Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحنیف اتمروز روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی در کابل گفت که افزون بر ایران کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، ، چین، روسیه، ترکیه، قطر،‌ اندونزی، ژاپن، نروژ و آلمان برای میزبانی از مذاکرات بین افغانستانی صلح ابراز آمادگی کرده‌اند.

این سخنان وزیر امور خارجه افغانستان، همزمان با سفر سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کابل مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه نخستین نشست صلح در قطر برگزار خواهد شد، در عین حال گفت که این موضوع تاکنون نهایی نشده است.

اتمر افزود که همه کشورهای منطقه و جهان خواستار برگزاری فوری مذاکرات صلح اند و از آنجایی که زندانیان طالبان آزاد شده‌اند، هیچ بهانه‌ای برای تأخیر در آغاز این مذاکرات وجود ندارد.

وی افزود که کشورهای حاضر در نشست منطقه‌ای و بین‌المللی تقویت اجماع صلح مراتب انزجار خود را از ادامه خشونت‌ها ابراز کرده و معتقداند که ادامه خشونت‌ها با توجه به «صداقت دولت» در رهایی زندانیان، توجیه‌پذیر نیست.

اتمر گفت: افرادی که بر جنگ تاکید دارند، با اجماع محکم و توان‌مند بین‌المللی روبه‌رو شده و به گونه‌ هم‌زمان مورد نفرت و انزجار شهروندان افغان و جهانیان قرار گرفته‌اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا

کارشناسان می‌گویند طرح روسیه برای حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی، نشان می‌دهد این کشور برای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه خواستار روابط نزدیکتر با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان نوشت: طرح روسیه برای حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی، نشان دهنده تلاش این کشور برای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه و تمایل مسکو برای روابط نزدیکتر با کابل است.

این گزارش با تأکید بر اینکه طالبان سرسختانه با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده است، افزود: حمله اخیر به مسکو و طالبان انگیزه داده تا نه تنها با داعش بلکه با آمریکا به عنوان تهدید مشترک شناخته شده‌، نیز مقابله کنند.

«بارنت روبین» مدیر مرکز همکاری‌های بین‌المللی در دانشگاه نیویورک نیز در مصاحبه‌ای گفت: وقتی تروریست‌ها به روسیه حمله می‌کنند، روس‌ها معتقدند که تروریست‌ها به طور مخفیانه توسط آمریکا کمک یا حمایت می‌شوند.

وزیر دفاع بلژیک مدعی تبانی روسیه و طالبان در افغانستان شدروسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمروسیه: طالبان بسیار بهتر از دولت آمریکا با داعش مبارزه می‌کندروسیه: گفتگو با طالبان منافع امنیتی و توسعه اقتصادی منطقه را تأمین می‌کند

روبین که مشاور دولت آمریکا در امور افغانستان و پاکستان بود، اظهار داشت: طالبان در عین حال که مایل به روابط بهتر با واشنگتن هستند، همچنین تمایلی به تسلیم شدن به خواسته‌‎های آمریکا ندارند. به این ترتیب، کسب مشروعیت از سوی روسیه با اهداف آن مطابقت دارد.

روبین در ادامه گفت: من تصور می‌کنم طالبان در تلاش برای دور نگه داشتن آمریکا از مرزهای خود است و به روس‌ها نیز مانند شرکای قابل اعتمادی نگاه می‌کنند.

«زردشت شمس» دیپلمات پیشین افغانستان در پاکستان نیز دراین‌باره گفت این اقدام روسیه تقویتی برای موقعیت طالبان در منطقه است. خارج شدن از فهرست گروه‌های تروریستی و ممنوعه، به طور قطع روحیه طالبان و اعتبار بین‌المللی آن‌ها را افزایش می‌دهد و نظم جهانی آمریکا را که به طور سنتی تصمیم می‌گیرد افراد خوب و چه کسانی بد هستند را به چالش خواهد کشید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • وزیر خارجه اسرائیل: کشورهای میانه‌روی منطقه ایران را مهار کنند
  • تصاویر| نشست وزیر خارجه با سفرای خارجی مقیم تهران
  • نشست وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران
  • نشست وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی های خارجی
  • اوضاع افغانستان بر تمام کشورهای مشترک المنافع تاثیر می‌گذارد
  • تشکر از تلاش مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران