Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک نویسنده کتاب گفت: «شهید قاسم دهقان» یکی از فرماندهان گردان لشگر ۲۷ «محمد رسول الله (ص)» بود، او فعالیت‌های انقلابی خود را از زمان ۱۷ شهریور سال ۵۷ آغاز کرد و در ادامه در فیلم «قطعه‌ای از بهشت» به شهادت رسید. کتاب زندگینامه این شهید بزرگوار در دست نگارش است و بزودی منتشر می‌شود. تاریخ انتشار: 15:01 - 26 تير 1399 - کد خبر: ۶۲۷۰۵۸

زهرا رجبی‌متین در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون مضمون کتاب زندگی «شهید قاسم دهقان» گفت: «شهید قاسم دهقان» یکی از فرماندهان گردان لشگر ۲۷ «محمد رسول الله (ص)» بود، او فعالیت‌های انقلابی خود را از زمان ۱۷ شهریور سال ۵۷ آغاز کرد و در ادامه در فیلم «قطعه‌ای از بهشت» به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب زندگینامه این شهید بزرگوار در دست نگارش است و بزودی منتشر می‌شود.

وی به فصل اول کتاب زندگی نامه «شهید قاسم دهقان» اشاره و ابراز کرد: کتاب از جایی آغاز می‌شود که «شهید قاسم دهقان» به عنوان یک سرباز وظیفه در تهران حضور دارد و در روز ۱۷ شهریور ۵۷ به همراه همرزمان به خیابان‌های شهر تهران فراخوانده شده تا به مردمی که در اعتراض به رویکرد‌های شاه در میدان ژاله حاضر شده اند به سوی آنان گلوله شلیک کند، وقتی در مقابل مردم می‌ایستد نمی‌تواند به خیل هموطنان خود شلیک کند و از دستور مافوق سر باز می‌زند، او ابتدا در فکر خود فرمانده را نشانه می‌گیرد، اما سر انجام تصمیم می‌گیرد صحنه را ترک کند و به همراه یکی از همرزمانش فرار می‌کنند، پس از آن دستگیر شده و به زندان اوین منتقل می‌شود با پیروزی انقلاب او نیز آزاد شده و پس از مدتی به سپاه می‌پیوندند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه تازه‌‌ترین خبرها از انتشارات ۲۷ بعثت اینجا کلیک کنید

وی در مورد فصل‌های بعدی کتاب «شهید قاسم دهقان» اظهار کرد: «شهید قاسم دهقان» پس از آشنایی با شهید احمد متوصلیان در عملیات‌های مختلف با او شرکت کرده و در عملیات آخر به سختی مجروح شد، بعد از جنگ نیز وارد عرصه فرهنگی شد، او به عنوان مشاور نظامی در روایت فتح شهید آوینی حضور یافت و پس از شهادت وی احساس ناراحتی فراوانی می‌کرد. او از پایه گذاران گردان ابوذر بود و در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس حاضر بود.

وی پیرامون شهادت «شهید قاسم دهقان» بیان کرد: هنگامی که در حال بازی در فیلم قطعه‌ای از بهشت بود که به علت مجروحیت باقی مانده از هشت سال دفاع مقدس در بدنش، نتوانست به موقع حرکت کند و به علت انفجار به شهادت رسید، وی یکی از شهدای فرهنگی محسوب می‌شود که در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشید.

وی جذابترین بخش کتاب «شهید قاسم دهقان» را فرار از صحنه رخداد ۱۷ شهریور دانست و ابراز کرد: تصمیم سختی بود، اما او سرانجام درست‌ترین انتخاب را کرد، او در بزنگاه زندگی خود مسیر درست را انتخاب کرد و نقطه عطفی در زندگی اش آغاز شد.

رجبی به شیوه نگارش کتاب اشاره و بیان کرد: تلاش دارم تا کتاب را به نحوی تولید و در اختیار مطالعه گر قرار دهم که مخاطب از خواندن آن لذت ببرد لذا فصل اول را از جذابترین بخش یعنی وقایع و رخداد‌های ۱۷ شهریور انتخاب کردم. کتاب از زبان سوم شخص کتاب نوشته شده است در عین حال بخشی از کتاب که عموما متعلق به زمان سربازی «شهید قاسم دهقان» را از دست نوشته‌های خودش گرته برداری کردم. در کل کتاب چهار فصل دارد، فصل اول ماجرای ۱۷ شهریور و بخش دوم زندان فصل سوم ورود به سپاه و هشت سال دفاع مقدس و در ادامه کار فرهنگی در کتاب گنجانده شده است، بدین ترتیب پیش بینی می‌کنم کتاب تا آخر تیر ماه چاپ شود.

وی پیام کتاب «شهید قاسم دهقان» را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: پیام کتاب در متن کتاب نهفته است، از آنجا که شخصیت «شهید قاسم دهقان» فردی با صلابت و متواضع بود لذا امکان الگوگیری در زندگی از وی وجود دارد از سوی دیگر کتاب حاوی اطلاعاتی است که سیر تحول و حرکت انقلاب را بیان می‌کند، در عین حال شکل گیری شخصیت این فرد در حرکت روبه جلو و هشت سال دفاع مقدس در ادامه شکل گیری روحیه سخت و با صلابت این فرد قابل توجه است.

رجبی به فصل‌های خواندنی کتاب «شهید قاسم دهقان» اشاره و خاطرنشان کرد: در یکی از مجروحیت‌های «شهید قاسم دهقان» ضربات به حدی بوده است که در معاینات ابتدایی به نظر می‌رسد وی شهید شده و او را به سرد خانه منتقل می‌کنند، اما پس از مدتی متوجه می‌شوند که او زنده است نفس می‌کشد لذا او را به بیمارستان بازمی گردانند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا انتشارات 27بعثت هشت سال دفاع مقدس شهید قاسم دهقان شهادت رسید کتاب زندگی ۱۷ شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

موشک‌های خرمشهر، سجیل، شهید حاج قاسم، خیبرشکن ۲ و هایپرسونیک فتاح در عملیات تنبیهی ‎وعده صادق استفاده نشد. این را سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضا گفت که برای ‎خدا قوت به دیدنش رفته بودم. وی افزود: در این مرحله باذن الله با توان حداقلی بر ظرفیت حداکثری قرارگاه عبری و غربی غلبه کردیم.

خبرنگار صداوسیما از قول فرمانده هوافضای سپاه: در عملیات علیه اسرائیل، از موشک‌های خرمشهر، سجیل، شهید حاج قاسم، خیبرشکن و هایپرسونیک ۲ استفاده نکردیم

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در راه قدس
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد