Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه نهضت جهش تولید در دستور کار این سازمان است و باید در اقتصاد مقاومتی به مردم اعتماد کرد گفت: ۲۰ هزار صندوق قرض الحسنه مردم‌یار اشتغالزا با ۹۰۰ هزار نفر عضو در کشور وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ محمد زهرایی ظهر امروز در مراسم واگذاری تجهیزات به 65 کارگاه خانگی که در بیرجند برگزار شد اظهار داشت: هنوز هم مانند دوران دفاع مقدس در جنگ هستیم، جنگی که نوین شده است و محتوا و ریشه همان جبهه استکبار و جبهه باطل است؛ جبهه حق هم مشخص  است اما  آرایش جنگی متفاوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمن از ترس خود دو خاکریز عقب‌تر رفته و اتاق اقتصادی را پیش کشیده است که باید آرایش جنگی ما نیز متناسب با اقتصاد باشد. سرباز، ژنرال، سردار و امیر در جنگ اقتصادی  باید آموزش‌دیده و متخصص اقتصاد باشد؛ هرچند موفقیت در این جبهه محقق نمی‌شود مگر اینکه  مگر مردم‌پایه باشد.

تصویب برنامه‌ها و سیاست های جهش تولید در شورایعالی انقلاب فرهنگیگام موثر اوقاف برای رونق تولید / حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ برای جهش تولید‌ + فیلمروزگار سخت تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی در سال جهش تولید/ دولت جلوی سنگ‌اندازی‌ها را نمی‌گیرد

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در دوران دفاع مقدس، مردم با حضور در جبهه‌ها پیروز شدند و اگر در اقتصاد نیز به  مردم اعتماد کنیم موفق می‌شویم و اگر نگاه اقتصاد مردمی باشد موفق هستیم.

زهرایی بیان کرد: نهضت جهش تولید در دستور کار بسیج سازندگی است. نهضت جهش تولید، آرایش جنگی اقتصاد مقاومتی مردم‌محور در برابر استکبار است. در اقتصاد مردم‌پایه باید دنبال زنجیره ارزش کوچک  برویم که از فرهنگ مردم نشأت گرفته باشد. 

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های "توبافی" در خراسان جنوبی یک نشان و سنت فرهنگی در این استان است و به نوعی یک نوع شغلی است که در فرهنگ ما ریشه دارد افزود: صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار اشتغال‌زا در بسیج مستضعفین کشور 20 هزار صندوق با 900 هزار نفر عضو دارد.

زهرایی تصریح کرد: پیوند بین تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی، خیرین و جهادگران مهم است. اگر طرح‌های اشتغال‌زا از حاشیه‌نشینی جلوگیری کند، خیرین هم پای کار می‌آیند و ما هم دنبال الگوهای قابل تکثیر هستیم و هر حمایتی نیاز باشد انجام می‌دهیم.  

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: دبیر نهضت جهش تولید نیز هستم و سازمان بسیج مستضعفین اقشار 22 گانه و معاونت‌ها چندین طرح اقتصاد مقاومتی در دستور کار دارد.

وی افزود: خودکفایی کردن 5 محصول استراتژیک در کشاورزی، صنعت برای جهاد روشنایی،  طرح صندوق‌ها و تعاونی‌ها است که در طرحی سه ساله تلاش می‌شود 20 هزار صندوق به 35 هزار نفر و اعضا به 3 میلیون نفر واگذار شد. تفاهم نامه‌های مختلف منعقد شده و از تبصره‌های مختلف استفاده شده تا مشاغل پا بگیرد. 

400 صندوق قرض الحسنه مردمی در خراسان جنوبی فعال است

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: از مشکلات اساسی صندوق‌های قرض الحسنه  مردمی که در مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات حاشیه شهر و روستاها راه‌اندازی شده بود تلاش کردیم با حمایت از این صندوق‌ها مشکل را رفع کرده و ظرفیت خیرین را در نظر بگیریم تا فرهنگ قرض‌الحسنه برای تامین اقلام کارگاه‌ها در اختیارآنها قرار گیرد.

مهدی هنری افزود: تفاهم‌نامه با برخی صندوق‌ها امضا شد و مبلغی به عنوان  قرض در اختیار دیگران صندوقها قرار دادیم. حاشیه شهر بیرجند را انتخاب کردیم و در یک شهرستان دیگر هم به صورت الگویی انتخاب شد تا با توجه به آموزش‌هایی که دنبال شد آموزش پارچه بافی را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: بعد از انجام آموزش افرادی که صلاحیت داشتند از ظرفیت خیرین استفاده شد و دستگاه تحویل آنها شد و بعد از چند ماه پشتیبانی برای تکمیل بازار و تامین مواد اولیه به درآمد دهی رسید و بعد از یک سال افراد خود مالک تجهیزات می‌شوند مدلی مردمی است که به دنبال اقتصاد مردمی  و ظرفیت مردمی شکل گرفته است. 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال 65 کارگاه پارچه بافی و تابلو فرش تجهیز شد افزود: طرح مرغ بومی انجام شدو تکمیل زنجیره در شهرستان دهستان ادامه دارد و با محوریت صندوق‌ها برای افرادی که شرایط دارند تلاش می‌شود با محوریت صندوق های قرض الحسنه و مانند اجاره به شرط تملیک از ظرفیت خیران در حوزه اشتغال به جای پول بلاعوض استفاده شود.

هنری با بیان اینکه 400 صندوق قرض الحسنه مردمی در استان داریم که موارد اشتغال را پیگیری می‌کنند تصریح کرد: با حمایت تسهیلگران این طرح را ادامه می‌دهیم تا گام‌های خوبی در راستای جهش تولید برداریم. 

انتهای پیام/254/س

R41348/P/S6,56/CT11 بیشتر بخوانید... الزامات جهش تولید مسکن، حمل  ونقل و کشاورزی چند درصد از تسهیلات بانکی در ۴ ماهه سال ۱۳۹۹ به جهش تولید رسید؟ ۵۲ پروژه جهش تولید در استان اردبیل اجرا می‌شود + فیلم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق قرض الحسنه مردم صندوق های قرض الحسنه نهضت جهش تولید خراسان جنوبی بسیج سازندگی جهش تولید سازمان بسیج هزار صندوق صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد، گفت: با توجه به شعار سال جدید در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری امروز در جمع خبرنگاران به شعار سال جدید با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که سازمان بسیج سازندگی از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سال 1392 که به حوزه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی ورود کرد، هدف اصلی را در راستای مردمی کردن اقتصاد گذاشت. 

وی افزود: بسیج با توجه به ارتباط و تعاملی که با شبکه‌های مردمی تا پایین‌ترین رده در روستاها در سراسر کشور دارد با استفاده از ظرفیت بسیج برای کمک به امر مردمی کردن در حوزه اقتصاد استفاده کرد. 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بسیج در این سال‌ها روش مختلف مردمی را با نقش‌های مختلف مردم در طرح‌های مختلفی که گذاشته به صورت عملی امتحان کرده است. طی سال‌های گذشته در خراسان‌جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم. با توجه به شعار سال جدید ان‌شاءالله در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد. 

هنری با بیان این‌که طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده افزود: تجربیاتی که طی سنوات گذشته در امر مردمی سازی در استان، کار میدانی و مطالعاتی آن انجام شده و بر اساس نتایج به دست آمده، آماده شده است. با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

وی با بیان این‌که مهمترین موضوع روش و نوع بکار گیری مردم در طرح‌های حوزه اقتصاد است گفت: روش مشارکت مردم نیاز به جلسات هم اندیشی تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد که هم کار علمی و هم تجربی را انجام داد تا بر اساس تجربیات مردم بتوان کار را پیش برد. 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: امر مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود. طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تامین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

وی اظهار داشت: این کار در حوزه‌های مختلف انجام شده و خروجی مطلوب بوده ان‌شاءالله بتوانیم این طرح را امسال در سطح استان نهادینه کنیم و الگویی برای توسعه و بسط در سراسر کشور شود و از این ظرفیت برای حضور و مشارکت بهتر مردم در حوزه اقتصادی استفاده کنیم. یکی از موضوعات دیگری که قبلا در حوزه بسیج سازندگی استان پیگیری شد، طرح‌های معیشت محور خانواده‌ها بود که در قالب خانواد‌ه‌هایی روستایی تعریف می‌شد. 

وی ادامه داد: هدف از اینکار تبدیل کردن روستاها به روستای مولد و تأمین مایحتاج اولیه توسط خانواده در روستا بود، چراکه ابتدا روستاها تولیدکننده بوده و بعداً مصرف‌کننده شدند. این امر ضمن کمک به تولید، خانواده‌های زیادی را مشغول به کار و تولید می‌کند و برای رفتن به سمت تولید محصولات سالم کمک خواهد کرد ضمن اینکه به سبک زندگی و سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند. 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح چون به صورت آزمایشی در استان انجام شده در صورتی که به صورت فراگیر در خراسان‌جنوبی انجام شود قطعا می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز اساسی خانواده در بلند مدت ارتباط و تعامل خانواده‌های شهری با روستاها به عنوان منبع تولید و نیاز اساسی خانواده شهری شده و این ارتباط خود باعث پویایی روستا و تبدیل روستاهای مصرف‌کننده به مولد خواهد شد. این طرح نیز با توجه به تجربه‌ای که در گذشته در استان داشتیم می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد و به صورت اندک، اما در تعداد زیادی از خانواده‌هایی که شامل این طرح می‌شوند کمک بزرگی به تولید در سطح استان و به تبع آن در کشور خواهد داشت. 

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • برای جهش تولید مسیر مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را هموار کنید
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • کمک به اشتغال حدود ۷ هزار نفر با اقدامات دستگاه قضایی استان البرز
  • مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • اشتغال زایی، اولین آورده توسعه معادن کوچک برای اقتصاد