Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان فارس گفت: وضعیت انتقال و افزایش تعداد مبتلاین سبب شده که وضعیت استان فارس شکل کوهان مانند پیدا کند اما اینکه چه زمانی به پیک آن برسیم هنوز مشخص نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، استان فارس یکی از استان‌های موفق در کنترل بیماری کرونا در دور نخست بیماری بود اما از نیمه خردادماه ورق برگشت و این استان در شمار استان‌هایی قرار گرفت که برای آن وضعیت هشدار را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مصطفی ابراهیمی، مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در حال حاضر 10 تا 20 درصد از موارد بیماری مجبور هستند که به بیمارستان مراجعه کنند، اظهار داشت: به دنبال این ماجرا تعداد فوتی‌ها هم به چندین برابر رسیده است. 

وی با بیان اینکه وضعیت استان فارس به صورت کلی مرحله هشدار است، گفت: وضعیت انتقال و افزایش تعداد مبتلاین سبب شده که وضعیت استان فارس شکل کوهان مانند پیدا کند اما اینکه چه زمانی به پیک آن برسیم هنوز مشخص نیست. 

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان فارس افزود: پیش‌بینی ما این است که این ماه و ماه آینده بیشترین تعداد موارد را داشته باشیم و اگر احتیاط‌های لازم و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی انجام نشود، فصل پاییز شرایط دشواری خواهیم داشت. 

کرونا دوباره نماز جمعه تبریز را به تعطیلی کشاند / نمازجمعه تبریز فردا برگزار نمی‌شوداز گوشه ‌و کنار ایلام| یک ناقل کرونا ویروس 406 نفر را مبتلا کند310 صنف آسیب‌دید‌ه از کرونای استان مرکزی 110 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دریافت کردند

ابراهیمی با بیان اینکه هر فردی علامت‌دار شود باید تصور کند که بیماری را گرفته است، بیان کرد: مردم نباید انتظار داشته باشند که همه تست دهند اما هر فرد علامت‌دار باید فرض کند که بیماری را دارد و بدون توجه به نتیجه آزمایشگاهی 10 روز در منزل بمانند. 

وی با بیان اینکه افراد سالم  و بدون علامت هم باید تمام قوانین فاصله‌گذاری را رعایت کنند تا پیک موج را بگذارنیم، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که درصد بالایی از افراد می‌توانند بدون علامت باشند بنابراین باید فاصله فردی را در هر حال حفظ کرد. 

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان فارس خاطرنشان کرد: علائم خفیف اگر بین 3 تا 7 روز استمرار داشته باشد، فرد باید نسبت برای انجام اقدامات درمانی و پزشکی به مراکز درمانی مراجعه کند. 

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز شمار مبتلایان در استان فارس به بیش از 24 هزار نفر رسیده که در این میان هر 2 تا 5 ساعت یکبار یک نفر نیز فوت می‌کند. 

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خبری از بستری شدن 1023 بیمار مشکوک در بیمارستان‌های شیراز سخن گفته که 80 نفر نیز به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. 

انتهای پیام/424/ش

R7533/P/S6,61/CT1 بیشتر بخوانید... کرونا دوباره نماز جمعه تبریز را به تعطیلی کشاند / نمازجمعه تبریز فردا برگزار نمی‌شود ۳۱۰ صنف آسیب‌دید‌ه از کرونای استان مرکزی ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دریافت کردند از گوشه ‌و کنار ایلام| یک ناقل کرونا ویروس ۴۰۶ نفر را مبتلا کند

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سعید مهرانپور مدیر عامل موسسه مردمی سازی سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در همایش هفته سلامت با بیان طبق آخرین  اطلاعات پویش ملی فشار خون که ۳۰ الی ۳۱ درصد مردم کشور به بیماری فشار خون مبتلاهستند گفت: با همکاری هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و با مساعدت مجمع خیران سلامت شهرستان بحث اموزش و توانمندسازی ۱۲ هزاری نفر از مردم شهر جغتای از ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز خواهدشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم در این همایش با اشاره  به توانمندسازی سواد سلامت مردم گفت: جریانی که در توانمندسازی اتفاق می‌افتد فرد و هر یک از آحاد جامعه خودش نیازش را تشخیص می‌دهد، وقتی که نیازش را تشخیص داد باید به دنبال تصمیم گیری باشد که کجا برود یاد بگیرد نحوه دوره درمان تغذیه دانسته‌هایش افزایش پیدا می‌کند هم نیازش را پیدا می‌کند و هم در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی مدیران شرکت می‌کند

سالاری افزود: سلامت افراد  برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد وزارت بهداشت به تنهایی از پس هزینه‌ها برای خدماتی که بایستی به شکل گسترده ارائه بدهد برنمی‌آید،در اینجا باید مشارکت مردم و ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باشد و اگر این نباشد این اتفاق برای خدمات سلامت به معنای کامل اتفاق نمی‌افتد.

وی  گفت: سلامت یکی از نعمت‌های بزرگ و الهی است که  خداوند  به ما ارزانی داشته و باید به عنوان یک نعمت آن را پاس بداریم وقتی ما به سلامت می‌اندیشیم که سلامت ما در معرض خطر قرار بگیرد و مبتلا به یک بیماری شویم

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل