Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی گفت: عوامل نفوذی به انواع و اقسام مختلف برای رسیدن به اهداف خود سعی می کنند جایگاه شورای نگهبان را تضعیف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» پیش ازظهر امروز (۲۶ تیر) در دیدار با رئیس و ناظرین دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان جنوبی اظهار کرد: در کنار احتمالات خطرناکی که پیش روی ما بود، اگر طرح بیگانگان در تداوم فتنه هایی که همواره توطئه می کردند تا اسفند ۹۸ ادامه داشت ما نمی توانستیم انتخابات را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مردم عزیز ایران انتخاب خوبی کردند و پس از انواع مشکلات و مسائل ناپسندی که در کشور بود و هنوز بقایای آن وجود دارد از این حُسن انتخاب امیدی در دل مردم جوانه زده است.

 

وی با ابراز خرسندی از اقدامات و اولویت های مجلس یازدهم، ادامه داد: اگر در این ۴۰ سال انتخاب ها خوب می بود و امور به دست نااهل نمی افتاد ما اکنون همه مسائل جهان را پشت سر گذاشته بودیم؛ انقلاب ما در اوج است اما باید اعتراف کنیم که انتخاب های ما در طول این ۴۰ سال مطلوب نبوده و تمام گرفتاری های ما مربوط به انتخاب های ماست و خود مردم در این جهت شریک هستند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اهمیت نقش شورای نگهبان در زمان انتخابات، افزود: در آن مقطعی زمانی وظایف سنگینی بر عهده شورای نگهبان قرار دارد و عوامل نفوذی به انواع و اقسام مختلف برای رسیدن به اهداف خود سعی می کنند شورای نگهبان را تضعیف کنند اما میزان تحمل و صبر  و پاسخگویی شورای نگهبان موارد بسیار مهمی است که باید به اجر آخرت موکول کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید بحث انتخاب های نادرست از ریشه درست شود یعنی باید جامعه و جمعیتی را پرورش دهید که با اختیار و انتخاب خودشان هرگز بد انتخاب نکنند و این انتخاب کردن تنها انتخاب در مسائل سیاسی نیست بلکه انتخاب در تمامی امور زندگی است.

 

وی با تاکید بر اینکه تمام آنچه که به سراغ ما می آید نتایج انتخاب ها، کارها، اخلاق، سیاست، فریاد و سکوت ما است، ادامه داد: اگر ما بتوانیم سطح خود را به جایی برسانیم که نفع حقیقی و دفع ضرر احتمالی را تشخیص دهیم، دچار اشتباه نخواهیم شد.

 

آیت الله عبادی افزود: نفع حقیقی و دفع ضرر احتمالی، نگهبانان واقعی هستند که اگر این دو باشند، دیگر نگهبان لازم نیست.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تمام آنچه بر سر ما می آید بلاهایی است که توسط خودمان ایجاد شده است، گفت: اینکه ما چشمان خود را ببندیم و بر اساس یک سری تصورات باطل، خیال کنیم که کار خوبی می کنیم عمر خود را از دست خواهیم داد، لذا باید انتخاب خود را درست کنیم.

 

به گفته وی بسیاری از انسان ها، ابوجهل هستند و امروز می بینید که بر سر مردم جهان چه در می آورند، کشورها را ویران و مردم را آواره می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب خوبی کردیم اما نیاز است تا انتخاب خوبی نیز داشته باشیم، تاکید کرد: انتخاب مجلس یازدهیم انتخاب خوبی بوده است لذا باید همه انتخاب هایمان را برای نفع واقعی خود و جامعه صورت دهیم.

 

وی بیان کرد: آنهایی که می آیند و در مقابل دشمن عرضه‌ای از خود نشان نمی دهند و باعث می گردند تا دشمن مسلط گردد و همه امور را قبضه کند، ضررهایی هستند که بر خود می کنیم لذا باید در انتخاب افراد درست عمل کنیم.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شورای نگهبان نقش عصای جامعه را دارد، گفت: اگر به بلوغ ایمانی برسیم دیگر با هیچ چیزی معامله نمی کنیم و هیچ کسی نیز از ما توقع معامله ندارد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شورای نگهبان خراسان جنوبي شورای نگهبان خراسان جنوبی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب

به گزارش «تابناک»، هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲
  • سند برش استان خوزستان رونمایی شد
  • سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان رونمایی شد
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است