Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:10:04 GMT

سفر هئیتی از قبایل شرق لیبی به مصر

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۶۸۳۱

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هیئتی از شورای عالی بزرگان و رؤسای قبایل لیبی بعدازظهر چهارشنبه برای بررسی تحولات بحران کنونی لیبی و راه‌های خروج از این بحران، در سفری به مصر از بنغازی وارد فرودگاه قاهره شدند.

یکی از اعضای این هیئت گفت هدف از این سفر، اقدامات قانونی لازم برای تضمین وحدت و حاکمیت لیبی و حمایت از مردم آن است به طوری که لیبی را برای مبارزه با تروریسم، دفع تهاجم خارجی و اعمال حاکمیت بر تمام این کشور از طریق زمینی، دریایی و هوایی توانمند کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ورود تجهیزات نظامی مصر به لیبی

پیش از این مجلس نمایندگان لیبی که به خلیفه حفتر وابسته است در بیانیه‌ای به ارتش مصر اجازه داد در درگیری‌ها با نیرو‌های دولت وفاق ملی دخالت کند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. «دولت وفاق ملی» به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت «طبرق» در شرق لیبی که خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت الوفاق حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لیبی بحران لیبی قاهره مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی

اولین نشست مشورتی رهبران کشورهای تونس، الجزایر و لیبی دوشنبه هفته جاری در پایتخت تونس برگزار می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری تونس «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر و «محمد منفی» رئیس شورای ریاستی لیبی به دعوت «قیس سعید» رئیس جمهور تونس دوشنبه هفته جاری وارد پایتخت این کشور می شوند تا در اولین نشست مشورتی میان خود شرکت کنند.

این بیانیه جزئیات بیشتری درباره نشست مشورتی رهبران تونس، الجزایر و لیبی فاش نکرد.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، رهبران تونس، الجزایر و لیبی در حاشیه هفتمین نشست کشورهای صادر کننده گاز که در اسفندماه 1402 در پایتخت الجزایر برگزار شد، مقرر داشتند نشست سه جانبه کشورهای مغرب عربی هر سه ماه یکبار برگزار شود و اولین نشست بعد از ماه مبارک رمضان در پایتخت تونس باشد.

رئیسی در الجزایر: ایران آمادگی تبدیل شدن به هاب انرژی را دارد/سکوت کنندگان امروز فلسطین فردا سیلی سختی خواهند خورد

الجزایر، تونس و لیبی به علاوه مغرب و موریتانی اعضای اتحادیه مغرب عربی به شمار می‌روند که در سال 1989 تاسیس شد و هدف آن گشودن مرزها برای حمل و نقل، تبادل آزاد کالا و هماهنگی امنیتی و دستیابی به سیاست های مشترک در زمینه های مختلف بود اما در سایه اختلاف برخی دولت‌ها اتحادیه مغرب عربی با موانعی روبرو شد و نتوانست به اهداف خود دست یابد.

اتحادیه مغرب عربی از زمان تاسیس تاکنون فقط یک نشست در سطح سران برگزار کرد و آنهم در سال 1994 در تونس بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • الجزیره: دعوت به خویشتن‌داری مقابل اسرائیل، لفاظی ریاکارانه است
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی