Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@15:54:35 GMT

ترامپ فرمان اخراج دانشجویان خارجی را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۶۷۶۷

ترامپ فرمان اخراج دانشجویان خارجی را لغو کرد

به گزارش افکارنیوز،

«آلیسون بوروز» قاضی بخش ایالات متحده اعلام کرد که دانشگاه هاروارد و مؤسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) با دولت «دونالد ترامپ» در مورد لغو دستورالعمل جدیدی به توافق رسیدند که دانشجویان بین المللی غیرمقیم در آمریکا را به شرکت در کلاسهای حضوری یا اخراج از خاک این کشور ملزم می‌کرد.

اخبار بین الملل-در واقع در پی یک دعوای حقوقی بزرگ، دولت ترامپ یک دستورالعمل پیشنهادی را لغو کرد که در صورت برگزاری دوره‌های صرفاً آنلاین در فصل پاییز، هزاران دانشجوی بین المللی را وادار به ترک خاک آمریکا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با پیشنهاد این دستورالعمل از سوی دولت ترامپ، دانشگاه هاروارد و مؤسسه تکنولوژی ماساچوست به همراه صدها دانشگاه و شرکتهای فعال در حوزه فناوری علیه دولت ترامپ اقامه دعوی کردند.

این دانشگاه‌ها، مؤسسات و شرکتهای فناوری این استدلال را مطرح می‌کنند که این دستورالعمل نه تنها به دانشجویان لطمه می‌زند، بلکه آمریکا را از میلیاردها دلار درآمدی که سالانه از محل پذیرش دانشجویان بین المللی کسب می‌شود، محروم می‌سازد.

افزون بر آن، در این دعوی حقوقی مطرح شد که دستورالعمل مزبور با وادار کردن دانشگاه‌ها به بازگشایی پیش از موعد مقرر [در ارتباط با شیوع کرونا]، سلامت و بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دانشجویان آمریکا ترامپ آمریکا دانشجویان ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی با انتشار تصاویری از بازداشت و سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، عنوان کرد: اخبار منتشر شده درباره سرکوب گسترده و بازداشت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که باعث ابراز نگرانی افکار عمومی در سراسر جهان شده است.

وی در این خصوص عنوان کرده است: ضروری است که دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، آزادی بیان و برگزاری تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را تضمین کرده و به مطالبات قانونی و حقوق آنها احترام بگذارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: نقش حمایتی و اصلی دولت آمریکا در نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی با ایجاد جو خفقان و ساکت کردن معترضان، پاک نخواهد شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و تعداد دیگری از دانشگاه‌های آمریکا در روز‌های اخیر شاهد برگزاری اعتراضات در مخالفت با جنگ غزه بوده است. در همین زمینه نیز پلیس نیویورک از دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر در پی تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد.

در همین خصوص اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد