئیتری بایدن، بیل گیتس، مایک بلومبرگ ، جف بزوس مدیر شرکت آمازون، اولون ماسک مدیر شرکت خودروسازی تسلا، اپل، اوبر مورد حمله سایبری قرار گرفت و تبلیغات تبدیل بیت کوین در آن قرار داده شد.

گفته می‌شود صفحه توئیتری باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا هم هک شده است.

تارنمای «د ورج» عصر چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: صفحات توئیتری شرکت‌های بزرگ و اشخاص در یکی از گسترده‌ترین و گیج‌کننده‌ترین هک‌های این پلتفرم به خطر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تارنما افزوده شده است: همه در خدمت ارتقای کلاهبرداری بیت کوین است که به نظر می‌رسد درآمد ناچیزی را برای خالق آن ایجاد می‌کند. ما نمی‌دانیم چگونه اتفاق افتاده است یا حتی ممکن است سیستم‌های توئیتر تا چه حد به خطر بیفتد.

این هک از ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی آغاز شده و به حساب‌های معتبر به صورت منظم وارد می‌شود.

همه چیز از آنجایی شروع شد که به نظر می‌رسد حساب توئیتر الون مسک با هکری که قصد استفاده از آن برای اجرای کلاهبرداری بیت کوین داشت، به خطر افتاد. صفحه بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت هم در دام همان کلاهبرداران که ظاهرا یک پیام مشابه با یک آدرس کیف پول بیت کوین ارسال کرده اند، افتاده است. سخنگوی گیتس گفت ما می‌توانیم تایید کنیم که این توئیت توسط بیل گیتس ارسال نشده است. به نظر می‌رسد این بخشی از مساله بزرگتری است که توئیتر با آن روبرو است. توئیتر آگاه است و برای بازگرداندن حساب کار می‌کند.

در پیام‌هایی که در صفحات این شخصیت‌ها آمده است این جملات تکرار شده  که « به خاطر Covid-۱۹ احساس سخاوتمندی می‌کنم. در یک ساعت بیت کوینی که برای من ارسال شود را ۲ برابر می‌کنم. موفق باشید.»

در ادامه یک آدرس بیت کوین قرار داده شده که احتمالا مربوط به کیف پول رمزنگاری شده هکر است.

در حساب کاربری گیتس و بلومبرگ هم اینگونه نوشته شد "با قدردانی از ۲ برابر شدن کلیه پرداخت‌های ارسال شده به آدرس بیت‌کوین من! شما ۱۰۰۰ دلار ارسال کنید ، من ۲هزار دلار ارسال می‌کنم! فقط این کار را برای ۳۰ دقیقه آینده انجام دهید. "

گفته می‌شود کلاهبردار یا کلاهبرداران تا کنون نزدیک به ۱۱۰ هزار دلار درآمد کسب کرده‌اند، اگرچه به نظر می‌رسد که صاحب حساب در واقع پول را به خارج از کشور ارسال می‌کند.

برچسب‌ها باراک اوباما اپل بیل گیتس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باراک اوباما اپل بیل گیتس باراک اوباما اپل بیل گیتس نظر می رسد بیت کوین بیل گیتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • بایدن قانون ارائه کمک‌های جدید به اوکراین را امضا کرد
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند