Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها J مردم استان زنجان بیش از سه دهه است که چشم انتظار به پایان رسیدن پروژه‌ای به نام سبزه میدان هستند طرحی که چندین بار پس از تصویب با شکست رو‌به‌رو شده و هنوز هم آن‌چنان که باید پیشرفتی نداشته و افق بهره‌برداری از آن فعلا مشخص نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، این استان پروژه‌های بزرگی در دست اجرا دارد که عمر برخی از آن‌ها به بیش از 30 سال می‌رسد یکی از این طرح‌ها که در سال 1367 توسط مسئولان امر به تصویب رسیده سبزه میدان است، طرحی که شاید همان روز‌ها بر روی کاغذ پروژه‌ای ساده بوده و امکان به پایان رساندن آن در افقی نزدیک وجود داشت اما در طی این دهه‌ها این استان استانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر بی‌شماری را به خود دیده ‌که عزم راسخ هیچ کدام نتوانسته چاله میدان زنجان را به آن طرح زیبایی که پروژه سبزه‌میدان می گویند نزدیک کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر سبزه میدان منطقه‌ای است که در مرکز شهر زنجان واقع شده و در همسایگی بازار تاریخی زنجان، خانه تاریخی ذولفقاری‌ها و مسجد جامع قرار دارد. به نظر می رسد سبزه‌میدان هم می‌تواند به عنوان نماد استان در پروژه‌هایی که با گذشت عمر چندین ساله بی ثمر مانده‌اند تبدیل شود، زیرا پروژه‌های نیمه‌کاری بسیاری همچون ورزشگاه 15 هزار نفری 15 ساله، باغ موزه دفاع مقدس 11 ساله، راه‌آهن 6 ساله، کتابخانه مرکزی، پتروشیمی و چندین طرح دیگر که هنوز در استان راکد هستند و فعالیتی در آن‌ها انجام نمی گیرد وجود دارد که اگر هر کدام را بررسی کنیم به یک مشکل مشترک آن هم نبود اعتبار می رسیم.

اما اعتبار پروژه سبزه‌میدان قصه‌ای متفاوت دارد  زیرا اعتباری که بنا به گفته دادستان زنجان اگر قوه قضائیه در مناقصه پروژه سبزه‌میدان ورود نمی‌یافت، قریب به 50 میلیارد تومان توسط مسئولان وقت به یغما می‌رفت، و البته نباید نا گفته بماند که در این پرونده 11 متهم اصلی و 20 نفر دیگر درگیر هستند که پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است.

گزارش| چرا کسی حاضر نیست در ‌استان ‌زنجان ‌هتل بسازد؟/ از هتل پنج ستاره گاوازنگ چه خبر؟گزارش| در آموزش و پرورش زنجان چه می‌گذرد/ چرا مسئولان از شفاف‌سازی آزمون نهضت سوادآموزی بیم دارند؟گزارش| نبض بازار گوشت زنجان در دست دلالان/ واسطه‌گرها قیمت گوشت را تعیین می‌کنند

حال دیگر صبر 30 ساله مردم به سر آمده است؛ آیا تصورات مردم شکل واقعیت از این پروژه به خود خواهد گرفت و آیا این پروژه بعد از گذشت سه دهه تکمیل خواهد شد؟ آیا این بار وعده شهردار بازداشتی زنجان جامعه عمل خواهد پوشید و بر اساس آن روز شماری که تعیین کرده بود، تکمیل آن به حقیقت خواهد پیوست؟ به راستی اگر مناقصه طرح سبزه میدان با ورود دستگاه قضا بهم نمی خورد سرنوشت آن 50 میلیارد تومان بیت‌المال قرار بود چه می‌شد؟

عباس راشاد، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان این که پروژه سبزه‌میدان طبق روز شمار مقرر در حال پیشرفت است اظهار داشت: با این که در برخی از نقاط پروژه عقب ماندگی‌هایی وجود دارد اما در نقاطی پیشرفت‌ها مناسب بوده و می توان اذعان داشت در حالت کلی پیشرفت پروژه مطابق برنامه پیش رفته و مشکل خاصی از این لحاظ وجود ندارد.

وی با اشاره به این که یکی از علت‌های پیشرفت پایین پروژه، در پله مشاهیر وجود معبر زینبیه غربی است عنوان کرد: باید این نقطه تحویل داده شود و موضوع به شورای ترافیک ارسال شده تا مشخص شود چه برنامه‌ای برای ترافیک عبوری شرقی و غربی خواهند داشت.

به گفته راشاد، در قسمت شمالی پروژه پست برق وجود دارد که برای عدم ایجاد مشکل با اداره ذیربط پروژه چند متر عقب‌نشینی کرد و در حال حاضر در حال خاکبرداری است، با این وجود بر اساس برنامه‌ریزی‌های موجود در شش ماهه نخست سال 1400 به عبارتی آخر شهریور ماه، پروژه سبزه‌میدان مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در پایان تصریح کرد: در حال حاضر دو مسیر شریانی در وسط شهر موجود است که شامل مسیر سبزه‌میدان - چهارراه انقلاب و مسیر دوم زینبیه غربی است، پروژه پیاده راه این مسیر را تحت تاثیر قرار داده و بسته شده است از سویی دیگر پروژه سبزه‌میدان نیز برای مسیر‌های مذکور مشکل ایجاد کرده است، اما به شورای ترافیک استان درخواست داده شده تا به صورت موقت مسیر پیاده راه بازگشایی شود و مشکل تردد تا حدودی رفع شود.

حال به نظر می‌رسد بعد از گذشت 32 سال مسئولان استانی هر چند به صورت جزئی به فکر تکمیل پروژه سبزه‌میدان افتاده‌اند تا بزرگ‌ترین چاله وسط شهر را تکمیل کنند، با این که بسیار دور از تصور است اما بر اساس وعده‌های کاغذی نوید افتتاح پروژه در شهریور ماه سال 1400 داده شده است البته باید عنوان کرد که چاره‌ای جز امیدوار ماندن نداریم اگرچه می‌دانیم افتتاح آن محال به‌نظر می‌رسد.

گزارش از فرید حائری

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT16 بیشتر بخوانید... گزارش| چرا کسی حاضر نیست در ‌استان ‌زنجان ‌هتل بسازد؟/ از هتل پنج ستاره گاوازنگ چه خبر؟ گزارش| در آموزش و پرورش زنجان چه می‌گذرد/ چرا مسئولان از شفاف‌سازی آزمون نهضت سوادآموزی بیم دارند؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروژه سبزه میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به بررسی روند توسعه در استان سمنان، بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به سمنان در جمع خبرنگاران در فرودگاه سمنان، اظهار داشت: توفقی شد تا امروز در استان سمنان، استانی که مردمان متدین و استانی برخوردار از علم و دانش و به ویژه برخوردار از دانشمندان و فرهیختگان حضور حضور داشته باشم.

وی افزود: استان سمنان استان صنعتی، معدنی و کشاورزی است که ظرفیت خوبی دارد.    

رئیس جمهور با اشاره به بررسی روند توسعه در استان سمنان، بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • تردد بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد