Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در چهاردهمین هفته از افتتاح پروژه های مهم ملی در حوزه‌های مختلف با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید»، تاکید کرد که افتتاح این پروژه های مهم در سراسر کشور و مهمتر از همه طراحی و اجرای آنها به دست دانشمندان و متخصصان ایرانی، افتخاری بزرگ برای همه ایرانیان است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی روز پنجشنبه ضمن دستور آغاز بهره‌برداری رسمی از ۱۸ پروژه ملی در حوزه آب و برق در استان هرمزگان، اظهارداشت: با وجود همه تحریم‌ها و فشار‌های دشمنان، هم اکنون حدود ۹۰ درصد امور طراحی و اجرای پروژه‌های مهم صنعت پیچیده برق به وسیله متخصصان توانمند ایرانی انجام می‌گیرد که باید به سمت خودکفایی کامل در این صنعت پیش برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر روحانی با اشاره به نقش مهم و راهبردی استان هرمزگان در کشور و از همه مهم‌تر مردم بسیار خوب و وفادار و مرزدار این استان گفت که جاسک به زودی به یک بندر بسیار مهم صادراتی نفت ما تبدیل می‌شود و بنابراین جایگاه این استان روز به روز رفیع‌تر و مهم‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور با قدردانی از همه دست اندرکاران وزارت نیرو، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به دولت، عمومی غیردولتی، کارگران، مهندسین، طراحان و همه آنانی در عرصه خودکفایی کشور می‌کوشند، گفت: امروز با تلاش این عزیزان در بخش‌های مختلف کشور از جمله در بخش‌های تصفیه آب و رساندن آب به روستاها، بخش فاضلاب، نیروگاه‌ها و آب شیرین‌کن‌ها، کارِ عظیم و بزرگی انجام گرفته است.

دکتر روحانی اظهارداشت: در ابتدای انقلاب اسلامی اسلامی تنها ۷۴ درصد جمعیت شهر‌ها از آب بهداشتی برخوردار بودند که این رقم اکنون به ۹۹.۹ درصد رسیده و در حوزه تصفیه خانه‌ها نیز از ۲۷ مورد با محاسبه اقداماتی که تا پایان امسال می‌شود، به ۱۶۷ تصفیه خانه خواهیم رسید که این رقم یک افزایش شش برابری را نشان می‌دهد.

خبر تکمیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی حسن روحانی برق جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است