Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@00:59:26 GMT

واکنش توییتر به هک حساب کاربران مشهور

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۰۸۱۲

واکنش توییتر به هک حساب کاربران مشهور

به گزارش افکارنیوز،

در نخستین واکنش به هک حساب‌های توییتری چهره‌های مشهور مانند باراک اوباما، بیل گیتس، ایلان ماسک و... توییتر اعلام کرد هکرها با هدف قرار دادن برخی از کارمندان دارای دسترسی به سیستم‌های داخلی توانسته اند به این حمله دست بزنند.

اخبار بین الملل-تیم پشتیبانی توییتر امروز در واکنش به این حمله بی سابقه در حساب توییتری خود نوشت: ما متوجه شدیم که یک حمله هماهنگ شده مهندسی اجتماعی از سوی افرادی که توانسته اند برخی از کارمندان ما را که (اجازه) دسترسی به سیستم‌ها و ابزار‌های داخلی داشتند، هدف قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات ما همچنان در جریان است؛ اما این چیزی است که تا الان می‌دانیم.

گفتنی است در این حمله بی سابقه هکری که حساب‌های افراد سرشناس، سیاستمداران و برخی شرکت‌ها هدف گرفته شد، هکر‌ها با ارسال پستی از مخاطبان خواسته بودند تا با پرداخت هزار دلار ارز دیجیتال بیتکوین به حسابی که معرفی کرده بودند، دو هزار دلار دریافت کنند.

بطور مثال هکر‌ها در پیامی که از طریق حساب توییتری بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت منتشر کرده بودند، نوشتند: هرکسی از من می‌خواهد تا (دارایی ام) را ببخشم و الان زمان آن است. من تمامی پرداخت‌هایی را که به آدرس بیتکوین من ظرف نیم ساعت (آتی) فرستاده شود، دو برابر می‌کنم. اگر هزار دلار بفرستید، من به شما دو هزار دلار برمی گردانم. فقط برای سی دقیقه. لذت ببرید.

همچنین هکر‌ها پیامی را در حساب توییتری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا با این مضمون منتشر کردند: من در حال پرداخت پول به جامعه ام بخاطر کووید-۱۹ هستم. تمامی بیتکوین‌هایی را که به آدرس زیر بفرستید، به شکل دوبرابر بازگردانده خواهد شد. اگر شما هزار دلار بفرستید، من دو هزار دلار باز می‌گردانم. این کار را تنها ظرف ۳۰ دقیقه انجام دهید. لذت ببرید.

طبق برآوردها، هکر‌ها موفق شدند تا ساعات بامدادی صبح امروز ۱۱۲ هزار دلار ارز دیجیتال از مخاطبان این چهره‌های سرشناس اخاذی کنند.

در این حمله توییری حساب افرادی نظیر جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا موتورز، مایک بلومبرگ، جف بزوس (مؤسس فروشگاه اینترنتی آمازون)، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، حساب توییتری شرکت اپل هدف حمله قرار گرفته بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هکرها توییتر حمله هک توییتر هک حساب کاربری حساب توییتری هزار دلار هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی

ارائه پیش بینی غلط از واکنش احتمالی ایران به حمله علیه کنسولگری دمشق دومین شکست اطلاعاتی بزرگ رژیم صهیونیستی پس از حمله ۷ اکتبر به حساب می آید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پیش بینی غلط آمان (اداره اطلاعات ارتش اسرائیل) از واکنش احتمالی ایران در برابر حمله به کنسولگری دمشق، به دومین اشتباه مهلک این اداره در 6 ماه اخیر مبدل شد.

روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت اعلام کرده تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق پس از ارائه برآوردهای امنیتی شدیداً اشتباه درباره سطح واکنش احتمالی ایران گرفته شد. اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از اتخاذ این تصمیم، به فرماندهان نظامی و اعضای کابینه جنگی اطمینان داد که احتمال واکنش مستقیم جمهوری اسلامی ایران به چنین حمله‌ای اندک است. اما عملیات وعده صادق ثابت کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پس از خوردن ضربه هفتم اکتبر 2023 هنوز هم دچار اشتباهاتی در این سطح می‌شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته کارشناسان و آهارون هالیوا، فرمانده این اداره تصور می‌کردند که اگر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کنند، ایران پاسخ مستقیمی به آنها نخواهد داد. برآورد امنیتی این اداره تأکید می‌کرد که ایران از طریق گروه‌ها و هم‌پیمانان نزدیک به خود و به صورت نیابتی چنین حمله ای را از سوی تل آویو پاسخ خواهد داد.

دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصیبالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

حمله انتقامی 14 آوریل ایران نشان داد که اداره اطلاعات ارتش اسرائیل یک بار دیگر دچار اشتباهی بزرگ شده است. اعلام استعفای آهارون هالیوا، فرمانده این اداره چند روز پس از این حمله نشان می‌دهد، این کناره‌گیری با اقدام ایران ارتباط دارد. اداره اطلاعات ارتش یکی از متهمان ردیف اول شکست امنیتی اسرائیل در هفتم اکتبر هم به حساب می‌آید. این اداره نتوانست گسترده‌ترین و آفندی‌ترین حمله نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ را پیش‌ بینی کند.

هالیوا چند هفته پس از آغاز جنگ اعلام کرد که در پایان جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد پس از دومین اشتباه مهلک این اداره بعد از حمله انتقامی ایران، او بیش از پیش احساس شکست و ناکامی می‌کند و لذا در شرایطی استعفای خود را اعلام کرده که هنوز جنگ در غزه در جریان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • وقتی درخشش کای هاورتس حرص توییتر چلسی را در می‌آورد! / عکس
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • لحظه حمله حزب الله به مقر تیپ مشهور اسرائیل
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود