Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@15:40:36 GMT

برجام بایدن با اوباما متفاوت است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۰۶۴۹

برجام بایدن با اوباما متفاوت است

علی بیگدلی، استاد روابط بین‌الملل گفت: دموکرات‌ها هرچند براساس اظهارنظرهای مکرر جو بایدن ممکن است در مقابل ایران سیاست ملایم‌تری به کار ببرند و دوباره به برجام برگردند ولی قطعا خصوصیات برجام گذشته را نخواهد داشت.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه آرمان ملی با علی بیگدلی، استاد روابط بین‌الملل در خصوص آینده روابط ایران و آمریکا به گفتگو نشسته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- شکست ترامپ و ورود دموکرات‌ها به کاخ سفید به هرحال خواسته خیلی‌هاست و این نکته که این همه انتظار داشتن از دموکرات‌ها شاید انتظار بی‌جایی باشد هم قابل‌توجه است. چون دموکرات‌ها و جمهوریخواه‌ها بر سر یک مساله نمی‌توانند دست به قمار بزنند و آن منافع ملی و ارزش‌های حاکم بر آمریکاست. هرچند براساس اظهارنظرهای مکرر جو بایدن ممکن است در مقابل ایران سیاست ملایم‌تری به کار ببرند و دوباره به برجام برگردند ولی قطعا خصوصیات برجام گذشته را نخواهد داشت.

- اگر ترامپ به پیروزی برسد، شرایط برای ما سخت‌تر می‌شود و یکی از دلایلی که الان برای اجرای سند 25ساله به چین نزدیک می‌شویم این است که اگر نتوانستیم با آمریکایی‌ها در دوره دوم ترامپ به نتیجه برسیم، خیلی با مشکل مواجه نشویم. به‌رغم شرایط بسیار حاد اقتصادی که در آن قرار داریم، گرچه از مخالفان امضای این سند هستم ولی شاید راه دیگری در این شرایط باقی نمانده باشد.

- از طرفی با اتحادیه اروپا مشکل داریم و به گفته سخنگوی وزارت خارجه، ارسال سه نامه به آقای جوزف بورل بی‌جواب مانده و پاسخ از سوی اتحادیه اروپا به برآورده شدن انتظاراتی که از ما دارد، برمی‌گردد تا بتواند اینستکس را اجرایی کند. وزیر امور خارجه آلمان به دکتر ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ از انجام سه کار به عنوان پیش‌شرط اجرایی شدن اینستکس سخن گفت که رعایت حقوق بشر در داخل و عدم دخالت در کشورهای همسایه و کنترل موشک‌ها از جمله آنهاست. درحقیقت طرف‌های اروپایی هم انتظاراتی دارند و ما نمی‌توانیم با اتحادیه اروپا وارد یک فضای دوستانه و رفع تشنج شویم. همه اینها را که کنار هم بگذاریم پازل جدیدی به‌وجود می‌آورد که همین مطرح شدن سند 25ساله است که با چینی‌ها امضا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: برجام اوباما روابط بین الملل اتحادیه اروپا دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!

به گزارش همشهری آنلاین، فاکس نیوز نوشت جوزف لیبرمن سناتور آمریکایی، اولین آمریکایی یهودی تبار بود که برای یک حزب بزرگ در آمریکا نامزد معاون اول رییس جمهوری شد.

خانواده لیبرمن در بیانیه ‌ای علت مرگ این سناتور سابق ایالت کنکتیکت در عصر چهارشنبه را عوارض ناشی از زمین خوردگی اعلام کردند.

وی ابتدا از سوی حزب دموکرات به مجلس سنا راه یافت و بار دیگر در سال ۲۰۰۶ و پس از شکست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان یک نامزد مستقل کرسی مجلس سنا را بدست آورد.

در سال ۲۰۰۰ به عنوان اولین سیاستمدار یهودی، نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری برای «ال گور» و حزب دموکرات شد.

لیبرمن در سال ۲۰۰۴ برای نامزدی حزب دموکرات ‌در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرد، اما پس از یک نمایش ضعیف در انتخابات مقدماتی اولیه، از نامزدی انصراف داد.

لیبرمن به عنوان یکی از بزرگترین حامیان بزرگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن و از ضدایرانی‌ترین سناتورهای آمریکایی شناخته می شود.

وی همچنین در زمره مقام های آمریکایی بوده که خواستار فشار و تحریم بیشتر ایران بوده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با اینکه لیبرمن دموکرات بود اما در چند موضوع مهم از جمله جنگ در عراق بر خلاف این حزب رای داد و در سال ۲۰۰۶ نیز هنگامی که قصد داشت برای آخرین بار نامزد سناتوری در کنگره شود، به طور مستقل و بدون وابستگی حزبی در رقابت‌ها شرکت کرد و پیروز شد.

لیبرمن در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ نیز برخلاف موضع حزب دموکرات، به جای باراک اوباما از جان مک‌کین نامزد حزب جمهوری خواه حمایت کرد.

کد خبر 841016 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • جو لیبرمن درگذشت
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟