Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این طرح‌ گفت: به منظور انتقال بخشی از منابع آب مخازن سدهای شمیل و نیان، جهت تامین آب شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه دشت شمیل و سه هزار هکتار از اراضی شبکه شمالی دشت میناب، عملیات طراحی و اجرای خط انتقال لوله فولادی از محل دریچه شیرخانه سدشمیل و نیان در دستورکار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هوشنگ ملایی افزود: طرح تامین و انتقال آب از سدهای شمیل و نیان با ظرفیت حدود هزار و ۱۴۰ لیتر در ثانیه از طریق خط لوله فولادی هزار و ۲۰۰ میلیمتری موجود در محل بند انحرافی شمیل صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: با افتتاح این طرح آب مورد نیاز برای اجرای سامانه نوین آبیاری در بخش شمالی دشت میناب به مساحت سه هزار هکتار و شبکه گلخانه شمیل به مساحت ۵۰۰ هکتار تامین شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: عملیات اجرایی این طرح با هزینه‌ای افزون بر ۳۴۰ میلیارد ریال، در ۲ راس «خط انتقال» و «شبکه اصلی تامین آب گلخانه‌های شمیل به مساحت ۵۰۰ هکتار» به اتمام رسید.
وی ادامه داد: برای احداث این خط انتقال آب، هفت کیلومتر لوله‌گذاری فولادی به قطر ۹۰۰ میلی‌متر انجام و ۱۸ دستگاه حوضچه شیرآلات آب و هوا احداث شده است.
ملایی ادامه داد: برای بهره‌برداری شبکه اصلی تامین آب گلخانه‌های شمیل نیز  عملیات تهیه و اجرای لوله پلی اتیلن به طول پنج کیلومتر به قطرهای ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر و نصب شیرآلات با بالاترین کیفیت انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تشریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر کاهش تعارض اجتماعی ناشی از بی کفایتی آب، باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای پنج هزار نفر از مردم خواهد شد که رونق اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی منطقه را نیز درپی خواهد داشت. 
این مسوول ابراز داشت: علاوه بر آن ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در راستای تولید، فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی نیز در استان هرمزگان فراهم خواهدشد.
ملایی خاطرنشان کرد: با توجه با راندمان بالای آبیاری و تولید محصولی که در کشت‌های گلخانه‌ای وجود دارد رونق و توسعه این نوع کشت همواره مورد تاکید و توجه دولت‌های مختلف بوده که تامین نیاز آبی آن‌ها یکی از موضوع‌های اساسی برای تحقق این مهم است. 
وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز با اجرای پروژه تامین آب ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل و بخشی از شبکه شمالی دشت میناب گامی بزرگ در راستای رسیدن به این هدف برداشته است.
وی اظهار کرد: برای احداث شبکه اصلی توزیع آب مجتمع گلخانه‌ای ۵۰۰ هکتاری از روش‌ها و تجهیزات نوین استفاده شده تا کشاورزان و بهره‌برداران بتوانند با بالاترین کیفیت از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: میزان درآمد مردم منطقه، نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و درآمدهای استانی از جمله شاخص‌های توسعه اقتصادی و زیربنایی در استان‌ها محسوب می‌شوند که اجرای چنین پروژه‌ای توسط شرکت آب منطقه‌ای باعث ارتقای این شاخص‌ها می‌شود.
ملایی درخصوص مسائل محیط زیستی مرتبط با این طرح تصریح کرد: از ابتدای اغاز طرح همواره مسائل زیست محیطی مورد تاکید بوده که بهره‌برداری از آن، مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب و شمیل را در پی خواهد داشت و از افت سطح آبخوان و کاهش کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین جلوگیری می‌کند

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان حسن روحانی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان حسن روحانی شرکت مدیریت منابع آب ایران شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان حسن روحانی شرکت مدیریت منابع آب ایران مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان بهره برداری ۵۰۰ هکتار دشت میناب تامین آب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات پروژه را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود افزود که این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد