Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@03:39:32 GMT

جزییات جدیدترین ترفند برای درمان چاقی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۸۱۸۷

جزییات جدیدترین ترفند برای درمان چاقی

محققان دانشگاه ییل واقع در آمریکا آنزیمی را در بدن موش‌ها شناسایی کردند که نقش دربان را برای سلول‌های چربی بازی می‌کند و می‌تواند مانع ورود کربوهیدرات به این سلول‌ها شود؛ این دستاورد در درمان چاقی موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، نکته قابل توجه درباره افراد چاق این است که تعداد سلول‌های چربی بدن آن‌ها با سایرین یکسان است و تنها اندازه این سلول‌ها در بدن افراد چاق، بزرگتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هرچه میزان کربوهیدرات ورودی به بدن افزایش می‌یابد، مقادیر بیشتری از آن درون سلول‌های چربی تجمع کرده و اندازه این سلول‌ها را افزایش می‌دهد.

برای تنظیم این فرایند، سلول‌های چربی توسط مولکول‌هایی احاطه شده‌اند که مانند یک دربان، وظیفه برقراری تعادل بین مواد مغذی ورودی و انرژی خروجی را بر عهده دارند. هنگامی که این مولکول‌ها وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند قبل از سوخت چربی موجود در سلول، مقادیر زیادی کربوهیدرات وارد آن می‌شود و در نتیجه اندازه سلول‌های چربی افزایش می‌یابد. اکنون محققان آنزیمی موسوم به OGT را شناسایی کردند که این مولکول‌های دربان را کنترل می‌کند.

محققان با آزمایش روی موش‌ها دریافتند کمبود این آنزیم موجب بهبود وضعیت سلامت عمومی می‌شود و موش‌هایی که میزان این آنزیم در بدن آن‌ها کمتر است، پیش از جذب کربوهیدرات، چربی موجود در سلول‌ها را می‌سوزانند و در نتیجه سلول‌های چربی کوچک‌تری دارند. همچنین مشخص شد موش‌هایی که دارای مقادیر زیادی از آنزیم OGT هستند، پیش از سوزاندن چربی ذخیره شده، مقادیر زیادی کربوهیدرات را جذب می‌کنند و در نتیجه حجم سلول‌های چربی آن‌ها بیشتر بوده و در مجموع چاق‌تر هستند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی چاقی درمان سلامت موش سلول های چربی سلول ها موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۲ هزار ایمپلنت قاچاق در تهران

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت از کشف مقادیر قابل توجهی ایمپلنت قاچاق از دو مطب در محله‌های الهیه و پونک تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، حامد عبدی اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور با اولویت پایش انبارها و محل‌های دپوی کالا، از مطبی در خیابان بیدار محله الهیه حدود ۶۸۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق کشف و برای طی مراحل قانونی به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحویل شد.

وی با اشاره به کشف حدود ۵۶۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از انبار متعلق به یک مطب در محله پونک خیابان اشرفی اصفهانی افزود: مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی تقلبی نیز در بازرسی به عمل آمده، رؤیت شد که پرونده توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برای طی کردن مراحل قضائی به مراجع مربوطه ارجاع داده شد.

کد خبر 745709

دیگر خبرها

  • مواد غذایی سالمی که می‌توانید جایگزین قند و شکر کنید
  • کشف بیش از ۱۲ هزار ایمپلنت قاچاق در تهران
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • از سیاره زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • آیا چیزی به نام قند سالم وجود دارد؟
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • گام‌های عملی درمان چاقی از دیدگاه طب ایرانی و تغذیه نوین