Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سید مالک حسینی با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌های پایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: معمولا در روز‌های گرم سال شاهد کاهش مراجعه به گرمخانه‌ها هستیم، به گونه‌ای که در سال گذشته در این ایام سال، حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر در گرمخانه‌های پایتخت پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و حساسیت بسیاری از کارتن خواب‌ها برای عدم ابتلا به این بیماری، مراجعات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد افزایش تعداد کارتن خواب‌ها به دلیل دغدغه آن‌ها نسبت به ابتلای کرونا و افزایش آگاهی بخشی به این افراد در گرمخانه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسینی در مورد میزان ابتلای مددجویان در گرمخانه‌ها نیز افزود: روز جمعه هفته گذشته گزارشی دال بر ابتلای مشکوک چند مددکار در یکی از مراکز گزارش شد و همچنین اعلام شد که سه مددجو نیز احتمالا دارای بیماری کرونا هستند که این افراد به مراکز درمانی منتقل شدند و خوشبخانه تست ابتلای مددجویان به کرونا منفی شد، اما ۴ مددکار یکی از مراکز به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه اقدامات لازم جهت کنترل شرایط و تشدید مراقبت‌ها انجام شده است.بیشتر بخوانید: ۲۶ معتاد متجاهر کرونا مثبت شدند/۱۲ استان نیاز به جمع‌آوری معتادان ندارند جزئیات ساماندهی معتادان متجاهر در شرایط کرونایی
وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی گرمخانه‌های شهر تهران به طور شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند و خوشبختانه همچنان هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در بین مددجویان ساکن در گرمخانه‌ها گزارش نشده است. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا گرمخانه کارتن خواب ها گرمخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است

ایتنا - با اینکه کمبود خواب اثرات نامطلوبی دارد، بیش از یک سوم افراد نمی‌توانند به میزان کافی ۷ تا ۸ ساعت بخوابند.
به گزارش انجمن قلب آمریکا کمبود خواب منجر به عارضه‌ای می‌شود که متخصصان آن را «کبد چرب غیرالکلی» (non-alcoholic fatty liver disease) یا «ان‌ای‌‌اف‌‌ال‌دی» می‌نامند. از هر ۴ آمریکایی دست‌کم یک نفر به این عارضه دچار است. 

کبد چرب غیرالکلی چیست؟
کبد چرب غیرالکلی، همان‌طور که از نامش پیداست، از وجود چربی در کبد خبر می‌دهد. ابراهیم هانونه، متخصص گوارش در مینه‌سوتا، می‌‌گوید که افزایش وزن، دیابت نوع ۲، فشار خون و تری‌گلیسیرید بالا و آپنه انسدادی خواب از عوامل اصلی عارضه کبد چرب غیرالکلی به شمار می‌روند.

او می‌گوید: «مصرف زیاد الکل هم موجب چرب شدن کبد می‌شود، اما کبد چرب غیرالکلی به‌دلیل مشکلات سندرم متابولیک و افزایش وزن و بدون مصرف زیاد الکل رخ می‌دهد، به همین دلیل آن را غیرالکلی می‌نامند.» البته او تاکید می‌کند که سابقه خانوادگی هم خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

به گزارش نیویورک‌پست، کبد چرب غیرالکلی را به این دلیل که اغلب بی‌نشانه است «همه‌گیری خاموش» می‌نامند.

به گفته هانونه، برخی پژوهش‌‌ها نشان می‌دهد که ۲۵ تا ۳۵ درصد جمعیت کل آمریکا به کبد چرب غیرالکلی مبتلا شده‌اند، که چیزی بیش از یک نفر از هر ۴ نفر است. اما بیشتر افراد، به‌خصوص در مراحل اولیه ابتلا، هیچ نشانه‌ای ندارند. برخی افراد ممکن است نشانه‌های عمومی مانند خستگی، مه‌مغزی و درد شکم را بروز دهند.

به طور کلی بیماری کبد چرب تا وقتی وخیم نشده باشد علائم عمده‌ای ایجاد نمی‌کند. برای مثال، وقتی که فرد پیش‌تر به بیماری سیروز کبدی یا سرطان کبد دچار شده باشد ممکن است علائم کبد چرب غیرالکلی هم آشکار شود. البته بیماری کبد چرب با افزایش خطر سیروز کبدی و سرطان کبد مرتبط است.

ارتباط بین خواب و کبد چرب غیر‌الکلی
طبق گفته کریستین کرک پاتریک، متخصص تغذیه در بیمارستان کلیولند، تحقیقات متعدد نشان می‌دهند که کمبود خواب باکیفیت با افزایش وزن، افزایش گرسنگی و کنترل نامطلوب قند خون مرتبط است. او می‌گوید که مقاومت دربرابر انسولین عامل اصلی بروز چربی در کبد محسوب می‌شود و این خطر به‌خصوص در زنان یائسه بالا است.

نتایج تحقیقی نشان داد کم خوابیدن مزمن سطح انسولین زنان یائسه را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد، در حالی که این میزان به طور کلی ۱۵ درصد است.

با توجه به ماهیت «خاموش بودن» این بیماری متخصصان بر اهمیت غربالگری کبد چرب تاکید می‌کنند، به‌ویژه برای افرادی که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند، حتی اگر هیچ نشانه‌ای در آنان مشاهده نشود.

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به متشنج شدن اوضاع کرانه باختری
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • سامانه ۱۳۷ آماده گزارش‌های مردمی برای جمع‌آوری بی‌سرپناهان همدان