Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته بین المللی المپیک اصلاحاتی که فدراسیون های جهانی در سیستم کسب سهمیه المپیک توکیو ایجاد کرده اند را تایید و اسامی آن رشته ها را نیز اعلام کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت کمیته بین المللی المپیک، در نشست هیات اجرایی IOC اصلاحات سیستم کسب سهمیه المپیک توکیو در رشته ها نهایی شد.

همکاری نزدیکی بین IOC و فدراسیون های جهانی برای اعمال این اصلاحات انجام گرفت و از یک گروه از نمایندگان ورزشکاران و کمیته ملی المپیک کشور ها هم در این مورد مشاوره گرفته شد که به شرح زیر است: 

* آخرین مهلت زمان کسب سهمیه المپیک ۲۹ جون ۲۰۲۱(۸تیر ۱۴۰۰) است و آخرین مهلت برای بازبینی نفراتی که واجد شرایط حضور در المپیک هستند، ۵ جولای ۲۰۲۱(۱۴ تیر ۱۴۰۰) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*در رشته های دوچرخه سواری (جاده و پیست) ، سوارکاری، سافت بال و هاکی کسب سهمیه تمام شده و کشورها باید خودشان ورزشکار اعزامی به المپیک را انتخاب کنند چرا در این رشته ها سهمیه ها به نام کشور است.

*رشته های زیر همان سیستم کسب سهمیه المپیک خود را که از ابتدا اعلام شده بود ادامه می دهند و فقط  دوره کسب سهمیه آنها تمدید می شود. اسامی این رشته ها به شرح زیر است:  

تیروکمان، بیس بال، بسکتبال سه نفره، شیرجه، بوکس، قایقرانی(آبهای آرام و اسلالوم)، شمشیربازی، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، کاراته، هندبال، پنجگانه مدرن، تیراندازی، کوهنوردی، تنیس روی میز، راگبی، بادبانی، سه گانه، تنیس و واترپلو

*  رشته های شنا، بدمینتون، رویینگ، اسکیت تکواندو و کشتی تغییرات جزیی را در سیستم کسب سهمیه خود انجام داده اند.

*رشته های دوومیدانی، دوچرخه سواری (BMX و کوهستان)، وزنه برداری، بسکتبال و جودو تغییرات عمده ای در سیستم کسب سهمیه خود ایجاد کرده اند.

با توجه به وضعیت جهان، تاریخ و مکان تمام  رویدادهای کسب سهمیه المپیک در حال تعیین است و سپس توسط فدراسیون های جهانی منتشر می شوند.

تمام تصمیمات هم به فدراسیون های جهانی ابلاغ شده و جزییات مربوط به رشته در سیستم کسب سهمیه المپیک مشخص می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپیک توکیو سیستم کسب سهمیه المپیک فدراسیون های جهانی سیستم کسب سهمیه رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های کسب سهمیه المپیک؛ نوروزیان به خط آتش پاریس نرسید

به گزارش قدس آنلاین پنجمین روز مسابقات قهرمانی تیراندازی فدراسیون جهانی و آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک پاریس در شرایطی به میزبانی برزیل در حال برگزاری است که دقایقی پیش، پوریا نوروزیان در فینال با ایستادن در رده ششم به کار خود پایان داد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد. در این بخش تیراندازان صربستان و ایتالیا المپیکی شدند.

این ملی‌پوش تیراندازی در سه‌وضعیت هم باید به مصاف رقبای خود برود و باید دید آیا در این تقابل می‌تواند بلیت حضور در پاریس را به نام خود ثبت کند یا خیر؟ از ساعتی دیگر نیز نجمه خدمتی و شرمینه چهل‌امیرانی در فینال تفنگ ۱۰ متردر خط آتش قرار می‌گیرند.

مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع کسب سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ فروردین در برزیل آغاز شده و تا ۳۱ این ماه ادامه دارد. ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور در این رویداد حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ خدمتی پنجم شد و چهل امیرانی هفتم
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • تیراندازی قهرمانی برزیل|خدمتی پنجم شد، چهل امیرانی هفتم
  • رقابت‌های کسب سهمیه المپیک؛ نوروزیان به خط آتش پاریس نرسید
  • تیراندازی انتخابی المپیک؛ نوروزیان ششم شد
  • رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • نوروزیان ششم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان ششم شد