Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب صوتی «تهران - لوبیتل - چشم‌های تو» به قلم و روایت اسماعیل باستانی شامل مجموعه اشعاری است که لحظه‌های زندگی را به تصویر می‌کشد و از این رو گاه عاشقانه و جنون‌آمیز، گاه اجتماعی و گاهی آمیخته با سیاست است.

محمد صالح علاء در مقدمه‌ای که برای این کتاب نوشته، اسماعیل باستانی را شاعر پاره‌وقت خطاب کرده که بهترین فرصت‌های زندگی را به شعر اختصاص می‌دهد و مهم‌تر اینکه در همه زمان شهامت شاعر بودن را با خود دارد و از آنجایی که شاعر تمام‌وقت نیست، روشن است که هنوز بیشترین شعرهایش را نسروده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح‌علاء می‌گوید برای شاعران پاره‌وقت، شعر هدف نیست بلکه ابزاری برای بروز جهان‌بینی‌شان است. جهان‌بینی‌ای که شخصی شده. به عقیده او اسماعیل باستانی واژه را در شعرهایش پرتاب می‌کند.

شعر باستانی شعر اشیاست. اشیایی که نشانه‌ای از شیئیت جهان، عالم، گیتی، دنیا، هستی و همانند این‌هاست. این اشیا در حقیقت از لوازم جان شاعر پاره‌وقت است. شاعر به اشیایی که کنار هم قرار گرفته‌اند، جان شاعرانه می‌دهد به صورتی که با حذف یکی از آن‌ها، جان دیگری نیز به خطر می‌افتد چرا که واژه ذره بنیادین شعر اشیاست. در چنین اشعاری هر واژه به تنهایی یک شعر است.

در بخشی از کتاب صوتی تهران - لوبیتل - چشم‌های تو می‌شنویم:

می‌خواهم تماشایت کنم
کمی آن طرف‌تر بایست
بعد چشمانت را ببند
تاب موهایت را
از خیالم کنار بزنم
دستانت را بگیرم
و آرام در گوشت زمزمه کنم
سکوت کن
تا جهانی را برایت خلق کنم
که جنگ
طعم بوسه‌های تن به تن بدهد
و مین‌ها مزرعه گندمی باشند
شبیه موهایت
که بو می‌کنم در هر بار
که تصویر می‌کنم
جهانت را
وقتی چشمانت را می‌بندی

گفتنی است کتاب صوتی «تهران - لوبیتل - چشم‌های تو» به قلم و روایت اسماعیل باستانی از سوی نشر نیستان راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب شاعر اسماعیل باستانی چشم های تو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام مسجد پارک قیطریه مشخص شد (فیلم)

 

منبع: چندثانیه

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش زاکانی به وجود آثار باستانی در محل مدنظر ساخت مسجد در پارک قیطریه (فیلم) ساخت مسجد در پارک قیطریه برای نماز یا خودنمایی مذهبی؟/ مسجدی که بدون رضایت وقف‌کنندگان ساخته می‌شد! (فیلم) زیر پارک قیطریه یک‌محوطه باستانی‌است؛ این نه شایعه‌است و نه شوخی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب باستانی با گوسفند 17 کیلویی (فیلم)
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • نام مسجد پارک قیطریه مشخص شد (فیلم)
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • لحظات هیجان انگیز دستگیری زورگیران بزرگراه صدر | ویدئو
  • راز شگفت انگیز محبوبیت مهوش هنرمند در محله مولوی / لات ها شجاع اما ساده / روایتی تلخ، اما طنزآمیز از زندگی و رنج‌های مردم جنوب شهر تهران
  • جزییات انتشار ۱۵ عنوان کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر
  • پخش «سرزمین شعر» با محور مقاومت زنان و کودکان غزه