Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان ارسلان زارع امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای معادن استان که با حضور نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت و یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ معادن را سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: باید از این سرمایه در جهت رشد اقتصادی بهره گرفت.

وی گفت: معادن یکی از پایه های جهش تولید است و امسال که با همین عنوان از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، باید از آنها که سرمایه ای برای اشتغال کشور و استان هستند، به شایستگی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زارع بر لزوم تسهیل  فعالیت بهره برداران معادن در راستای تولید، اشتغال و توسعه استان مبتنی بر برنامه ای روشن تاکید و تصریح کرد: در جهت تحقق این امر باید با تلاشی مضاعف شرایط نقش آفرینی بهره برداران از معادن در توسعه و عمران را فراهم کنیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: این استان معادنی دارد که از یکسو در حوزه بهره برداری دارای ارزش هستند و از سوی دیگر باید در حوزه اکتشاف، مورد مطالعه و استعدادیابی جدی قرار گیرند.

وی بر لزوم حفظ و صیانت از محیط زیست در هر دو وجه بهره برداری از معادن تاکید و تصریح کرد: باید فعالان حوزه معدن، موضوع حفظ محیط زیست را بعنوان یک سرفصل مهم در دستور کار قرار دهند.

زارع با اشاره به اینکه دو مقوله حفظ محیط زیست و توسعه با یکدیگر تناقض ندارند، بیان داشت: می توان با کار کارشناسی و نگاه علمی به تلفیق این دو رکن مهم برای رسیدن به بالندگی پرداخت.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: معدن و صنایع معدنی از بخش های پراهمیت اقتصاد و عمران استان هستند و در شرایط فعلی مولفه مهم برای توسعه استان محسوب می شوند.

وی به جلسه سوم تیرماه امسال استانداران با رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: پس از آن جلسه، بخشنامه‌ای به سراسر کشور ارسال و تأکید شد با شناسایی معادن بزرگی که بهره‌برداری از آنها معطل مانده، به افرادی که معادن در اختیار آنهاست؛ مهلت کوتاهی برای مولد ساختن‌شان داده شود و در صورتی که نتوانستند در موعد مقرر بهره‌برداری کنند، معادن را آزاد سازند.

زارع همچنین با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورای عالی معادن مبنی بر واگذاری بخشی از اختیارات این شورای عالی به استان‌ها اظهار کرد: هدف از این تصمیم، رونق بخشی به تولید محصولات معدنی و نیز ایجاد تحرک و احیای معادن غیرفعال اعلام شده که باید از ظرفیت های این مصوبه در گیلان، استفاده های مناسبی صورت گیرد و جلسات کارشناسی بیشتری در این خصوص برگزار شود.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم پایش نظارتی معادن به منظور اجرای کامل قوانین و مقررات این بخش تاکید و تصریح کرد : گروهی با حضور نمایندگانی از نهادهای ذیربط برای نظارت و بازرسی در این بخش تشکیل شود.

وی ایجاد سامانه پنجره واحد برای صدور و پیگیری استعلامات در حوزه معادن را موضوعی با اهمیت خواند و گفت: حرکت به سمت این مهم علاوه بر تسریع در انجام امور، موجب شفافیت می شود و دستگاه ها ملزم به پیگیری مستمر امور محوله خواهند بود.

همچنین در این جلسه جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی برای صدور مجوز بهره برداری از معادن تاکید کرد.

 نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز استفاده بهینه از ظرفیت معادن و دقت نظر در جریان تمدید مجوز بهره برداری از این منابع را مورد تأکید قرار داد.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان گیلان رشت استانداری گیلان گیلان بهره برداری بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با اشاره به نامگذاری اول ماه ذیقعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا یازدهم ماه ذیقعده ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت»، اظهار کرد: این دهه در سال جاری از جمعه ۲۱ اردیبهشت آغاز و در دوشنبه ۳۱ اردیبهشت پایان می‌یابد.

وی به عشق و ارادت قلبی مردم مسلمان و انقلابی ایران به اهل بیت (ع) به ویژه هشتمین ستاره تابناک آسمان ولایت و امامت امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی و برگزاری جشن‌های مردمی و ایجاد فضای شاد و مفرح در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری از تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: تبیین و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم معنوی، نشر فرهنگ رضوی، افزایش نشاط و شادابی اجتماعی، تشریح اصل ولایت‌مداری و تبیین سلوک نورانی خاندان عصمت و ولایت از رویکردها و اهداف این ستاد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری حداکثری از همه ظرفیت‌های موجود استان به منظور گسترش مفاهیم اسلامی، تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه، مراکز فرهنگی و هنری، هیئات مذهبی و حوزه‌های علمیه در دهه کرامت دوچندان شود.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت، گفت: برگزاری جشن در شهرها، محلات و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها از برنامه‌های این ستاد در استان گیلان است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری به حضور خادمان رضوی در سطح استان اشاره کرد و افزود: تکریم از دختران نمونه، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، فعال شدن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین آذین بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی از جمله دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره‌های فرهنگی و هنری متعددی به مناسبت این دهه خجسته برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: برگزاری مراسم با بهره‌مندی از ظرفیت نماز جمعه روزهای ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت سراسر استان با دعوت از سخنرانان و ستایشگران از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

کد خبر 6085366

دیگر خبرها

  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی