Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@13:14:43 GMT

صنعت خودروی کشور نوک پیکان تحریم است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۱۱۴۵

صنعت خودروی کشور نوک پیکان تحریم است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از سایت ایران خودرو کرمانشاه با اشاره به هجمه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور گفت: نه تنها در دوران تحریم، میزان تولیدات خودروسازی کشور کاهش نیافت، بلکه با کمک واحد‌های قطعه‌سازی توانستیم جلوی تحریم‌ها ایستادگی کنیم و بعضی از قطعاتی که نیاز بود از خارج به کشور وارد شود، از سوی مهندسان و کارشناسان، بومی سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان مطالب فوق افزود: خودروسازی، با هدف داخلی سازی با آهنگ روبه رشدی همراه شده به طوری که در سایت خودروسازی کرمانشاه، از ۱۲۵ دستگاه به ۱۸۵ دستگاه خودرو در روز رسیده ایم و جا دارد که این عدد را نیز افزایش دهیم.

 مقیمی در ادامه تاکید کرد: در بحث جهش تولید نیز بعد از هشت سال و نیم توقف توانستیم خط اتوبوس سازی را مجدداً در گروه صنعتی خودرو دیزل راه اندازی کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با همراهی مسئولان استان کرمانشاه  از خطوط مونتاژ خودروی پژو پارس tu5، پژو پارس سال و پژو پارس اتوماتیک بازدید کرد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن استانداری کرمانشاه صنعت خودرو اشتغال جوانان ایران خودرو گروه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»

اوخر اسفند سال گذشته بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف دولت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده به سازمان تامین اجتماعی را برای متناسب‌سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی  به مبلغ 130 همت، تصویب کرد.بدین ترتیب تنها «زمان» اجرای همسان‌سازی به عنوان مسئله موجود باقی ماند که محمد محمدی، معاون فنی و امور بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در خصوص آن، گفت: این امر منوط به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های مربوطه است اما عملیاتی شدن آن مطابق قانون برنامه هفتم توسعه، از اول فروردین‌ماه سال 1403 است.

چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟

یکی از راه‌های کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت استفاده از کارت سوخت شخصی است؛ موضوعی که در هر از گاهی در رسانه‌ها مطرح می‌شود و مردم فکر می‌کنند چون این موضوع از سوی مسؤولان وزارت نفت گوشزد شده است پس باید منتظر افزایش قیمت بنزین باشند اما هر بار از سوی مسئولان ارشد وزارت نفت تکذیب شده است.گزارش‌ها حاکی از آن است مصرف بنزین در کشور هم اکنون بالاست و دولت سعی دارد تا با استفاده از کارت سوخت شخصی این میزان مصرف را کاهش دهد.

تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک

مدیر داروخانه سیزده آبان گفت: بخشی از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در روزهای اخیر مشکلات زیادی داشته که موجب ازدحام در داروخانه سیزده آبان به عنوان داروخانه مرجع تهران شده است. پیگیری ما از سازمان بیمه سلامت نشان داد تیم متخصصان فناوری اطلاعات در حال به روز رسانی اجتناب ناپذیر سامانه نسخه الکترونیک هستند که موجب کُندی این سامانه شده است.

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی گفت: نرخ بلیت تک سفر که فعلا 3300 تومان است، برای سال1403 حداکثر مبلغ 4300 تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش 30 درصدی نرخ را در نظر گرفتیم. همچنین بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی 22 درصد افزایش یافت. برای نرخ کرایه تاکسی‌ نیز حداکثر رشد 45 درصدی را خواهیم داشت.البته دقت داشته باشید که در مورد سرویس دهی تاکسی های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می شود یعنی بطور متوسط 15 درصد نرخ افزایش می یابد.

تجارت با دنیا فقط 3 روز در هفته!

چند سالی می‌شود که فعالان بخش خصوصی خواستار تغییر ترکیب تعطیلات کشور هستند چراکه 90 درصد کشورهای دنیا روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل بوده و تنها کشورهای محدودی روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند، این موضوع سبب شده تا ارتباطات تجاری فعالان اقتصادی، عملاً چهار روز در هفته با دنیا قطع باشد.

چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟

محمد مهاجری حقوقدان و پژوهشگر حقوق عمومی، سرقت‌های خرد را قابل پیگیرد قضایی دانست و در عین حال گفت که مالباختگان این نوع سرقت‌ها با توجه به صرف زمان،هزینه و در نظر گرفتن تورم که در طول فرایند رسیدگی به پرونده از ارزش مال مسروقه نیز کاسته می‌شود، پیگیری قضایی را مقرون به صرفه نمی‌دانند. 

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

مشتریان بانک‌ها و دارندگان کارت‌های بانکی، برنامه هوشمندی که از سوی بانک مربوطه اعلام می‌شود را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب و راه اندازی و سپس کارت بانکی خود را روی آن برنامه ثبت می‌کنند. ثبت کارت، تنها در مرحله اول انجام می‌شود و نیازی نیست که برای هر عملیات و تراکنش بانکی مجددا کارت بانکی، ثبت شود. در مرحله تراکنش خرید، همانند تراکنش خرید در کارت‌های بانکی، مبلغ مربوطه روی دستگاه تراکنش پایانه فروشگاهی درج می‌شود و بعد از تایید مبلغ توسط خریدار یا پذیرنده، تلفن همراه هوشمند که برنامه و کارت روی آن ثبت شده است به صورت غیر تماسی در کنار دستگاه پایانه فروش قرار می‌گیرد و بلافاصله عملیات تراکنش و تایید آن آغاز می‌شود. سپس رسید الکترونیک خرید فروشگاهی هم روی دستگاه پایانه فروش و هم روی تلفن همراه هوشمند در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

فقط «دخانیات» تحریم نشد!

گرایش افراد نوجوان و جوان به ویژه خانم‌ها به سمت مصرف مواد دخانی، زنگ خطری برای نظام سلامت کشور تلقی می‌شود و به گفته شریف ترکمن نژاد مشاور علمی جمعیت مبارزه با دخانیات، هیچ موضوعی به اندازه دخانیات پیچیده نیست و تنها صنعتی که بعد از انقلاب اسلامی ایران، تحریم نشد فعالیت شرکت‌های دخانی بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده
  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • جنجالی ترین خودروی ۱۴۰۳؛ حواله پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • صحت سنجی ادعای وجود ۵۰ هزار خودروی خارجی در گمرکات کشور
  • صحت سنجی ادعای ورود ۵۰ هزار خودروی خارجی به گمرکات
  • طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه