Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوانشیر گفت: تامین زیرساخت های معادن خراسان جنوبی با اعتبار حدود ۱۰ میلیون دلار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«محمد جوانشیر»، شامگاه (25 تیر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان صمت خراسان جنوبی، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی، بازوی عملیاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن است؛ یکی از محورهای توسعه استان خراسان جنوبی، بخش معدن است ولی به لحاظ کمبود زیر ساخت ها، در حوزه صنعت ضیف تر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در بخش معدن داشته ایم و آمارها  نشان دهنده توسعه این بخش در خراسان جنوبی است.

 

جوانشیر با بیان اینکه در حوزه صنعت، زغال سنگ استان به ویژه شهرستان طبس منحصر به فرد است، گفت: طرح های خوبی در زمینه اکتشاف، بهره برداری، جست و جوی زغال و کک سازی در استان انجام شده و زیرساخت معادن با اعتبار حدود 10 میلیون دلار در این استان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه مطالعات ژئو فیزیک هوایی در بخش معدن و آب برای استان حیاتی است، گفت: در این خصوص بیش از 50 درصد بودجه کشور در بحث مطالعات ژئوفیزیک کشور تخصیص پیدا کرد، لذا داده های ژئوفیزیک استان در اختیار دست اندرکاران و سازمان های توسعه ای ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید قرار  داده شده است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر سه پروژه استحصال طلا در استان خراسان جنوبی در دست ساخت است که معدن طلای هیرد که زیر پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است،  در حال نصب و تجهیز کارخانه فراوری است.

 

جوانشیر همچنین ادامه داد: معدن طلای کودکان خوسف با سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حوزه مس و طلا؛ معدن شادان خوسف با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری ایجاد فرهنگ سرمایه‌گذاری را در استان شروع کرده ایم، گفت: همچنین تاکنون 16 مجموعه حقوقی در حوزه فعالیت های معدنی در استان خراسان جنوبی شکل گرفته است.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: معادن خراسان جنوبی بیرجند خراسان جنوبی استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری بخش معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جامعه سالم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر فرد نسبت به سلامت جسمی و روحی اش مسئول است بنابراین در این خصوص مشارکت جمعی نیاز است تا جامعه سالم بیش از پیش ایجاد شود.

طالبی افزود: ارائه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در جامعه ضروری است و آگاهی مردم از آن در کاهش بیماری‌ها موثر است.

موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای ارتقا سلامت جامعه، هدف پیشگیری از بیماری را در دستور کار دارد و در این زمینه پیشرو است.

دیگر خبرها

  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند