Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:14:16 GMT

مازندران را از حضور مفسدان پاک خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۲۱۰۲

مازندران را از حضور مفسدان پاک خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان، ضمن تقدیر از زحمات سید یونس عالمی دادستان پیشین مرکز استان با اشاره به اهمیت وضرورت وجود امنیت بیان داشت: امنیت زیربنای همه فعالیت‌ها اعم از اقتصادی علمی و آموزشی است واهمیت آن برکسی پوشیده نیست، بر این اساس تمام بخش‌های دستگاه قضائی استان، نیروهای انتظامی نظامی و امنیتی باید نسبت به ارتقا سطح امنیت اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد کمترین میزان ناامنی در جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری مازندران بر حفظ حقوق عامه تاکید کرد واظهار داشت: بنا بر قانون، حفظ حقوق عامه بر عهده قوه قضائیه و دادستان است و دادستان‌ها درکل استان باید نسبت به تضییع حقوق عامه واکنش مناسب نشان دهند.

عالی‌ترین مقام قضائی استان، به موضوع فساد اشاره کرد وگفت: فساد اشکال مختلف دارد، خوشبختانه میزان وسطح انواع فساد در استان مازندران نسبت به کل کشور کم است اما همین میزان نیز زیبنده نیست و باید لبیک گویان به ندای رهبر معظم انقلاب و در اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضائیه و در اجرای قانون نسبت به فساد حساسیت بهنگام داشته باشیم.

وی افزود: با برنامه ریزی های مدون، عزم جدی واراده قوی، استان مازندران را از حضور فاسدان پاک خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ازدولت و دستگاه‌های متولی خواست که گلوگاه‌های فساد را شناسایی و مسدود کنند تا با کاهش پرونده‌های فساد از فشار مضاعف به مراجع انتظامی و قضائی کاسته شود.

عالی‌ترین مقام قضائی استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سرعت بخشی به رسیدگی‌ها ی قضائی بویژه در دادسراها گفت: اگر پرونده‌ها با کندی رسیدگی شود و فاصله بین جرم و رسیدگی واجرای حکم زیاد باشد، اثر بازدارندگی احکام کم شده و مجرمان جرأت و جسارت پیدا می‌کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین همه همکاران قضائی واداری خود را مخاطب قرارداد و به تکریم ارباب رجوع سفارش کرد واظهار داشت: مراجعان مشکل دارند، درد دارند گرفتارند و باید با عطوفت و مهروزی با آنان برخورد شود وهیچگونه تندی با ارباب رجوع ازنظر ما زیبنده نیست ونباید شاهد اینگونه رفتارها باشیم.

وی افزود: خوشبختانه طبق نظرسنجی کشوری که روزانه از مراجعان به محاکم قضائی انجام می‌شود استان مازندران با ۸۴ درصد اعلام رضایتمندی مردم، مقام دوم درتکریم مراجعان را داشته است و باید تلاش شود تا این مقدار اندک نارضایتی نیز از بین برود.

گفتنی است دراین جلسه از زحمات سید یونس عالمی دادستان سابق مرکز استان تقدیر و محمد کریمی به عنوان دادستان جدید مرکز استان معرفی شد.

کد خبر 4975644

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد صادق اکبری دادگستری مازندران مراسم تودیع و معارفه ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند سیستان و بلوچستان استانداری سمنان شهرستان کرج استان مازندران مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران از مازندران به عنوان در گرانبها یاد کرد و افزود: ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و بزرگ و مردمان صمیمی و بزرگوار و جریان دانشی قوی دارد.

وی با اظهار اینکه جریان معنوی قوی در مازندران وجود دارد، به سابقه ورزشی و علمی استان اشاره و اضافه کرد: مازندران استان برجسته و مهم در کشور و پیشران در حوزه اقتصاد کشور است.

وی سفر ۲۰ میلیون گردشگر را از دیگر ظرفیت‌های مازندران برشمرد و گفت: انتخاب استاندار برای این استان کار بسیار مشکلی است تا بتوانیم فردی جامع الاطرافی را انتخاب کنیم.

وزیر کشور عملکرد استاندار سابق مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استاندار سابق فداکارانه و ایثارگرانه در مازندران خدمت کرده است و خدا را شاکر هستیم که مدیران صبورانه و ایثارگرانه ایستادگی می‌کنند.

وحیدی با عنوان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور راببینند، گفت: برخلاف تبلیغات سو معاندان، مدیران باپشتکار، خدوم و ایثارگر در حال خدمت به مردم هستند.

وزیر کشور با اشاره به توفیقات دولت در حوزه‌های مختلف نظیر دیپلماسی اقتصادی گفت: مبارزه با فساد جزو شعارهای مهم و اساسی دولت کنونی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مازندران استان بسیار مهمی است و باید فردی را انتخاب می‌کردیم که کارهای بزرگ شروع شده را در استان دنبال کند از این آقای یوسف نوری را که ظرفیت بزرگی هستند، را انتخاب کردیم.

این خبر تکمیل می‌شود

کد خبر 6086379

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی
  • کیفرخواست پرونده متهمان فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی صادر شد
  • کشف فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل
  • کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد
  • بنا نداریم برای نوامیس این مملکت پرونده قضائی درست کنیم/ بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش، فرد به منزل برمی‌گردد
  • دادستان کل کشور: بنا نداریم برای نوامیس این مملکت پرونده قضائی درست کنیم | بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش، فرد به منزل برمی‌گردد