Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، نشست مشترک سازمان املاک و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با حضور مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد کشور، مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک تهران، روسای ادارات سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و روسای ادارات ثبتی استان تهران درسازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدنادر محمد زاده مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نخستین نشست مشترک روسای ادارات ثبت اسناد و املاک استان تهران و روسای ادارات املاک شهرداری تهران کلیدی ترین نکته و موضوع در تفاهم نامه شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تسهیل و تسریع در امور شهروندان و حفاظت از دارایی‌های شهر تهران عنوان کرد.

وی اخذ مفاصا حساب در دفاتر اسناد رسمی، ارتباط دو سویه و الکترونیک در صدور پروانه و تفکیک آپارتمان ها و اجرائی شدن ماده ۹ قانون حد نگار، شفاف سازی و جلوگیری از امر زمین خواری را از دستاوردهای این تفاهم نامه دانست.

محمد زاده از ارتباط الکترونیکی دو سویه بین مجموعه شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت: فرآیندهای لازم و قانونی برای این ارتباط آماده شده است و در حال ایجاد سامانه های کاربردی با تایید دو سازمان هستیم.

صادق سعادتیان، معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نیز با اشاره به بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیک وکالت نامه و سند با شهرداری تهران به تسریع تکمیل و زیر سامانه ها پرداخت و از مدیران مجموعه ثبت  خواستار شد؛ تا با دقت و سرعت هرچه بیشتر  تمامی زیر سامانه ها را به بهره برداری برسانند.

عبدالحسین رامشی مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران با اشاره به اهمیت اجرایی شدن تفاهم نامه و تاکید رئیس سازمان ثبت از آمادگی همکاری و تعامل هر چه بیشتر واحدهای ثبتی با شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی سامانه و زیر سیستم های اقدامات با سرعت بیشتری اجرایی می شود.

در این جلسه ضمن قرائت متن تقاهم نامه و بررسی بند های تفاهم نامه روسای ادارات املاک و روسای ادارات ثبتی استان تهران به بیان مشکلات و  ارائه راهکارها پرداختند.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک شهرداری تهران ثبت اسناد و املاک شهرداری تهران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شهرداری تهران سازمان املاک روسای ادارات استان تهران تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیندهای طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضاها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد ۶۴ هزار و ۸۳۲ امضا و پرداخت الکترونیک برای تأسیس شرکت‌ها و ۳۵۲ هزار و ۲۷۵ امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکز ثبت شرکت‌ها، ۴۱۷ هزار و ۱۰۳ فقره کاهش داشت.

کد خبر 6086271

دیگر خبرها

  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند