Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:30:48 GMT

طرح های جهاد دانشگاهی در البرز کلان است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۱۸۸۳

طرح های جهاد دانشگاهی در البرز کلان است

به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، دکتر حمیدرضا طیبی روز پنجشنبه در نشست با ساتاندار البرز در کرج با بیان اینکه حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی کشور در استان البرز قرار دارد، گفت: البرز تنها استانی است که علاوه بر واحد استانی، جهاد دانشگاهی کشور هم برنامه‌های توسعه‌ای زیادی در آن دارد.
وی ادامه داد: ما در حوزه پژوهش و فناوری کارهای بزرگی انجام داده‌ایم و فناوری‌های زیادی را تولید کرده‌ایم که بخش زیادی از آن در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز قرار دارد و به شدت دنبال توسعه این فناوری‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طیبی با بیان اینکه اقدامات جهاد دانشگاهی می‌تواند هم نیازهای کشور را رفع کند و هم منجر به اشتغالزایی شود، افزود: استراتژی ما هم در اشتغالزایی این است که نیروهای علمی و کارشناسی از استان جذب شوند.

رییس جهاد دانشگاهی گفت:  ما در البرز موضوع اصلاح نژاد دام سنگین را شروع کرده‌ایم  و تاکنون به خوبی پیش رفته است، در این بخش یک کار مشترک را با اوقاف شروع کرده‌ایم و قصد داریم اصلاح نژاد را برای اسب و شتر هم توسعه دهیم که البته برای آن به فضای جدید نیاز داریم.
طیبی افزود: یکی دیگر از اقدامات در زمینه بذر هیبریدی  است که به خوبی در حال پیشرفت  است و برای توسعه این کار هم به فضای جدید نیاز داریم. 
این مسوول به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در البرز در بخش صنعت نفت هم اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه صنعت نفت و حفاری فناوری‌های بزرگی ایجاد کرده‌ایم که یکی از آنها دانش طراحی و ساخت دکل‌های بزرگ حفاری است .
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کرج کار بزرگی را در بخش ریلی شروع کرده است، افزود: این طرح مربوط به  سیستم رانش واگن‌های مترو است، این واگن‌ها همه از خارج وارد می‌شد و اکنون ما یک پروژه را با معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت مترو در دستور کار داریم تا یک رام قطار هفت واگنه ملی طراحی کنیم، قرار است هم بدنه هم سیستم رانش و هم سیستم ترمز آن در داخل طراحی و ساخته شود که ما سیستم رانش را بر عهده داریم که در کرج مشغول فعالیت بر روی آن هستیم.
وی با بیان اینکه در تجهیزات خودرو فناوری کاتالیست خودرو را در دستور کار داریم و برای پیشبرد این پروژه به فضا نیاز داریم گفت: در بحث غبارگیرهای صنعتی هم دانش آن را به دست آورده‌ایم و در حال کار بر روی آن هستیم.
این مسوول تصریح کرد: در حوزه پزشکی و بحث درمان ناباروری، پژوهشکده ابن سینای جهاد دانشگاهی در بیمارستان کمالی کرج فعالیت دارد ولی با مشکلاتی در حوزه تعرفه و منابع مالی مواجه است. در حوزه درمان سرطان پستان که شیوع آن بسیار زیاد است و آقایان هم در حال مبتلا شدن به آن هستند توانمندی خوبی داریم در استان اگر امکانات در اختیار گذاشته شود آمادگی فعالیت داریم.
وی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی کشور در بحث کرونا و موفقیت آن در تولید کیت‌های تشخیص، ادامه داد: رویان روی بحث استفاده از سلول درمانی برای ترمیم بخش‌های آسیب دیده ریه کار کرده و موفق هم بوده است، کارهایی مثل تولید مواد ضدعفونی هم پژوهشکده صنایع شیمایی در کرج خیلی سریع کار خود را آغاز کرد.
طیبی در ادامه با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی زمینه کاری برای جهاد در البرز زیاد است گفت:  به خصوص آسیب‌های اجتماعی مثل کودکان کار، مهاجرت، زندانیان، طلاق و... آماده کارهای جدی در این حوزه باشیم. در بحث توسعه اشتغال استان در حوزه گردشگری هم توانمندی‌های زیادی داریم چون جهاد دانشگاهی اولین پژوهشکده گردشگری را در خراسان رضوی و اولین دانشکده گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ ایجاد کرده است و جای کار زیادی در این بخش دارد.
وی افزود: در حوزه اشتغال به خصوص اشتغال خانگی خوب کار کرده‌ایم، در این بخش برای اشتغال زنان سرپرست خانوار با معاونت زنان ریاست جمهوری قرارداد داریم.
طیبی با بیان اینکه در مجموع جهاد دانشگاهی زمینه کاری بسیار زیادی در استان البرز و توانمندی خوبی در تولید فناوری دارد که برای این توسعه به کمک به خصوص در بخش فضا و مکان نیاز دارد، گفت: آینده کاری جهاد دانشگاهی در البرز بسیار روشن است و بر همین مبنا تقاضای کمک از طرف استان به خصوص در بحث فضا و توسعه زیرساخت‌ها داریم.

حمایت استانداری البرز از فعالیت های جهاد دانشگاهی 

استاندار البرز در نشست با رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: اقدامات بزرگی در مجموعه جهاد دانشگاهی  و به تبع آن استان البرز صورت  گرفته، از این رو برای تامین زیرساخت های توسعه فعالیت های جهاد دانشگاهی حمایت ویژه ای خواهیم داشت.

عزیزاله شهبازی  با بیان اینکه جهاد دانشگاهی و مجموعه پارک علم و فناوری البرز در عرصه های مختلف پژوهشی و دانش بنیان دستاوردهای بسیار خوبی داشته اند، افزود: اکنون فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان در البرز با نگاه ویژه ای حمایت می شود.
وی ادامه داد: آماده هستیم هر چه در توان داریم برای توسعه، پیشرفت و رشد مجموعه جهاد دانشگاهی مساعدت کنیم.
شهبازی با بیان اینکه اتحاد و انسجام بویژه در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید دست در دست هم دهیم و با بهره برداری از توان تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهیان برای آبادانی کشور گام برداریم.
وی با اشاره به رشد روز افزون مهاجرت در البرز، افزود: پژوهش در خصوص چرایی مهاجرت به استان های تهران و البرز و تدوین سندی ملی با این عنوان برای احصا دقیق چالش ها و دغدغه ها و ترسیم مسیر صحیح برای حل آنها، ضرورت دارد و جهاد دانشگاهی می تواند در این بخش وارد عمل شود.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی استان البرز سازمان جهاد دانشگاهی استان البرز فعالیت های جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی کشور جهاد دانشگاهی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت

نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با موضوع ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف، در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: شهرداری مشهد بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد که ۱۵ همت آن ثبت شده است.

وی در خصوص در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور گفت: نشست کلانشهرهای کشور به عنوان مجمع کلانشهرها با ریاست علیرضا زاکانی به صورت دوره‌ای در کلانشهرها برگزار می‌شود که هدف آن بررسی مسائل روز مدیریت شهری است که در حوزه‌های مختلف، تبادل تجربیات و برنامه‌ریزی برای اقدامات مختلف در رابطه با مسائل مدیریت شهری در سطح کلان برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز به همراه تمام شهرداران کلان‌شهرها با حضور ۳۱ شهردار و مسائل مرتبط در ابتدای سال‌جاری موارد مورد بررسی قرار گرفت که یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت دهه کرامت بود که با هماهنگی با آستان قدس رضوی برنامه‌های تدوین می‌شود که به صورت منسجم مراسم دهه کرامت برگزار شود و یک جشن بزرگ در کشور برگزار کنیم که لبخند بر لب مردم بنشانیم.

شهردار مشهد ادامه داد: همچنین موضوعات مختلف دیگر مدیریت شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله در ابتدای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ای را تدوین کنیم و این جلسات در ایام مختلف سال برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر مشهد در حوزه‌های مختلف از جمله هوشمندسازی پیشرو است، افزود: در حوزه خدمات شهری و پسماند نیز اقدامات بسیار خوب و بزرگی انجام شده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه شود، تأثیر مثبت مدیریت شهری در حوزه خدمات مختلف است، به خدماتی که توسط شهرداری کلان‌شهرها بدون کمک دولت صورت می‌گیرد باید توجه بیشتری شود؛ تبادل تجارب بین کلان‌شهرها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته وی، سه دهه پیگیر برای قانون درآمدهای پایدار بودیم اما آن چیزی که تصویب شد، مورد قبول شهرداری نبود.

قلندرشریف ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی دولت توجه خوبی به یارانه‌های بلیت ندارد که باید به این امر نیز توجه شود، دولت در حوزه بازآفرینی شهر قوانینی را تصویب می‌کند اما توجهی به آن ندارد که نتیجه آن افزایش حاشیه‌نشینی و بالا رفتن هزینه‌های شهرداری‌ها است.

شهردار مشهد در خصوص مطالبات شهرداری مشهد از دولت گفت: مطالبات امری طبیعی است که با توجه به خدماتی که شهرداری‌ها ارائه می‌دهند و دستگاه‌های دولتی که در استان‌ها حضور دارند، برخی بدهکاری‌ها خود دستگاه‌های دولتی مستقر در استان و مشهد به شهرداری‌ها دارند و برخی مطالبات بر اساس قانون بودجه هست که باید دولت به شهرداری‌ها پرداخت کند که شهرداری‌ها از دولت مطالبه دارند پیگیر وصول آن هستیم که بتوانیم مطالبات را اخذ و در ارائه خدمات استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: مشهد بیش از ۳۰ همت مطالبه دارد که بیش از ۱۵ همت آن ثبت شده است که پیگیر آن هستیم.

کد خبر 745724

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان
  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغازنام نویسی در آزمون استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است