Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح «محله اسلامی» در محله مهدیه شهرک ولی‌عصر (عج) شاهرود، خداحافظی با کوچه‌های خاکی و بدون امکانات و ایجاد کارگاه‌های کوچک زودبازده برای بانوان را سبب شده است.

خبرگزاری فارس شاهرود- گروه اجتماعی: «محلات اسلامی»، برنامه‌ای ابتکاری برای مشارکت دادن مردم در امور محله خود است که چند سالی در شهرستان شاهرود اجرایی و سبب شده است تا این طرح در استان سمنان و کشور نیز مطرح شود و مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محلات اسلامی دربرگیرنده شورای محله اسلامی متشکل از امام جماعت و هیأت امنای مسجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج محله، معتمدان و مؤثرانی است که در راستای ارتقای محله خود در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و ... تلاش می‌کنند.

این محله دیگر خاکی و بدون امکانات نیست

در شهر شاهرود، پنج محله اسلامی وجود دارد که در شهرک‌های حاشیه شهر قرار گرفته و با اداره شورای محله و قرارگاه شهید شاطری محلات اسلامی شهرستان شاهرود اداره و مشکلات مختلف این محلات پیگیری و رسیدگی و رفع می‌شود.

یکی از این محلات اسلامی، محله مهدیه در شهرک ولیعصر (عج) معروف به خیابان هوانیروز است که قبل از ایجاد محله اسلامی، از مناطق محروم شهر با کوچه‌های خاکی و بدون امکانات بود.

اکنون این محله تماماً آسفالت، جدول‌کشی و رنگ‌آمیزی شده و خدمات شهری در این محله محسوس است.

در کنار آن، فعالیت‌های مختلفی نیز به همت شورای محله اسلامی در ابعاد گوناگون در حال پیگیری بوده که یکی از آن‌ها، اشتغال‌زایی برای جامعه هدف این محله، یعنی بانوان سرپرست خانوار است.

۴۰ بانو سر کار رفتند

با کمک بسیج سازندگی، دفتر آستان قدس رضوی و نهادهای فرهنگی، کارگاه‌های تولیدی در محله مهدیه در شهرک ولیعصر (عج) شاهرود راه‌اندازی و موجب اشتغال‌زایی برای ۴۰ بانوی سرپرست خانوار در این محله شده است.

این کارگاه‌ها شامل سبزی پاک‌کنی، تولید رشته آش، خیاطی و دوخت ماسک بوده و استقبال خوبی از این کارگاه‌ها توسط بانوان محله صورت گرفته است.

اخیراً نیز در بازدیدی که مسؤول قرارگاه شهید شاطری محلات اسلامی استان سمنان به همراه مسؤول قرارگاه شهید شاطری محلات اسلامی شاهرود، معاونت اجتماعی سپاه شاهرود، فرماندهان پایگاه‌های برادر و خواهر و امام جماعت محله از این کارگاه‌ها شد، از فعالیت‌های انجام‌شده تقدیر شد.

از ما حرکت، از خدا برکت

این اتفاق و تلاش یعنی مردم ما اگر به آن‌ها میدان داده شود، خود پای کار تولید، اشتغال و کارآفرینی هستند و جهش تولید مدنظر رهبری را کاملاً عینیت می‌بخشند.

مردم نشان داده‌اند کاری به دستگاه‌های دولتی و اجرایی برای کمک و یاری ندارند و می‌دانند که تنها راه نجات کشور، اتحاد و همدلی، دست در دست هم دادن، یا علی (ع) گفتن و حرکت برای فردای بهتر است.

این چیزی است که در قضیه ویروس منحوس کرونا نیز نشان داده شد و مردم همچنان تداوم‌بخش آن هستند.

امروز لازم است بدانیم که اگر می‌خواهیم موفق باشیم، باید دست‌ها را روی پای خود بگذاریم و یک «یا علی» بگوییم و حرکت کنیم که «از ما حرکت، از خدا برکت»!

انتهای پیام/74036/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا اشتغال بانوان اشتغال تولید کارآفرینی قرارگاه شهید شاطری محلات اسلامی دوخت ماسک بسیج سازندگی دفتر آستان قدس رضوی محلات اسلامی محله اسلامی کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران

به گزارش خبرآنلاین ،سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: طی حادثه آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار، هنگام انجام عملیات اطفای حریق یک آتش‌نشان مصدوم شد.

مهر در خبری نوشت:جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در خصوص وقوع حادثه آتش سوزی در محله پامنار اظهارداشت: ساعت ۱۲:۳۱ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه در محدوده پامنار، کوچه پرتویی اعلام شد که نیروها از سه ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.

وی افزود: محل آتش سوزی یک کارگاه آهنگری بود که به دلیل کارهای رنگرزی که در آنجا صورت می‌گرفت و مواد اشتعال‌زا وجود داشت حریق رخ داده بود و شعله آن در حال سرایت به طبقه پایین که وسعت بزرگ‌تری داشت، بود، آتش نشانان عملیات را سریعاً آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش آتش به اطراف شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: یک نفر از آتش نشانان از ناحیه پا حین اطفای حریق دچار مصدومیت شد و خوشبختانه از افراد حاضر در آنجا شخصی دچار مصدومیت نشد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898360

دیگر خبرها

  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • (ویدیو) آتش سوزی در محله پامنار؛ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش سوزی در محله پامنار/ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز