Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@11:00:27 GMT

۷ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۸۲۹۳

۷ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونا

گیلان - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هفت شهرستان از ۱۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، گفت: آستارا، انزلی، رشت، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود و رودسر جزء شهرستان های قرمز استان هستند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، دکتر آبتین حیدرزاده با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا در گیلان اظهار کرد:۳۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بستری شدن ۶۰ بیمار در بیمارستان های استان طی روز گذشته خبر داد و افزود: تعداد بستری ها در اوایل خرداد۳۰ نفر بود و اکنون افزایش دو برابری داشته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در طول پنج ماه گذشته بسیاری از افراد به دلیل پیشگیری از ابتلا از این بیماری در خانه مانده اند و در این میان کودکان بیش از سایرین دچار آسیب شده اند تصریح کرد: می توان با استفاده از فضای مجازی اتصال اجتماعی را با نزدیکان خود حفظ کرد و از مطالعه و پیگیری مستمر اخبار و اطلاعات اجتناب کرد.

حیدرزاده با بیان اینکه هفت شهرستان از ۱۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، گفت: آستارا، انزلی، رشت، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود و رودسر جزء شهرستان های قرمز استان هستند.

وی از کاهش تعداد ترخیص های روزانه در گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر بطور میانگین روزی۴۰ بهبود یافته از کرونا از بیمارستان های استان ترخیص می شوند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان

جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات حوادث و سوانح نوروزی سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، در اطلاعیه ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر آمده است: از روز گذشته ( ۵ فروردین) تا ساعت ۱۱ و۳۰ دقیقه امروز (۶ فروردین‌ماه) ٩ استان اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، لرستان، همدان و کهگیلویه و بویراحمد متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادگران در ۳۱ عملیات مرتبط به ۱۸۵۱ نفر امدادرسانی و علاوه بر اسکان ۵۴ نفر، آبگرفتگی ۱۲۳ واحد مسکونی را تخلیه و ۱۵۱ خودرو را از آبگرفتگی و برف رهاسازی کردند.

از ۲۴ اسفندماه تا صبح روز ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، جمعیت هلال احمر با افزایش ۹۷.۵ درصدی پست‌های نوروزی به بیش از ۲ میلیون نفر خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، دارویی، بشردوستانه و آموزشی ارائه داده است.

با توجه به شرایط جوی نامساعد در برخی مناطق کشور، هلال احمر از روز ۲۴ اسفند تا شب گذشته در مجموع، ۲۳۲ نفر از افرادی را که در معرض خطر حوادث جوی بودند به مناطق امن منتقل و برای ۱۵۰۶ نفر اسکان اضطراری فراهم کرده است.

جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی ۹۰۴ عملیات جاده‌ای را پوشش امدادی داده که در این ماموریت‌ها ۱۸۹۰ نفر در محل درمان و ۷۴۵ مصدوم نیز به بیمارستان‌ها منتقل شدند. نیروهای نجاتگر هلال احمر همچنین در این مدت با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها، موفق به نجات جان ۱۵۱ حادثه دیده تصادفات جاده‌ای نیز شده‌اند. این تعداد در عملیات‌های فنی رهاسازی از خودروهای تصادفی نجات پیدا کردند.

در این راستا شهروندان با توجه به احتمال وقوع سیلاب از سفر و ترددهای بین شهری به خصوص در مناطق غربی و شمالی کشور پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند و در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه و سوانح جوی سریعا با شماره ۱۱۲ تماس حاصل و موارد را به جمعیت هلال احمر اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • جزئیات فوت "پرستو بخشی" در بیمارستان نورآباد دلفان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • رفع مشکل آب شرب رودسر تا ۳ ماه آینده
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • جزییات مرگ «پرستو بخشی» دکتر جوان + توضیحات رسمی
  • جزئیات مرگ پرستو بخشی، متخصص قلب
  • ماجرای مرگ ناگهانی دکتر پرستو بخشی چه بود؟
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان