Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@15:18:45 GMT

بهای امروز نفت در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۱۱۱۲

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  چهارشنبه شب، قیمت نفت خام با اعلام کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا بیش از ۲ درصد جهش کرد اما صبح پنجشنبه با در انتظار تسهیل در توافق کاهش تولید اوپک پلاس از ماه آگوست، قیمت‌ها اندکی افت کردند.

 

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، که دیشب ۹۱ سنت یا ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶ درصد جهش کرده و به ۴۱.۲۰ دلار رسیده بود، تا ساعت ۷:۱۳ به وقت تهران، ۳۰ سنت یا ۰.۷۳ درصد افت کرد و به ۴۰.۹۰ دلار بازگشت.

 

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین المللی قیمت نفت، که دیشب ۷۵ سنت یا ۱.۷۵ درصد جهش کرده و به ۴۳.۷۹ دلار رسیده بود، تا ساعت ۷:۱۳ به وقت تهران ۲۲ سنت یا ۰.۵۲ درصد افت کرد و به ۴۳.۵۷ دلار بازگشت.

 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته ۷.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند این ذخایر ۲.۱ میلیون بشکه افت کنند.از سوی دیگر اعضای اوپک پلاس که از ماه می ۹.۷ میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود را کاهش داده‌اند، پس از ماه جولای کاهش تولید خود را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز خواهند رساند.

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد آمریکا جام نیوز نفت میلیون بشکه نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ رشد را تجربه کردند در این مطلب به صورت مختصر وضعیت بازارها در ابتدای سال ۱۴۰۲ تا انتهای سال را بررسی می‌کنیم:

بازار سرمایه

بازار سرمایه در ابتدای سال ۱۴۰۲ در جایگاه ۲ میلیون و ۸۹ هزار واحد قرار داشت، بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ وضعیت مثبتی را تجربه کرده و با افزایش انتظارات مثبت و خبرهای مثبت در بورس، بسیاری از فعالان بازار سرمایه از فتح قله ۳ میلیون واحدی در بهار ۱۴۰۲ سخن می‌گفتند، اما استراتژی دولت در سال ۱۴۰۲ رشد بورس نبود.

به یک باره در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ صف‌های خرید تبدیل به صف‌های فروش شده و ریزش فرسایشی و بیش از ۱۰ ماه بورس آغاز شد، بررسی‌ها نشان می‌دهد بورس در انتهای سال در جایگاه ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد قرار دارد که نشان می‌دهد بورس رشد ۳.۵ درصدی را تجربه کرده است.

دلار

بازار ارز در سال ۱۴۰۲ وضعیت صعودی را تجربه کرد، فروردین ماه سال ۱۴۰۲ قیمت دلار در محدوده ۴۹,۸۰۰ تومان قرار داشت که در شرایط فعلی در محدوده ۵۹,۸۷۰ تومان قرار دارد که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ با سیاست‌های مختلف پولی - مالی، ارزی سعی کرد که قیمت دلار را کنترل کند، آخرین اقدام بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ انتشار اوراق سپرده ۳۰ درصدی بود.

طلا

طلا در ابتدای سال ۱۴۰۲ به قیمت ۲میلیون و ۵۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود که در انتهای سال ۱۴۰۲ به قیمت ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسیده است، طلا رشد ۲۳ درصدی را در طول سال ۱۴۰۲ تجربه کرده است. این بازدهی به علت افزایش قیمت دلار در بازار داخلی ایران و افزایش قیمت انس طلای جهانی رقم خورد و باعث شد بازدهی طلا از دلار بیشتر شود.

مسکن

قیمت مسکن به علت حباب انباشته سنگین و کم بودن قدرت خرید توسط مردم مثل همیشه تابع افزایش قیمت دلار نبوده و کمتر از دلار رشد کرده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در تهران در ابتدای سال ۱۴۰۲ هر متری ۷۱.۲۹۹.۰۰۰ تومان بوده که با افزایش ۱۳ درصدی به ۸۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسیده است.

بیت کوین

بیت کوین و رمزارزها در سال ۱۴۰۲ همگان را غافلگیر کرد، ابتدای سال ۱۴۰۲ قیمت بیت کوین به ۲۷ هزار و ۸۹۳ دلار رسیده بود اما در انتهای سال با جهشی ۱۴۵ درصدی به ۶۸ هزار و ۴۱۰ هزار واحد رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیت کوین و رمزارزهای دیگر بیشترین بازدهی را در سال ۱۴۰۲ داشته اند، بیت کوین بیش از ۲ سال در کانال ۲۰ تا ۴۰ هزار واحدی نوسان کرده و به یک باره با جهش فوق العاده همه را غافلگیر کرد.

کد خبر 6057045 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در دولت سیزدهم
  • قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت
  • ایرنا: سکه یک ماهه پنج میلیون تومان گران‌تر شد!
  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی