Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@17:29:08 GMT

بیشترین خسارت بارش‌های اخیر به ماهنشان رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۰۲۵۷

بیشترین خسارت بارش‌های اخیر به ماهنشان رسید

گروه استان‌ها ـ مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بارش باران در هفته جاری باعث ایجاد بیش‌ترین خسارت به مزارع گندم شهرستان ماهنشان شده و با گل‌آلودگی مزارع پرورش ماهی، فعالان این صنعت را با مشکل رو‌به‌رو کرده است. - اخبار استانها -

صفی‌الله کرامتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به این که بارش‌های اخیر در استان زنجان بیش‌ترین میزان خسارت را به شهرستان ماهنشان وارد کرده است اظهار داشت: این شهرستان در طول یک ساعت، بارش 20 میلی‌متری را تجربه کرده است که این حجم از بارندگی بدون خسارت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارش باران با شدت بالا در طول روز‌های گذشته باعث شده تا سطح وسیعی از مزارع گندم شهرستان ماهنشان دچار خوابیدگی شود که این مسئله عملا برداشت این محصول را با مشکل مواجه می‌کند از سویی دیگر گل‌آلودگی استخر‌های پرورش ماهی نیز فعلان این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خاطر نشان کرد: بارندگی‌ها از لحاظ وقوع سیلاب خسارت چندانی به مزارع این شهرستان وارد نکرده است اما برخی از راه‌های روستایی که هنوز آسفالت نشده‌اند با وقوع بارندگی نیازمند بازسازی شده‌اند.

خسارت باران به ابنیه تاریخی گناباد / کمبود اعتبارات اجازه تعمیر نمی‌‌دهد+تصاویرگزارش ویدئویی| سیلاب تابستانی در شمال استان اردبیل / خسارت 100 میلیارد تومانی سیل در خلخالرودخانه‌های گلستان طغیانی شد /‌ سیلاب منطقه شرق ‌را دربرگرفت / خسارت ‌به منازل ‌و زمین‌های کشاورزی

وی با بیان این که مزارع زراعی در شهرستان قیدار و ابهر نیز تا حدودی دچار خسارت شده‌اند گفت: میزان خسارت وارده هنوز برآورد نشده است اما کارشناسان مدیریت بحران با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی و برآورد میزان خسارت هستند.

این مسئول با اشاره به این که طبق اعلام سازمان هواشناسی، بارندگی‌ها امروز نیز در استان ادامه‌دار خواهد بود تاکید کرد: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد، بنابراین دامداران از قرارگیری در سطح بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند تا دچار خسارت نشوند.

کرامتی با اشاره به این که خسارت بارندگی‌ یک امر طبیعی است اما گاها خود انسان‌ها با سهل‌انگاری خسارت‌هایی را بر طبیعت تحمیل می‌کنند عنوان کرد: از اوایل خرداد که بارندگی‌ها کاهش یافته و گیاهان خودرو در طبیعت خشک شده‌اند تا حال حاضر بیش از 300 هکتار از اراضی در سطح استان طعمه حریق شده است.

وی با اشاره به این که بیش از 40 مورد آتش‌سوزی در مدت مذکور در استان رخ داده است تصریح کرد: در طول آتش‌سوزی که در شهرستان طارم رخ داد بیش از 200 هکتار از مراتع در آتش سوخت که این به عنوان یک آسیب جدی بر عرصه‌های منابع طبیعی است و مهم‌ترین علت آن نیز بی‌توجهی مردم و چوپانان در خاموش کردن آتش افروخته شده، بوده است.

انتهای پیام/ش

R7707/P1377/S6,59/CT1 بیشتر بخوانید... اختصاصی| واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به کشف واکسن کرونا / این ویروس فعلا هیچ واکسن و دارویی ندارد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نیکروز در بازدید از مناطق مختلف شهرستان چرام افزود: بیشتر خسارت‌های وارد شده مربوط به حوزه‌های کشاورزی و راه‌های روستایی و عشایری استان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این بازدید گفت: تمامی جاده‌های تخریب شده بخش مرکزی و سرفاریاب در شهرستان چرام مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت و همه آنها بهسازی و بازگشایی شدند.
حمیدرضا پیمان جو افزود: با ابلاغ تخصیص جدید، ۸ کیلومتر باقی مانده از جاده طسوج که کار خاکبرداری واجرای ابنیه فنی آن انجام شده است سرعت خواهد گرفت.
سید عبدالرحمن توفیقیان فرماندار شهرستان چرام گفت: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است.

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • بیشترین خسارت سیلاب در چهار شهرستان خراسان جنوبی گزارش شد
  • بارندگی شدید و سیلِ روز‌های اخیر افغانستان؛ ۳۳ نفر جان باختند!
  • بارندگی و سیلِ روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در افغانستان گرفت
  • بارش‌های بهاری و سیل خروشان در خراسان جنوبی+فیلم
  • کنگان سربیشه با ۱۷ میلی متر رکوردار بارش باران در خراسان جنوبی شد