Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دلق پوش روز پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان با اشاره به ظرفیت‌های موجود و ذخایر معدنی متنوع در گیلان اظهار داشت: استان‌های همجوار همچون مازندران که با وضعیت مشابه و دارای پوشش گیاهی بیشتر هستند، در بهره‌برداری از معادن وضعیت بهتری دارند.

وی با بیان اینکه نسبت به سایر استان های شمالی، به حدکفایت ذخایر معدنی گیلان استخراج نشده است، افزود : بطور مثال ما در حومه رودبار پوشش گیاهی چندانی نداریم و امیدواریم تصمیمات این شورا برای رونق اقتصادی استان، رفع موانع بخش معدن و همچنین بهره‌مندی از ذخایر معدنی بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلق پوش محدودیت زیاد در بهره مندی از ذخایر معدنی را، باعث افزایش هزینه پروژه های عمرانی گیلان دانست و گفت: در حالت معمولی هزینه حمل مصالح از سایر استانها به گیلان دو برابر است و این موضوع باعث کندی پیشرفت طرحهای عمرانی خواهد شد.

دبیر شورای معادن گیلان با اشاره به برگزاری یک فقره مزایده معدن در سال جدید اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در شهریور ماه سال جاری دو فقره مزایده معدن دیگر نیز در راستای فعال‌سازی و واگذاری معادن متروکه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۹ قانون معادن؛ هر گونه برداشت و حمل غیرمجاز مواد معدنی، تجاوز به حقوق دولتی، جرم مشهود تلقی می گردد و از نیروی انتظامی تقاضا داریم که به سرعت با متخلفان برخورد نماید.

دلق پوش به منظور نظارت بیشتر بر معادن اظهار کرد: در معادن کوهی و کارگاه های دانه بندی شن و ماسه دوربین های مداربسته نصب شود تا نظارت دقیق‌تری به فرآورده های معدنی و همچنین حفظ حقوق بیت المال صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت نخست، تامین نیاز مصالح پروژه های عمرانی و در گام دوم رفع احتیاج مواد اولیه کارگاههای دانه بندی شن و ماسه در راستای آبادانی و حفظ اشتغال در بخش معادن گیلان است.

۱۱۲ معدن با برآورد ذخائر بیش از ۱۳۲ میلیارد تن در گیلان فعال است که هم اکنون یک هزار و ۷۸۵ فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

برچسب‌ها گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان گیلان ذخایر معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد