Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو در استان هرمزگان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: روز بسیار خوبی برای همه ما و برای مردم بسیار عزیز استان استراتژیک هرمزگان  است که از تنگه بسیار مهم هرمز حفاظت می کنند و این استان است که با بنادر مهم کالاهایی که باید به کشور وارد شود یا حتی به سایر کشورها در مناطق شمالی کشور ایران و همچنین برای صادرات کالاهایی نقش بسیار اساسی و مهمی را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود این استان در همه زمینه ها  از جمله صنعت، تولید بنزین و پالایشگاه های بسیار مهم و مردم بسیار خوب و وفادار و مرزدار اعم از شیعه و سنی که در کنار هم هستند، دارای اهمیت استراتژیک است.

روحانی  ادامه داد:  نکته مهم اینکه جاسک به زودی به بندر بسیار مهم صادراتی نفت تبدیل می‌شود و بنابراین جایگاه آن نیز روز به روز جایگاه رفیع تر و مهم تری خواهد بود، در اینجا می‌خواهم از همه دست اندرکاران وزارت نیرو و همه سرمایه‌داران و کارآفرینان در بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به دولت، بخش عمومی غیردولتی و همه کارگران، مهندسین، طراحان و کسانی که ما را در همه زمینه ها خودکفا می سازند تشکر و سپاسگزاری می کنم.

رییس جمهوری با بیان اینکه در بخش‌های مختلف تصفیه آب و آبرسانی به روستاها، بخش فاضلاب و نیروگاه‌ها و امروز نیز آب شیرین کن ها، کار بزرگ و  عظیمی صورت گرفته است، گفت: مردم ما توجه کنند که در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ۷۴ درصد مردم شهرها از آب بهداشتی برخوردار بودند و امروز این رقم به۹۹.۹ درصد رسیده است.

وی افزود: کار بسیار بزرگی انجام گرفته و مردم شهرستان‌های ما از آب بهداشتی برخوردار هستند در روستاها هم حرکت بسیار خوبی انجام شده است، در تصفیه خانه ها هم در آغاز پیروزی انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه در کشور داشتیم و امروز با اقداماتی که تا پایان امسال صورت می‌گیرد ۱۶۷ تصفیه خانه تا پایان سال ۹۹ خواهیم داشت؛ یعنی تصفیه‌خانه‌های کشور بیش از ۶ برابر نسبت به قبل انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد:  امسال حدود ۱۲ تصفیه‌خانه افتتاح می شود و تا پایان سال نیز ۳۰ تصفیه خانه دیگر افتتاح خواهد شد، سال آینده نیز در شش ماهه اول امیدواریم ۸۳  تصفیه خانه افتتاح خواهد شد.

خبر در حال تکمیل است

برچسب‌ها هرمزگان حسن روحانی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان حسن روحانی وزارت نیرو هرمزگان حسن روحانی وزارت نیرو تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد

 یاسر اکبریان  اظهار کرد: بخش اعظمی از این پروژه‌ها در مراحل نهایی کار می‌باشد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان به عنوان نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح ۷۰ روستای مناطق محروم استان از آب سالم برخوردار می‌شوند که ۲۰روستا تاکنون از این خدمت بهره‌مند شده اند و مابقی طرح‌ها نیز طی ماه‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید.

اکبریان بیان کرد: همچنین پارسال حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شد و در حال حاضر نیز ارتقای زیرساخت‌های تامین آب و بالا بردن ظرفیت‌های موجود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته در بخش فاضلاب نیز حدود ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که مهمترین آن‌ها تصفیه خانه‌های فاضلاب در پنج شهرستان استان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: عملیات احداث تصفیه خانه در این پنج شهر از پیشرفت ساختمانی ۷۰ درصدی برخوردار است که با توجه به رایزنی‌های به عمل آمده و حمایت‌های استاندار و سایر مسوولان استانی و کشوری، تسهیلاتی از طریق چند بانک عامل برای آنها جذب شده است و تلاش می‌شود سرعت ساخت این تصفیه خانه‌ها افزایش یابد.

اکبریان بیان کرد: در بخش توسعه شبکه فاضلاب و به روز کردن آن‌ها نیز از همه ظرفیت‌های مهندسی و مالی شرکت استفاده شده است تا استان در شاخص‌های بخش فاضلاب ارتقا یابد.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب در لرستان وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد